Re: På internettet med bærbar pc og Motoro~
Fra : Ulf Hansen

Dato : 23-07-02 19:33

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:agofrj$ngoa8$1@ID-62896.news.dfncis.de...
> "Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det var min desværre, så der går nu knap seks måneder før jeg kan få den
fulde
> glæde af den.

> Claus

Glæd dig ikke for tidligt. Min Timeport T 260 er lige blevet 6 mdr. gammel
og låst op. Satte et kort til Sonofon i den med GPRS abb. og troede at jeg
nu skulle checke mail og surfe lidt hurtigere på min Ipaq PDA v.h.a. IrDa,
end hvad jeg var vant til hos Orange med besværligt opkald hvergang.

T 260'eren og Ipaq'en fandt skam fint hinanden. I telefondisplayet står der
"Forbindelse 10.6.xxx.xxx" og lidt senere skiftes der til "GPRS data
session". Så der er tilsyneladende hul igennem. Men "incoming mailserver"
kan ikke findes, lige så lidt som der kommer bare een bit igennem til
Explorer browseren på Ipaq'en ("page cannot be found")

Prøvede så at låne en mobil af andet fabrikat hos min flinke Sonofon
forhandler, satte mit kort i, ændrede ikke en tøddel på Ipaq'ens opsætning -
og vips kunne jeg både maile og surfe.

Kig i manualen til mobilen side 49 hvor der står noget sludder om at "for at
gøre brugen af din mobil tlf. med internetadgang så sikker som mulig, er
telefonen udstyret med en ekstra sikkerhedsfunktion. Din telefon vil
automatisk tilknytte internetadgangen til det første SIM kort, der anvendes
.." Egentligt står der vel: Hvis du har købt denne telefon er du bastet og
bundet til din telefonoperatør i hele telefonens levetid !

Motorolas kundeservice har afvist, at dette skulle have nogen betydning
Faktisk blev jeg omstillet til en flink englænder fra deres tekniske afd.
der brugte masser af tid på at gennemgå min opsætning, desværre uden held.

Konklusion: Man kan ikke få en GPRS tlf. - der virker som GPRS tlf. - til
hverken 89.- eller 99.- for slet ikke at tale om de ca 800.- jeg gav for min
for et halvt år siden. Orange tilbyder som bekendt ikke GPRS abonnement til
deres privatkunder.

Med venlig hilsen
Ulf Hansen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 23-07-02 20:00

On Tue, 23 Jul 2002 20:32:40 +0200, "Ulf Hansen"
<ulhansen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>." Egentligt står der vel: Hvis du har købt denne telefon er du bastet og
>bundet til din telefonoperatør i hele telefonens levetid !

I min manual står der noget om at der skal genereres en ny kode med
det nye SIM-kort.

Kurt Brixen

Fra : Fischer

Dato : 23-07-02 22:59

> [...]
> ." Egentligt står der vel: Hvis du har købt denne telefon er du bastet og
> bundet til din telefonoperatør i hele telefonens levetid !

Det tror jeg helt sikkert ikke!
Mit gæt er at det er en slags master-adgangskode.
Altså når du i telefonen gemmer dit brugernavn + adgangskode til GPRS, så
virker det kun med det pågældende SIM-kort.
Hvis du så indsætter et nyt SIM-kort, så skal du indtaste en ny
master-adgangskode og sætte din GPRS op fra bunden igen med brugernavn +
adgangskode.
Det er en sikring mod at dit brugernavn og din adgangskode kan misbruges ved
tyveri.

Men hvad der ellers går galt i dit tilfælde kan jeg dog ikke sige noget om.
Jeg har for lidt kendskab til GPRS ....... endnu.

*Fischer