/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ingen afgift ?
Fra : Lars Hansen


Dato : 24-07-02 10:47

Hvis man køber en skadet/defekt/gammel vrag cykel hvor stellet ingenting
fejler, model engang i 90´erne med reg. attest, også køber en ny model af
samme cykel uden afgift model 2002, også flytter alle dele over på stellet
har man vel en "ny" cykel til billige penge... Nej ?? og hvorfor ikke ?????

Ved ikke om der lige er modeller hvor det samme stel bibeholdes i fx 10 år,
men hypotetisk...



 
 
Claus Rittig (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 24-07-02 11:17

"Lars Hansen" <indkomst@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3d3e76f3$0$696$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hvis man køber en skadet/defekt/gammel vrag cykel hvor stellet ingenting
> fejler, model engang i 90´erne med reg. attest, også køber en ny model af
> samme cykel uden afgift model 2002, også flytter alle dele over på stellet
> har man vel en "ny" cykel til billige penge... Nej ?? og hvorfor ikke
?????

Jo.
Det er naturligvis ikke lovligt, der skal svares "genopbygningsafgift" af
den, men...

> Ved ikke om der lige er modeller hvor det samme stel bibeholdes i fx 10
år,
> men hypotetisk...

Jo, det er der skam! Harley Davidson gør den slags i rigt mål, det er derfor
der er så stort et aftermarket for det mærke.
Hvis du tænker på at gøre det med en japansk motorcykel, så glem det, de
lader typisk ikke en model løbe uændret i mere end et par år.

Der er dog undtagelser: Yamaha DT125R og DT125MX er stort set uændret, MX'en
endda siden engang i 70'erne. Men der er ikke mange af disse undtagelser.

Rittig



Martin Rudbeck Jepse~ (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Rudbeck Jepse~


Dato : 24-07-02 12:14



Claus Rittig wrote:

> Der er dog undtagelser: Yamaha DT125R og DT125MX er stort set uændret, MX'en
> endda siden engang i 70'erne. Men der er ikke mange af disse undtagelser.
>
> Rittig

Måske gpz500 der blev anmeldt i Politiken i lørdags?

Martin

Christian Knudsen (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 24-07-02 13:05

> Claus Rittig wrote:
>
> > Der er dog undtagelser: Yamaha DT125R og DT125MX er stort set uændret,
MX'en
> > endda siden engang i 70'erne. Men der er ikke mange af disse
undtagelser.
> >
> > Rittig
>
> Måske gpz500 der blev anmeldt i Politiken i lørdags?
>
> Martin

En gs500 er måske også en mulighed - ingen sportscykel...måske derfor den
ikke er blevet nævneværdigt ændret de sidste 10-14 år.....

mvmch
christian



Steffen Voss Winkler (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Steffen Voss Winkler


Dato : 24-07-02 13:12

Ligeledes kan Thundercat'en og Thunderace'en anbefales.. De fåes stadig i
"nye" versioner..

Steffen
SL1000 LeoVinci

"Christian Knudsen" <dsl24585b@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:ahm4v1$2pjl$1@news.cybercity.dk...
> > Claus Rittig wrote:
> >
> > > Der er dog undtagelser: Yamaha DT125R og DT125MX er stort set uændret,
> MX'en
> > > endda siden engang i 70'erne. Men der er ikke mange af disse
> undtagelser.
> > >
> > > Rittig
> >
> > Måske gpz500 der blev anmeldt i Politiken i lørdags?
> >
> > Martin
>
> En gs500 er måske også en mulighed - ingen sportscykel...måske derfor den
> ikke er blevet nævneværdigt ændret de sidste 10-14 år.....
>
> mvmch
> christian
>
>



Hans Paulin (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 24-07-02 19:02

....en kollega kørte til Tyskland og hentede en væsentlig nyere Yamaha 900
for 12000 kr. og flyttede hele møget over på det gamle stel...
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)



Asger Steffensen (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 24-07-02 17:08


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3d3e8064$0$12686$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvis du tænker på at gøre det med en japansk motorcykel, så glem det, de
> lader typisk ikke en model løbe uændret i mere end et par år.
>
> Der er dog undtagelser: Yamaha DT125R og DT125MX er stort set uændret,
MX'en
> endda siden engang i 70'erne. Men der er ikke mange af disse undtagelser.
>
XJ 900 og FJ 1200 havde vist heller ikke de store ændringer på stellet fra
84/86 til 96.
Og Kawasaki GT550 og GT750 forblev uændrede fra 1981 til 96, bortset fra
550'erens mindre ansigtsløftning i 90.
Så er der jo GPz900R Ninja, der fra 83 til 96 kun havde en opdatering i 90,
med nye bremser og dæmpning, men ikke stel.
Og Kawasaki GTR 1000 lignede i 1998 også stadig noget fra 1986.
Ellers er CBR1000 SC24 er vel også et bud.... Eller GL1500...
- eller BMW bokser modeller hvis det ikke skal være japansk.

