Forskellige spørgsmål
Fra : Ulla Christensen

Dato : 24-07-02 10:18

Hejsa

Jeg er ret ny her men håber alligevel på lidt hjælp.

Jeg har tænkt mig at gå til de danske vægtkonsulenter og melde mig til. Er
der noget specielt man skal have med første gang?

Hvad gør I andre når i pludselig bliver "slik/chokolade" trængede.. jeg
bliver det utrolig tit om eftermiddagen?

Alle siger jo at man som bekendt skal drikke utrolig meget.. hvilket jeg da
også gør.. men jeg får et mega problem.. jeg skal løbe på toilettet hver
halve time ( når jeg nogen gange holder mig lidt længere).. det virker så
underligt for ens medarbejder (tror jeg da nok) når jeg løber så tit.

Hvilke former for sport ville være det mest ideele at dyrke.. jeg selv
rider, dyrker taekwondo og dykker. Desuden er jeg begyndt at løbe lidt..

Håber nogen vil hjælpe mig og svare lidt :)

Peggy-Sue

Fra : Gitte Augustesen

Dato : 24-07-02 11:12

hej peggy- sue
jeg er selv en stor pige der lige har været og skal på Ubberup højskole
kendt fra (livet er fedt) og der er det sådanne at hvis vi har lyst til slik
er der to muligheder enden en gulerod som altid står parat på bordet eller
at købe en negerbolle ,de er ikke så slemme og hvis du lader hver med at
spise kiksebunden kan du rolig spise tre
hej fra Gitte

Fra : Lars Berthelsen

Dato : 24-07-02 12:46

> Jeg er ret ny her men håber alligevel på lidt hjælp.
>
> Jeg har tænkt mig at gå til de danske vægtkonsulenter og melde mig til. Er
> der noget specielt man skal have med første gang?

Penge evt. papir og blyant til at notere guldkorn

> Hvad gør I andre når i pludselig bliver "slik/chokolade" trængede.. jeg
> bliver det utrolig tit om eftermiddagen?

Den er svær. Har selv samme problem, se under 'sukkersulten' lidt længere
nede.
Men det er noget med at spise noget der nedbrydes langsomt og ikke ty
til snacks
så som riskiks eller det der er værre.

Det med motionen. Vægtkonsulenterne siger at det ikke er nødvendigt at dyrke
motion for at tabe sig når man følger deres pogram. Det passer, spiser selv
efter deres principper, men motion har aldrig skadet og jeg synes det går
hurtigere med at tabe mig og min krop bliver pænere, og så virker motionen
appetitregulerende på mig

> Alle siger jo at man som bekendt skal drikke utrolig meget.. hvilket jeg
da
> også gør.. men jeg får et mega problem.. jeg skal løbe på toilettet hver
> halve time

Kender selv problemet. Når jeg tager mig sammen og får drukket 2-3 liter
vand om dagen, skal jeg op et par gange om natten og render også hele tiden
i løbet af dagen, men det er altså bare en overgang. Synes det plejer at
tage en uges tid så hjælper det

Marianne

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-02 16:23

"Lars Berthelsen" <lama@fjerne_dette.get2net.dk> skrev i en meddelelse

Er

Kom tidligt, tis af, og ha' noget let tøj på. 200 gram betyder meget i en
motiveringsfase
Indkøb en digitalvægt (til maden)

Det er min erfaring at jeg sjældent går sukkerkold, når jeg følger min
madplan (Vægtkonsulenternes)
Kroppen kommer ikke i underskud.
Så er der det med lysten; jeg plejer at klare det med en lille brik mathilde
cacaomælk, det har ikke skadet endnu

Carina

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 15-08-02 12:49

In article <3d3e716a$0$11828$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Ulla Christensen claimed the following:
> Hvad gør I andre når i pludselig bliver "slik/chokolade" trængede.. jeg
> bliver det utrolig tit om eftermiddagen?

Spis en banan, hvis det er meget slemt, den giver ret mange kalorier, men giver
også en mæthedsfølelse øjeblikkeligt.

> [...]
> halve time ( når jeg nogen gange holder mig lidt længere).. det virker så
> underligt for ens medarbejder (tror jeg da nok) når jeg løber så tit.

Jeg har i dag (kigger i skraldespanden) drukket 2l vand (siden 9.00) og er
igang med den næste flaske - under træningen i morges drak jeg 1,5liter vand.

Jeg skal også ret tit på toilettet, men det giver mig ikke problemer med
arbejdet (nu ved jeg af gode grunde ikke hvad du arbejder med - men når dine
kollegaer begynder at kommentere at du har tabt dig, kan det være at de alle
begynder at drikke mere vand, og løbe på toilettet

> Hvilke former for sport ville være det mest ideele at dyrke.. jeg selv
> rider, dyrker taekwondo og dykker. Desuden er jeg begyndt at løbe lidt..

Det lyder til at du er i relativt god form, men hvis du synes løb er for hårdt
for dine led, vil jeg anbefale dig at cykle - det giver virkeligt noget (hvis
man presser sig selv lidt) og er slet, slet ikke så hårdt for leddene som løb.

Held og lykke,

--
Anders Vind Ebbesen
"Any doctrine that weakens personal responsibility for judgement and for action