Den hårde pottemuld
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 24-07-02 09:11

Hej alle

Jeg lovede en gang i begyndelsen af maj måned at jeg ville skrive tilbage
og fortælle hvorden det kom til at gå med de petuniaer som jeg plantede
i noget pottemuld, som var totalt forskellige fra alle de andre typer sort,
muldet og letsmuldrende blomsterjord jeg plejer at bruge til alle mine
krukker og potter.

Som jeg fortalte var denne portion hård og gråligt brun. Væmmelig at arbejde
med, når man skulle plante i mindre krukker og næsten umulig at smuldre.

Nå, men da jeg havde plantet petuniaerne stod de med eet lille hoved i hver
krukke og så næsten for små ud til at de kunne blive til noget unaset om
mulden var sort eller brun.

Men jeg siger Jer, de blev flotte. For en uge siden talte jeg 19 store fuldt
udfoldede blomster på een af dem, samt en halvsnes halvstore knopper.

De andre havde knap så mange blomster, men var dog også store og flotte.

Så den jord, Zenith hed den, har altså ikke været dårlig til petuniaer.

Som I nok kan gætte blev alle de 19 blomsterhoveder smadrede totalt af
regnen i forgårs. Men de er nu nippet af og der er masser af nye knopper i
gang.

Med venlig hilsen Ruth