Overlevelsesture
Fra : / / dentro / /

Dato : 23-07-02 21:20

Er der nogen der kender noget til overlevelsesture?

Jeg har set "Anja og BS på afveje" på Tv2 mange gange, og jeg er meget
misundelig. Jeg gad godt være med på den tur. Ved I om der er nogen
steder man kan købe sådan nogle overlevelsesrejser, og hvad de koster?

Mvh
Martin
ICQ 33379605

Fra : Have

Dato : 24-07-02 16:09

Bliv soldat!!!!! Det er gratis. Du får endda penge for det...

Men du har ret det var en fed tur de var på. Du kan evt købe bladet
"Adventure World" der kan du evt finde inspiration til hjemmelavde
"overlevelsesture", der kan planlægges for billige penge. Blader er i øvrigt
dansk.

Fx ligger Sveriege og Norge tæt på og de er ideelle til den slags
trekking/rafte/kano/kajak/klatre ture.

God fornøjelse.

Have

Fra : / / dentro / /

Dato : 24-07-02 20:16

"Have" skrev i en meddelelse

> Bliv soldat!!!!! Det er gratis. Du får endda penge for det...

Tjaeh, men der kan man ikke nøjes med en tur på en uge. Og der kommer
man nok heller ikke til Antarktis og bor i igloer og sejler i kano
blandt isbjerge. Desuden kan jeg ikke klare autoriteter.

> Fx ligger Sverige og Norge tæt på og de er ideelle til den slags
> trekking/rafte/kano/kajak/klatre ture.

Jeg synes bare det ser lidt kedeligt ud i Sverige og Norge. Det ser
meget federe ud der hvor Anja og BS er.

/ / dentro / /

Fra : Michael Andresen

Dato : 25-07-02 00:11

/ / dentro / / wrote:

> [...]
> misundelig. Jeg gad godt være med på den tur. Ved I om der er nogen
> steder man kan købe sådan nogle overlevelsesrejser, og hvad de koster?

Søg på http://www.jubii.dk med ordet overlevelsestur og du få en
masse hits med blandt andet en række firmaer, der arrangerer
over- og oplevelsesture. Men det er vist ikke en helt billig måde
at rejse og opleve naturen på.

Michael Andresen
"Hvis man tænker som alle andre, gør som alle andre og får
resultater som alle andre... Så er man normal. Hvem fanden gider
være normal?" Kjell Enhager

Fra : / / dentro / /

Dato : 25-07-02 12:25

"Michael Andresen" <michael-andresen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> masse hits med blandt andet en række firmaer, der arrangerer
> over- og oplevelsesture. Men det er vist ikke en helt billig måde

Det har jeg prøvet, men det den finder frem er team-building kurser,
på én dag. Det jeg leder efter er ikke sådan noget hvor man Vandrer i
en skov og kommer til en i forvejen bygget platform hvor man kan
rapelle ned osv. - Det er ligesom Anja og BS - et helt øde sted hvor
man selv skal skaffe mad osv.

Ja, turene er sikkert dyre, selvom de burde da ikke være dyrere end en
almindelig tur, da man jo ikke bruger penge på hoteller *gg* - men det
vil nok blive halvdyrt hvis man skal til Alaska.

/ / dentro / /

Fra : Michael Andresen

Dato : 26-07-02 11:54

/ / dentro / / wrote:

> [...]
> almindelig tur, da man jo ikke bruger penge på hoteller *gg* - men det
> vil nok blive halvdyrt hvis man skal til Alaska.

Så prøv at kontakte BS selv. Jeg mener at han har et firma, der
arrangerer den slags ture, og mon ikke man kan finde en
mailadresse eller et telefonnummer et sted på nettet. En anden
mulighed er hans tidligere makker Carsten Mørch, der også har
noget med den slags ture at gøre.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 25-07-02 12:45

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in message
> Jeg har set "Anja og BS på afveje" på Tv2 mange gange, og jeg er meget
> misundelig. Jeg gad godt være med på den tur. Ved I om der er nogen
> steder man kan købe sådan nogle overlevelsesrejser, og hvad de koster?

Jeg kan da godt lave en til dig, men jeg garanterer ikke, at du består
(læs: overlever)

Ellers prøv http://www.albatros-travel.com/overseas/main_t.htm

Hilsen
Uffe

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 25-07-02 19:07

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote:

> [...]
>misundelig. Jeg gad godt være med på den tur. Ved I om der er nogen
>steder man kan købe sådan nogle overlevelsesrejser, og hvad de koster?

Der er også Topas, og de kan findes på <http://topas.dk/>.

Det er efter _min_ opfattelse mere oplevelses ture end deciderede overlevelses
ture.
Men der er alle grader fra overland ture med ekspeditionskøretøj, over dagsture
med base på en lejrplads eller et landsbyhus, og til længere trekking ture med
turrygsæk.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>