granit skærver i indkørsel
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-07-02 09:33

Hej NG

Overvejer at lægge granitskræver i min indkørsel.er der nogen der har
erfaring med dette. jeg tænker på om man skal regne med flere punkteringer
på cykler og bil????????+

mvh

Peter

Fra : Niels Olsen

Dato : 26-07-02 10:22

"Peter K. Nielsen" <peter-n@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Overvejer at lægge granitskræver i min indkørsel.er der nogen der har
> erfaring med dette. jeg tænker på om man skal regne med flere punkteringer
> på cykler og bil????????+

Jeg har aldrig oplevet at hverken cykel eller bil punkterer pga. skærver.
Jeg vil dog anbefale dig til at købe dem så store at de ikke så nemt sætter
sig i bilens dæk.

MVH Niels

Fra : PH

Dato : 26-07-02 16:44

JEg kan desværre ikke hjælpe dig, men efterlyser også erfaringer med
granitskærver.

Jeg har også overvejet at lægge skærver, men for mit vedkommende er det bag
ved huset hvor jeg skal have mit tørrestativ.

Kender du prisen på skærverne, og er der nogen der ved hvad jeg skal gøre
med græsset der ligger der hvor skærverne skal være? Skal det fjernes helt
inden jeg lægger skærverne ud?

Pia

Fra : Finn

Dato : 26-07-02 17:33

> [...]
>
> Overvejer at lægge granitskræver i min indkørsel.er der nogen der har
> erfaring med dette. jeg tænker på om man skal regne med flere punkteringer

Min søster har haft dem i indkørslen og gårdspladsen i 1 år og der har ikke
været
nogen punkteringer eller lign.

Finn

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-07-02 20:12

On Wed, 24 Jul 2002 10:33:18 +0200, "Peter K. Nielsen"
<peter-n@post4.tele.dk> wrote:

>Overvejer at lægge granitskræver i min indkørsel.er der nogen der har
>erfaring med dette. jeg tænker på om man skal regne med flere punkteringer
>på cykler og bil????????+

Jeg har ikke skærver - endnu Men jeg bor 300 meter nede ad en
grusvej. Vi har ikke flere punkteringer end andre.
(Ok, måske på cyklerne, men det skyldes at vi cykler betydeligt mere end
andre, vi har altså nok ca. lige mange kilometer mellem hver punktering
som alle andre. Nåja, ok, nu jeg er i gang... så har jeg nok alligevel
flere kilometer mellem hver punktering på cyklen end andre, men det er
så fordi jeg køber gode kvalitetsdæk til mange kroner stykket, og for
det meste skifter dem allerede når de punkterer første gang.)

Hmm.. det løb vist af sporet Hvor jeg vil hen er, at granitskærver
ikke er skarpe og ikke rigtig indeholder nogle af de her små bitte
skarpe sten som får biler/cykler til at punktere.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Claus

Dato : 26-07-02 23:03

Jamen de skærver i snakker om det er vel også dem alle asfaldt firmaerne
bruger på vejene,
de kan fåes i div str.
Jeg har også hør at man kan købe dem igemmen disse firmaer eller ved en
brolægger.
mvh claus

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-07-02 07:01

On Sat, 27 Jul 2002 00:02:37 +0200, "Claus" <cpc@tdcadsl.dk> wrote:

>Jamen de skærver i snakker om det er vel også dem alle asfaldt firmaerne
>bruger på vejene,
>de kan fåes i div str.

Ja.
Vores nabos indkørsel er belagt med _nøjagtigt_ samme slags som er brugt
på asfaltvejen. Han tog selv ud og fejede dem sammen en uges tid efter
de var lagt på vejen

>Jeg har også hør at man kan købe dem igemmen disse firmaer eller ved en
>brolægger.

Her kan de også købes i den lokale grusgrav.
Men nu har jeg set dem i en næsten sort udgave, meget meget mørkere end
de lyse som bruges på vejen, de er faktisk flotte, men jeg ved ikke hvor
de kan købes.

http://www.gartneriet.dk