Give Node i TTreeview
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 23-07-02 18:41

Findes der en metode til at give en node (fonten) en anden farve i en
TTreeview ?

Jeg har ledt efter en Freeware component - men jeg kan ikke rigtig finde en
der fungerer efter hensigten

Ulrik Vadstrup

Fra : Harald

Dato : 23-07-02 19:07

"Ulrik Vadstrup" <blackend@blackend.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> TTreeview ?
>
> Jeg har ledt efter en Freeware component - men jeg kan ikke rigtig finde

Ja du skal bare bruge OnCustomDrawItem i din Object Inspector. Hvis du vil
have texten grøn skriver du:

Sender.canvas.Font.Color := clGreen;

Mvh
HK

Fra : Claus Christiansen

Dato : 24-07-02 17:54

"Harald" <swobu@kroning.dk> wrote in

> [...]
> en
>
> Ja du skal bare bruge OnCustomDrawItem i din Object Inspector. Hvis

Det er jo egentlig sjovt at Sender lige i det eksempel er
af typen TCustomTreeView og ikke et TObject - kunne den være lavet af
andre end Borlands folk, bare en tanke...

/Claus

--
Claus Christiansen, <mailto:cch@unipeople.dk>

personal: http://www.bigfoot.com/~kruc/; pythia: http://www.pythia.dk
"Computers are useless. They can only give you answers."
- Pablo Picasso (1881-1973)