Genial idé. MC inde i en VAN på gule plade~
Fra : Thomas Hjort

Dato : 23-07-02 19:00

Hej alle. Håber i har haft en god sommerferie. Synd den sikkert snart er
forbi !!!

Eftersom jeg bliver nød til at købe en bil, pga. at jeg skal til at pendle
ca. 3000-4000 kilometer pr. måned, er jeg kommet på den idé at købe en VAN
på gule plader (f.eks en VW Sharan), den skal bare kunne rumme min SV650S.

Hvis man køber den på gule plader kommer reg afgiften ned på 30% (hvis bil +
læs er over 2 tons).

Så kan man bruge bil/MC som man nu har behov for.

Man kan, f.eks i sommerferien, køre alle de kedelige motorvejskilometer med
MC'en omme bag i. Når man så kommer til campingpladsen ved Pyrenæerne
triller man så MC'en ud og ligger og fræser passene tynde til man ikke gider
mere.
På den måde kan man også have meget mere med. Man kan køre længere træk (man
kan også skiftes til at køre bilen hvis man er to). Og man får ikke ondt i
røven. Og man er i tørvejr i regn.

Touring folket vil nok kalde mig en tøs, men jeg syntes det er en fed idé.

Også hvis jeg bare skal besøge min familie i Silkeborg. Køre motorvej til
Silkeborg, pakke MC'en ud derovre og ligge og nyde de små veje ved Them og
deromkring.

Det vil også hjælpe på kilometer-klokken på MC'en !

Er der nogen der har en idé til en van der kan rumme en SVSer? Og her tænker
jeg ikke på et rugbrød eller lignende. Den må gerne være fladere og mere
'almindelig bil agtig' (som f.eks VW Sharan som nok er lige klejn nok)
SVS'ens mål er ca 2.10 lang og 1.25 høj. Man kunne evt. skrue
kåbeglas/sidespejle af for at få den lidt ned i højden.

Man kunne sågar bruge bilen som 'garage' i meget våde perioder.

Og indkørselsrampen kunne man vel lave af vandfast krydsfiner og nogle
strøer.

Mvh Thomas
SV650S -og forhåbentlig snart VAN på gule plader-

Fra : Futte

Dato : 23-07-02 19:37

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in message
> [...]
> strøer.
>

> Mvh Thomas
> SV650S -og forhåbentlig snart VAN på gule plader-

Hej Thomas
Ja ideen er fremragende, jeg har faktisk afprøvet setup'et i et års tid nu.
Jeg bruger systemet når jeg kører i sommerhus og som garage når vejret
ikke lige er til fornøjelsesture
Jeg har monteret kraftige beslag i vognbunden så jeg kan spænde mc'en fast
med en strop (samme system som på færgerne) . Når mc'en så er sat på
centerstøttebenet og en passende kile er placeret foran forhjulet, går mc'en
ingen steder. Rampen er lavet af et kraftigt stykke træ med påskruede sider.
Rampen har samme længde som varekassen og et ophæng på den ene side fjerner
rampen fra vognbunden og rampen kan så bruges som hylde.

Jørgen, Brøndby
CB550F, den fine årgang 1975-76
Ford Transit, kort , lav , med plads til begejstring

---

Fra : Thomas Hjort

Dato : 23-07-02 21:28

"Futte" <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse

> [...]

> Jørgen, Brøndby
> CB550F, den fine årgang 1975-76
> Ford Transit, kort , lav , med plads til begejstring

Jeg havde forestillet mig noget i samme stil, så den står 100% fast.
Men det glæder mig at høre at jeg ikke er den eneste der synes om idéen.

Mvh Thomas

Fra : Armand

Dato : 23-07-02 20:02

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en
> [...]
> med MC'en omme bag i. Når man så kommer til campingpladsen ved
> Pyrenæerne triller man så MC'en ud og ligger og fræser passene tynde

En motorvejstur til Pyrenæerne er sågu da omend endnu mere kedelig bag
rattet i en kassevogn :-|

> På den måde kan man også have meget mere med.

Vi var engang to mand på en 7½'er Bol d'Or hvias topstykke stod af ved
Bremen, og for at komme hjem måtte vi leje en bil på SOS' regning.
Bilen var en Opel Corsa, og efter at have fyldt bagagerummet til randen
måtte vi bruge bagsædet til en telt-pølle samt vores mc-tøj - Mere plads
var der ikke i den!