Det skal dog erkendes at det er svært at finde en ti år gammel cykel der
stadig kan købes som ny (undttagen GS 500 og GPz 500)...


Asger
ZX-10

--
In 2001, 89% of all statistics are made up on the spot. This is up by 45%
from 2000.




Morten Dybdal (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 24-07-02 19:28

Asger Steffensen wrote:

> Og Kawasaki GT550 og GT750 forblev uændrede fra 1981 til 96, bortset fra
> 550'erens mindre ansigtsløftning i 90.

Du mener vel Suzuki, og 1971 til 77


--
Morten Dybdal



Asger Steffensen (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 24-07-02 20:27


"Morten Dybdal" <morten@REMdm-data.dk> skrev i en meddelelse
news:3D3EF1B3.7030600@REMdm-data.dk...
> Asger Steffensen wrote:
>
> > Og Kawasaki GT550 og GT750 forblev uændrede fra 1981 til 96, bortset fra
> > 550'erens mindre ansigtsløftning i 90.
>
> Du mener vel Suzuki, og 1971 til 77
>
Ja, også dem, men jeg mener faktisk Kawasaki. De er vist aldrig officielt
importeret til dk, men er udbredte bl.a. i England. Pga. stor pålidelighed
og slidstyrke og kardan, meget brugt af kurer firmaer.
Se fx.: http://www.kawasakigtclub.com/

Asger
ZX-10



Morten Dybdal (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 24-07-02 22:28

Asger Steffensen wrote:
>
>>Du mener vel Suzuki, og 1971 til 77
>>
>
> Ja, også dem, men jeg mener faktisk Kawasaki. De er vist aldrig officielt
> importeret til dk, men er udbredte bl.a. i England. Pga. stor pålidelighed
> og slidstyrke og kardan, meget brugt af kurer firmaer.
> Se fx.: http://www.kawasakigtclub.com/
>

Næ dem kendte jeg godt nok ikke.


--
Morten Dybdal



Morten Dybdal (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 24-07-02 22:31

Asger Steffensen wrote:

>>
>
> Ja, også dem, men jeg mener faktisk Kawasaki. De er vist aldrig officielt
> importeret til dk, men er udbredte bl.a. i England. Pga. stor pålidelighed
> og slidstyrke og kardan, meget brugt af kurer firmaer.
> Se fx.: http://www.kawasakigtclub.com/
>

Noget helt andet er at så må du også medtage alle de modeller der er
udgået i Europa, men forsætter uændret i årevis i USA




--
Morten Dybdal



Asger Steffensen (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 25-07-02 15:03


"Morten Dybdal" <morten@REMdm-data.dk> skrev i en meddelelse
news:3D3F1CA2.7040908@REMdm-data.dk...
> Asger Steffensen wrote:
>
> >>
> >
> > Ja, også dem, men jeg mener faktisk Kawasaki. De er vist aldrig
officielt
> > importeret til dk, men er udbredte bl.a. i England. Pga. stor
pålidelighed
> > og slidstyrke og kardan, meget brugt af kurer firmaer.
> > Se fx.: http://www.kawasakigtclub.com/
> >
>
> Noget helt andet er at så må du også medtage alle de modeller der er
> udgået i Europa, men forsætter uændret i årevis i USA
>
He, ja, men jeg var faktisk slet ikke klar over at GT modellerne ikke var
importeret til DK. Det opdagede jeg først da jeg ikke kunne finde dem i MC
revyen.

Asger
ZX-10



Armand (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-07-02 23:09


Morten Dybdal <morten@REMdm-data.dk> skrev i en
news:3D3F1CA2.7040908@REMdm-data.dk...
> Asger Steffensen wrote:
>
> >>
> >
> > Ja, også dem, men jeg mener faktisk Kawasaki. De er vist aldrig
officielt
> > importeret til dk, men er udbredte bl.a. i England. Pga. stor
pålidelighed
> > og slidstyrke og kardan, meget brugt af kurer firmaer.
> > Se fx.: http://www.kawasakigtclub.com/
> Noget helt andet er at så må du også medtage alle de modeller der er
> udgået i Europa, men forsætter uændret i årevis i USA

Jup!
Tilbage til sporet:
Bedagede danske modeller der kan renoveres v.h.a. nye/nyere
importerede!

Forøvrigt fatter jeg mistanke til at en stor del allerede kender
trick'et - og efterfølgende forsøger at sælge det importerede stel
påmonteret alt det gamle lort og til noget nær import-udgiften

--
Armand.





Armand (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-07-02 20:38


Asger Steffensen <ast@get2net.dk> skrev i en
news:3d3ed106$0$12685$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
> news:3d3e8064$0$12686$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvis du tænker på at gøre det med en japansk motorcykel, så glem
> > det, de lader typisk ikke en model løbe uændret i mere end et par
år.
> > Der er dog undtagelser: Yamaha DT125R og DT125MX er stort set
> > uændret, MX'en> endda siden engang i 70'erne.
> > Men der er ikke mange af disse undtagelser.
> ..............Så er der jo GPz900R Ninja, der fra 83 til 96 kun havde
> en opdatering i 90, med nye bremser og dæmpning, men ikke stel.

