størknet blod !
Fra : kim

Dato : 23-07-02 20:54

Hvad opløser bedst størknet blod ?

Vores datter på 5 år er faldet på sin cykel, og har fået 4 sting på venstre knæ.
På skadestuen lagde de et kompres, der selvfølgelig de sidste 2 dage har
suget en masse blod til sig, som er størknet på knæet. Og imorgen skal vi
have forbindingen af. Jeg havde forestillet mig at putte hende i et lunkent
karbad, og så efter ca. ½ time håbe på at blodet er opløst så meget, så
man kan pille det af uden de store problemer...Men har andre her i NG et
bedre råd til, hvordan man kan få det af uden at det hænger fast i såret ?
På Forhånd Tak.
Mvh Kim O.

Fra : Nynne

Dato : 27-07-02 01:55

"kim" <kio@e-box.dk> wrote in message
> [...]
> bedre råd til, hvordan man kan få det af uden at det hænger fast i såret ?

Hej Kim!

Da jeg var lille, gik der a l t i d betændelse i mine sår - og min mor havde
samme problem som her, så bare med betændelse etc i stedet for blod. Hun
brugte altid en mild sæbespånevands-opløsning, både til sårrensning og hvis
pplaster/gaze sad meget fast. Jeg ved ikke hvor meget karbad hun skal i,
når hun er blevet syet - det er bedre at fugte kompresset indtil det
slipper, for ikke at bløde selve såret alt for meget op.

mvh Nynne