Hvad kan lægen hjælpe med?
Fra : Tove Bak

Dato : 24-07-02 07:24

Hej Mae
Jeg har gennem de sidste 1½ år gået hos min læge hver 14 dag for at
blive vejet. Lægen startede med at give mig en lille rød pjece fra
medicinfirmaet Nycomed. Den indeholdt oplysninger om alle de daglige
ting vi putter i munden. Der stod hvad 10 gram indeholdt af fedt og
kJ. Så sagde hun at jeg i forhold til hvormeget jeg skulle tabe måtte
få 6000 kJ og 50 gram fedt hver dag og jeg skulle skrive ned hvad jeg
puttede i munden og hvormeget fedt og kJ der var i det. Sidst på dagen
talt jeg sammen for at se om jeg blev under 6000 kJ. Jeg går så stadig
og bliver vejet og for første gang er der gået 2 måneder siden jeg er
blevet vejet hos lægen. Hun har været en rigtig god støtte og hun har
interesseret sig for om jeg havde det godt. Det virkede jeg har på de
1½ år tabt 18 kilo. Men - det kræver virkelig at man er indstillet på
at følge lægens anvisning og det er ikke en slankekur, men en kost og
livstilsomlægning. Snak med din læge om det og så held og lykke med
projektet.
Jeg har også skævet til vægtvogternes måde at gøre det på, men jeg
synes at det andet system er nemmere at håndtere fordi du selv laver
dine middagsretter.
Hilsen
Tove

Fra : Mookee

Dato : 24-07-02 16:21

"Tove Bak (slet HG4PI)" <tove.bak@HG4PImail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har også skævet til vægtvogternes måde at gøre det på, men jeg
> synes at det andet system er nemmere at håndtere fordi du selv laver

Hej Tove, et stort tillykke med det flotte resultat, jeg er fuld af
beundring for din vilje og din evne til at holde dig selv motiveret - FLOT
gået!!
Det program, du har kørt efter er næsten det samme som Weight Watchers, der
regner vi bare i points, så der skal ikke tælles fedtkalorier for sig, det
synes jeg personligt gør det nemmere.
Og vægtvogterne laver altså selv deres middagsretter *SS* - ingenting er
påbudt eller forbudt - frihed under ansvar.
Kærlig hilsen Ninett