Mnjaeh :-/
Derved at hjulene er en form for stelkomponent:
Forhjulet blev ændret til 17"!

> Det skal dog erkendes at det er svært at finde en ti år gammel cykel
> der stadig kan købes som ny (undttagen GS 500 og GPz 500)...

At "nøjes" med en model af seneste årgang, købt i Tyskland til under 1/3
af prislejet herhjemme er også en passende genopbygning af en dansk
indregistreret ældste årgang :-/

Men igen:
Det er ikke tilladt at genopbygge så pludseligt; men på den anden side
set: Hvem ved i hvilken stand at din model er lige nu???

--
Armand.








Asger Steffensen (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 24-07-02 21:19


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:ahn12p$175b$8@news.cybercity.dk...
>
>
> Mnjaeh :-/
> Derved at hjulene er en form for stelkomponent:
> Forhjulet blev ændret til 17"!
>
Damn! Du har ret, jeg glemte forhjulet.
"Major changes" på A7 serien i '90 var 41 mm forgaffel (vel næsten også en
del af stellet), 300mm semi-floating front discs, 4 stemplede forcalibre,
17" forhjul med 120/70 dæk, 150/60 bagdæk, nyt instrument panel, justerbare
bremse og koblingsgreb, samt nye farver og sidespejle. Anti-dive systemet
forsvandt.

Så sku' det være på plads!


Asger
ZX-10



Armand (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-07-02 23:09


Asger Steffensen <ast@get2net.dk> skrev i en
news:3d3f0bd4$0$80817$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:ahn12p$175b$8@news.cybercity.dk...
> >
> >
> > Mnjaeh :-/
> > Derved at hjulene er en form for stelkomponent:
> > Forhjulet blev ændret til 17"!
> Damn! Du har ret, jeg glemte forhjulet.
> "Major changes" på A7 serien i '90 var 41 mm forgaffel (vel næsten
> også en del af stellet),

Selv damn!

> 4 stemplede forcalibre,

Øh?
Er det ikke blot tostemplede med flydende calibre (mener ikke at Kawa
var så hot som dét på daværende tidspunkt :-/ )?

> nyt instrument panel,

Jup!
=> Uden Volt-meter featuren, som derved umuliggør en hjemmefixning af et
olietermometer

--
Armand.





Asger Steffensen (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 25-07-02 23:46


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:ahpt8f$1pbl$2@news.cybercity.dk...
>
>
> > 4 stemplede forcalibre,
>
> Øh?
> Er det ikke blot tostemplede med flydende calibre (mener ikke at Kawa
> var så hot som dét på daværende tidspunkt :-/ )?
>
I følge min udmærkede "Kawasaki Fours" af Mick Walker er det 4 stemplede.
Og det bekræftes iøvrigt af min Haynes (der dækker alt fra GPz900R til ZZ-R
1100 D): Under en af tegningerne af en "eksploderet" caliber står teksten:
"Front brake caliber - ZX900 A7-on and ZX1100 C/D models". Og tegningen
viser faktis 4 stemplede calibre. De 2 stemplede med flydende calibre sidder
på min ZX-10.

Asger
ZX-10



Armand (26-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-07-02 15:09


Asger Steffensen <ast@get2net.dk> skrev i en
news:3d407ffc$0$13959$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:ahpt8f$1pbl$2@news.cybercity.dk...
> >
> > > 4 stemplede forcalibre,
> > Øh?
> > Er det ikke blot tostemplede med flydende calibre (mener ikke at
> > Kawa var så hot som dét på daværende tidspunkt :-/ )?
> I følge min udmærkede "Kawasaki Fours" af Mick Walker er det 4
> stemplede. Og det bekræftes iøvrigt af min Haynes: Under en af
> tegningerne af en "eksploderet" caliber står teksten:
> "Front brake caliber - ZX900 A7-on and ZX1100 C/D models". Og
> tegningen viser faktis 4 stemplede calibre.

OK!

--
Armand.
(Meget klogere)





Leif Poulsen (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Leif Poulsen


Dato : 24-07-02 18:17


> Hvis man køber en skadet/defekt/gammel vrag cykel hvor stellet ingenting
> fejler, model engang i 90´erne med reg. attest, også køber en ny model af
> samme cykel uden afgift model 2002, også flytter alle dele over på stellet
> har man vel en "ny" cykel til billige penge... Nej ?? og hvorfor ikke
?????


Og så er der lige det problem at det er uhyggelig svært at skaffe et
afgiftsbetalt stel på en sådan cykel.

Sådanne "stel" og skadet/defekt/gammel vrag cykler handles ofte til mindst
hvad der svarer til afgiften

Hilsen

Leif





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408649
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste