Gulvvarme i badværelse
Fra : News

Dato : 24-07-02 00:48

Vi skal til at lave ny 1-sal. Der bliver også et lille badeværelse deroppe.

Jeg har indtil nu hørt følgende muligheder for gulv:

Fliser på betongulv på nogle specielle ståltrapezplader hvorunder gulvvarmen
ligger.
Fliser limet på vandfast finer på nogle varmefordelingsplader hvori
gulvvarmen ligger.

Jeg vil egentlig helst have vinyl, det er vel mest sikkert.

Jeg er lidt nervøs for vandudslip, og vil gerne vide om nogle har erfaring
med gulvvarme på 1. sal.

venlig hilsen

Finn Petersen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 24-07-02 13:27

> [...]
gulvvarmen
> ligger.
> Fliser limet på vandfast finer på nogle varmefordelingsplader hvori

Jeg har den løsning, og det har virket fint, men du skal være sikker på at
underlaget ikke giver sig, evt ligge et sæt gulv plader mere ovenpå de gamle
for at stive det af, du må ikke bare ligge fliser, der skal laves en
membran først

> Jeg vil egentlig helst have vinyl, det er vel mest sikkert

ved ikke om det er mere sikkert, hvis bare du får lavet en membran som er
101 % procent tæt er det vel næsten lige fedt hvad du ligger som gulv.

> Jeg er lidt nervøs for vandudslip, og vil gerne vide om nogle har erfaring
> med gulvvarme på 1. sal.

hvis det er vandudslip fra gulvvarmen du tænker på, så husk på at du ikke må
samle rør hvor man ikke kan komme til dem, det smartest er hvis du kan
trække et langt rør fra fyret til gulv varmen, det har jeg gjordt, også mont
et tilbage løbs termostat ved fyret

men alt kan blive utæt, men det kan man forsikrer sig mod jo

Mvh Jesper