opbevaring af agurker
Fra : berbeck

Dato : 23-07-02 19:10

Er der nogen, der har gode erfaringer med frysning/syltning af salatagurker.
Hvert år på denne tid er det umuligt at følge med at spise
agurkeproduktionen, så det ville jo være lækkert at kunne gemme nogle til
sæsonen er ovre. Jeg tænker f.eks på, om man kan salte og skylle som til
agurkesalat, og så gemme i fryseren?

Hilsen Else.

Fra : J Hansen

Dato : 23-07-02 19:45

"berbeck" <berbeck@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sæsonen er ovre. Jeg tænker f.eks på, om man kan salte og skylle som til

Jeg snitter bare agurkerne i skiver og putter dem i fryseposer i passende
portioner og lægger dem i fryseren, når jeg så skal lave agurkesalat, rører
jeg sukker op i eddike, lige dele af hver og en masse peber, derefter tager
jeg den frosne klump agurkeskiver og putter ned til lagen hvor de tør op i
løbet af en halv time, så er salaten klar.
Det er utroligt nemt og smager ligesom frisk.
Hilsen Jytte

Fra : berbeck

Dato : 23-07-02 19:56

"J Hansen" <jylaha@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> løbet af en halv time, så er salaten klar.
> Det er utroligt nemt og smager ligesom frisk.

Tusind tak, det lyder fantastisk. Hilsen Else.