> Og man får ikke ondt i røven.

Men derimod i ryggen :-/

> [...]
til
> Silkeborg, pakke MC'en ud derovre og ligge og nyde de små veje ved

TØS!

> Man kunne sågar bruge bilen som 'garage' i meget våde perioder.

Øh - Der var én herinde der fik stjålet den kassevogn han brugte til
garage - Bilen blev siden fundet, men ikke hans Mille

--
Armand.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 23-07-02 21:48

> [...]
> motorvejskilometer
> til
>
> En motorvejstur til Pyrenæerne er sågu da omend endnu mere kedelig bag

Kommer an på hvad du køre i. Hvis du køre i en vw rugbrød med 105 kilometer
i timen så ja. Men hvis du køre i en Ford Galaxy for du lige så meget
komfort som i en hvilken som helst ny 'almindelig' bil.
Udover det; kaffe mens du køre, musik osv. Man slipper for at blive
MC-busted på motorvejen og kan nyde kilometerne på nogle udvalgte veje når
man kommer frem.

> [...]
> Bilen var en Opel Corsa, og efter at have fyldt bagagerummet til randen
> måtte vi bruge bagsædet til en telt-pølle samt vores mc-tøj - Mere plads

Mama mia; bagmanden må have haft den ondeste monster rygsæk på ;)

> Men derimod i ryggen :-/

Næ, for så ta'r man sig en lur imens konen køre

> idé.
> til
>
> TØS!

Ja jeg kan ikke gøre ved det. Men jeg har kørt Frederikshavn-København i et
hug (500 km) dog med et stop for benzin. Jeg syntes det var meget cool,
meeeen....havde noget ondt i røven og lårene bagefter og gider ikke køre på
den måde igen.

> Øh - Der var én herinde der fik stjålet den kassevogn han brugte til
> garage - Bilen blev siden fundet, men ikke hans Mille

Ja, jeg kan godt se at DET ville være dumt. Jeg havde tænkt at VAN'en skulle
være med mørkt tonede ruder så det ikke ligefrem skinnede i øjnene når vi
var på tur at der var en MC i bagagen.
Herhjemme ryger den i cykelskuret :)

Mvh Thomas

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 23-07-02 22:40

> [...]
> hug (500 km) dog med et stop for benzin. Jeg syntes det var meget cool,
> meeeen....havde noget ondt i røven og lårene bagefter og gider ikke køre

Så prøv at køre København-Trondhjem i et hug, 1250 km, så har man ømmere
balder end en aften i Blue Oyster Club.

Kenneth
R1

Fra : Bo Thomsen, \"fjerne~

Dato : 23-07-02 22:47

> Så prøv at køre København-Trondhjem i et hug, 1250 km, så har man ømmere
> balder end en aften i Blue Oyster Club.
> R1
kan det med lidt snilde ik lade sig gøre at montere sædet
fra en goldwing på sådan en kværn?

bo th

Fra : Thomas Hjort

Dato : 23-07-02 22:45

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse

> et
> på
> >

> Så prøv at køre København-Trondhjem i et hug, 1250 km,

Havde du ekstra benzin i 1/2 litersflasker i rygsæk og tanktaske og
bagsæde-sædetaske på R1'eren, som du hældte på undervejs med venstre hånd?

>så har man ømmere
> balder end en aften i Blue Oyster Club.

Naarjj Kenneth, troede ellers kun at du kom pæne stede som på Pan's ;)

Mvh Thomas

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 24-07-02 07:13

> Havde du ekstra benzin i 1/2 litersflasker i rygsæk og tanktaske og
> bagsæde-sædetaske på R1'eren, som du hældte på undervejs med venstre hånd?

****
Der blev selvfølgelig tanket undervejs, doh

Turen blev foretaget på en FJ1200 (med.passager), som er lidt mere egnet til
den slags.

Sådan et stræk på en R1, not me!!!
****

> Naarjj Kenneth, troede ellers kun at du kom pæne stede som på Pan's ;)
>
>Thomas
****
Det er jeg ked af du ikke vidste, der har du gået hver aften i
forventning...
Jeg må ikke komme der længere, jeg er bare for lækker, det ender i kaos hver
gang

Kenneth
R1

Fra : Bo Thomsen, \"fjerne~

Dato : 23-07-02 22:46

> [...]
> hug (500 km) dog med et stop for benzin. Jeg syntes det var meget cool,
> meeeen....havde noget ondt i røven og lårene bagefter og gider ikke køre

tjaa - det gjorde jeg hver weekend i 7 måneder, forrige år.
dette var selvfølgelig på en Honda VFR750F så der
var ingen ømme hænder, ryg eller røv.

mvh
bo thomsen

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 23-07-02 23:14

On Tue, 23 Jul 2002 22:47:42 +0200, "Thomas Hjort"

>Ja, jeg kan godt se at DET ville være dumt. Jeg havde tænkt at VAN'en skulle
>være med mørkt tonede ruder så det ikke ligefrem skinnede i øjnene når vi
>var på tur at der var en MC i bagagen.

Jeg kan afsløre at det var undertegnedes Transporter og Mille, der
blev stjålet.Kassen var lukket hele vejen rundt og havde tonede ruder
bag. Det hjalp ikke en dyt.
Forsikringselskabet (Runa) synes nu ellers at jeg havde gjort et godt
forsøg på at skjule den, og brokkede sig ikke det mindste...

Nu har jeg en Sharan, når jeg skal ud med min Suzuki (jeg har i øvrigt
lige været i Pyrenæerne med parret - uden bøvl overhovedet). Suzi står
dog låst væk i en garage, når jeg ikke kører med den...

Plads er ikke et problem, så længe jeg piller forkåben af. Det er
højden ved bagdøren der afgører det for mig...

Sharanen har iøvrigt to øjer bagerst at spænde fast i, så jeg sætter
mc ind, lukker døren og spænder den op mod døren med 2 kraftige remme,
så ryger den ingen steder. Heller ikke under 1 uges ferie til bl.a.
Andorra...
--
Peder
Alfa 156 Selespeed

Fra : Armand

Dato : 24-07-02 20:33

> Kommer an på hvad du køre i. Hvis du køre i en vw rugbrød med 105
> kilometer i timen så ja. Men hvis du køre i en Ford Galaxy for du lige
> så meget komfort som i en hvilken som helst ny 'almindelig' bil.

Og det er ved grød da også kedeligt :-|

> Udover det; kaffe mens du køre, musik osv.

- - - - For ikke at tale om alle de køer man kan sidde og slappe af i

> Man slipper for at blive MC-busted på motorvejen

"MC-busted" ????

> og kan nyde kilometerne på nogle udvalgte veje når man kommer frem.

Eller alternativt køre turen ad(!) udvalgte veje, på to hjul fra
starten!

Mere
> Mama mia; bagmanden må have haft den ondeste monster rygsæk på ;)

"Bagmanden" var mig, og bagagen bestod "kun" af to sidetasker, en
tanktaske, og tre pøller på bagagebæreren, hvoraf den ene af sidstnævnte
ikke kunne være bag i Corsa'en!

> Næ, for så ta'r man sig en lur imens konen køre

- - - - - Og bliver først helt skæv i ryggen !

> [...]
> i et hug (500 km) dog med et stop for benzin. Jeg syntes det var meget
> cool, meeeen....havde noget ondt i røven og lårene bagefter og gider

Samme problemer har alle motorcyklister ved "premierer" - Hvadenten det
er med det nyerhvervede kørekort7køretøj, langdistancetouring eller blot
forårspremieren i marts!
Kører du blot jævnligt på din motorcykel, vil du ikke blive generet af
en dagsetape á Frederikshavn-Kassel (med undtagelse af de
ultrasportsligste modeller :-/ ) !

--
Armand.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 24-07-02 21:59

> Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en

> Og det er ved grød da også kedeligt :-|

Intelligente mennesker keder sig sgu ikke så meget....heller ikke når de
køre i bil

> - - - - For ikke at tale om alle de køer man kan sidde og slappe af i

Hovhov Armand. Du må IKKE køre igennem bilkøer og det ved du godt :)

> "MC-busted" ????

Smadret af at køre for langt i samme stilling på en MC. Kan blive det på
SVS'en også selv om den ikke er helt sporty. Jeg får ikke så meget ondt i
røven, mere i lårene øverst oppe (fordi man støtter dér).

> Eller alternativt køre turen ad(!) udvalgte veje, på to hjul fra
> starten!

Ja det er rigtigt. Men hvis man har begrænset tid og gerne vil se et eller
andet bestemt sted i Europa så er det lettere på den måde jeg beskriver.

> [...]
>
> "Bagmanden" var mig, og bagagen bestod "kun" af to sidetasker, en
> tanktaske, og tre pøller på bagagebæreren, hvoraf den ene af sidstnævnte

Nu er det heller ikke en Corsa men en van jeg har udset mig. Og der kan skam
klemmes meget ind omkring en MC. Og hvis det kniber kan man jo anskaffe sig
en skibox.

> - - - - - Og bliver først helt skæv i ryggen !

Der er nogle udemærkede sæder i de nyere modeller.

> [...]
> Kører du blot jævnligt på din motorcykel, vil du ikke blive generet af
> en dagsetape á Frederikshavn-Kassel (med undtagelse af de

Selvfølgelig kan man blive hærdet. Men spørgsmålet er om man har lyst.
Forstået på den måde at jeg anser det at køre MC som lyst, hvis man køre på
de rigtige veje.
Motorvej syntes jeg var fedt i starten da jeg lavede fartprøver. Nu syntes
jeg det er rasende træls efter 200 km. Jeg ville gerne 'spilde' disse
kilometer i en bil for at komme frem til de stedet hvor jeg virkelig vil
nyde at køre MC.
Jeg syntes det er synd og skam at brænde kilometer af på en MC på motorvej
som man egentlig syntes er spild af tid.

Jeg anser VAN/MC løsningne som perfekt for mig. Jeg får en bil (til at køre
Frederikshavn-København også om vinteren, og i hamrende lortevejr) og en MC
(som jeg absolut på ingen måde vil undvære) til at køre de fede stræk og som
by-cykel i København og til at tage med til Alperne eller hvor som helst.

Så læg mærke til at det er en 'multi-løsning'. Og ikke bare noget jeg vil
bruge til Alperne.

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Søren Lindholt

Dato : 25-07-02 08:25

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in article
<ahn4eg$1gog$1@news.cybercity.dk>...

> Smadret af at køre for langt i samme stilling på en MC. Kan blive det på
> SVS'en også selv om den ikke er helt sporty. Jeg får ikke så meget ondt i
> røven, mere i lårene øverst oppe (fordi man støtter dér).

Nåe, jeg troede det var nyeste tiltag fra maccedonalds.

"MCbusted - to svampede boller med en papirtynd køderstatning og
overskuds-ost fra Arla. Det hele lagt sammen og kvadret i atomer med en
forhammer"

Men det gav jo anledning til et point mere til biltransporten: Man kan
sidde og æde mens man kører!

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Armand

Dato : 25-07-02 23:15

> Hovhov Armand. Du må IKKE køre igennem bilkøer og det ved du godt :)

Hører DU måske til den autoritetstro type der midt om natten holder i
timevis og venter på at der kommer en bil og "påvirker" det regulerede
lyskryds, som ikke opfatter dig og modellen?

> Smadret af at køre for langt i samme stilling på en MC. Kan blive det
> på SVS'en også selv om den ikke er helt sporty. Jeg får ikke så meget
> ondt i røven, mere i lårene øverst oppe (fordi man støtter dér).

Jeg kender godt symptomet; men oplever det kun om foråret og/eller på
fremmede modeller - Du afslører hér lige digselv som lejlighedskører

> Ja det er rigtigt. Men hvis man har begrænset tid og gerne vil se et
> eller andet bestemt sted i Europa så er det lettere på den måde jeg
> beskriver.

De bedste oplevelser eroftes dem der ikke er planlagte, og ligeledes er
det med ture/ruter!!!

> Nu er det heller ikke en Corsa men en van jeg har udset mig. Og der
> kan skam klemmes meget ind omkring en MC. Og hvis det kniber kan man
> jo anskaffe sig en skibox.

Nu var det lige omvendt ment:
Du skal ikke kimse af hvor meget man egentlig kan have med på en
motorcykel!

