Opbevaring af Løg
Fra : Jinnie Laursen

Dato : 23-07-02 19:53

nu har vi sammentidig med at vi skal omlægge haven pillet alle vores salat
og rød løg op.....nu er spørgsmålet så, hvordan skal de opbevares for at de
ikke bliver dårlige???? ville gerne have at de kunne holde sig vinteren ud.
Knus Jinnie

Fra : J Hansen

Dato : 23-07-02 20:17

"Jinnie Laursen" <bobo@alf-bobo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
de
> ikke bliver dårlige???? ville gerne have at de kunne holde sig vinteren

Mit bud vil være at hænge dem op i et net (nylonstrømpe) et sted hvor der er
luftigt, ingen sol og måske lidt køligt, jeg kan huske før i tiden hvordan
løg blev lagt på loftet hvor der var lidt køligt om sommeren og frostftrit
om vinteren, de blev så lagt ud over gulvet hvor det yderste skæl tørrede,
samme sted som nødder blev opbevaret. Så noget i den retning.
Jytte

Fra : berbeck

Dato : 24-07-02 00:10

> [...]
de
> ikke bliver dårlige???? ville gerne have at de kunne holde sig vinteren

Bare lige en tilføjelse til Jyttes svar: I må endelig ikke skære toppen af.
Hilsen Else.

Fra : up

Dato : 28-07-02 01:08

> [...]
de
> ikke bliver dårlige???? ville gerne have at de kunne holde sig vinteren

Inden du gemmer dem væk for vinteren, evt. i nylonstrømpe el. lign., skal du
brede løgene ud på en bakke, rist, eller aviser, hvor de kan danne den tørre
udvendige skal som du kender. Dvs. toppen skal også være tørret næsten væk,
så den ikke er grøn mere. Du kan så gemme dem på et køligt, ventileret sted
i et eller andet, hvor de kan ånde. Det kunne også være i poser som du syr
af dine gamle Gardisette-gardiner.

Hvis toppen er lang og stærk nok, kan du jo flette løgene sammen, som du ser
man gør med hvidløg og derefter hænge dem op i en krog.

Mvh up