--
Armand.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 26-07-02 09:56

> [...]
> timevis og venter på at der kommer en bil og "påvirker" det regulerede
> lyskryds, som ikke opfatter dig og modellen?

Nej da og derfor ;)

> Jeg kender godt symptomet; men oplever det kun om foråret og/eller på
> fremmede modeller - Du afslører hér lige digselv som lejlighedskører

Nå og hvad så? Hvor mange kilometer køre du om dagen?

> De bedste oplevelser eroftes dem der ikke er planlagte, og ligeledes er
> det med ture/ruter!!!

Det er rigtigt, men du skriver selv: "at køre turen af udvalgte veje" og
hvis man udvælger en vej, planlægger man også.

Jeg vil hellere køre nogle ikke planlagte ture i omegnen af mit
bestemmelsessted.

Det kimser jeg skam heller ikke af. Jeg påstår bare at man til enhver tid
kan have mere i en VAN end på en MC.

Mvh Thomas

Fra : Armand

Dato : 26-07-02 15:11

> Nå og hvad så? Hvor mange kilometer køre du om dagen?

Auch!

--
Armand.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 26-07-02 16:13

> Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en

> Auch!

Det skal du da ikke tage så tungt :) Du for vel snart noget at køre på ?

Mvh Thomas

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-07-02 20:53

Armand wrote:

> Auch!

*GRILL*
Sten, glashus... er der en klokke der ringer? ))))
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Anneli

Dato : 27-07-02 00:25

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> *GRILL*
> Sten, glashus... er der en klokke der ringer? ))))

Man skal ikke kaste med pindsvin, Armand, når man selv bor i et ballonhus
;0)

Anneli og Savage ;0)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 23-07-02 20:12

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

*Genial idé. MC inde i en VAN på gule plader.*

Hemm ja !, måske , men husk nu at hvis bilen er nyere end ?( en eller
anden dato i 1996 ) så kommer der 'misundelses afgift' på :-/
det vil sige at du godt kan ende med at skulle betale en vægt/grønejerafgift
på en 10000 kr om året !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : uffe.j

Dato : 23-07-02 21:44

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> anden dato i 1996 ) så kommer der 'misundelses afgift' på :-/
> det vil sige at du godt kan ende med at skulle betale en

Det er ca 1/6-1998. Men man kunne jo f.eks. købe en Picasso på gule plader.
Den er under to tons totalvægt og derfor dyrere. Men til gengæld er den
årlige afgift mindre.

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 24-07-02 09:55

Picasso ! - så skal cyklen da skæres midt over på den vandrette led.
Med ok idé - specielt ved transport til/fra værksted, hvis man bruger
sådant.
/Nic

Fra : Thomas Hjort

Dato : 23-07-02 21:50

> [...]
> anden dato i 1996 ) så kommer der 'misundelses afgift' på :-/
> det vil sige at du godt kan ende med at skulle betale en

Ja det er noget skidt med den """""grøne"""" afgift. Men der er immervæk
stadig forskel på 30% til 180% og afhængig af hvilken dyt du køber, kan
vægtafgiften betyde mindre (afhængigt af afskrivningen og hvor lang tid man
vil have bilen).

Mvh Thomas

Fra : Per

Dato : 24-07-02 07:21

Hej Thomas

Ja for nogle år siden ville jeg have kaldt dig en tøs, jeg har kørt mc i 24
år og været på tur i Europa hver sommer. Jeg har ofte kørt 1000 - 1200 km på
en dag.
Har f.eks. kørt til det sydlige tyrol i et stræk på en honda 550.

Men på den måde trafikken har ændret sig de sidste par år , synes jeg
tværtimod det er fornuftigt at finde alternativer til at køre i den massive
trafik der er på f.eks. A1 og A7 i sommermånederne.

Jeg overvejer selv at være en tøsedreng og tage biltoget fremover, så jeg
ikke skal ligge i 30 grader og slås med lastbiler på autobahnen eller holde
i timelange køer og glemt at købe drikkevarer på sidste tankstation.

Så tøsedreng ja, men nogle gange er det okay at være tøsedreng

Hilsen en tidligere hård touringkører men nu tøsedreng

Per