hvilken felthåndbog
Fra : Ivan V. Nielsen

Dato : 23-07-02 16:50

Hej

Jeg er ikke helt tilfreds med min felthåndbog:

Felthåndbog over Fuglene i Europa, nordafrika og Mellemøsten af Richad
Fitter, John Parslow og Hermann Heinzel

Men hvad skal jeg vælge, når jeg primært færdes i DK og det sydlige
sverige?

Den behøver ikke at være god mht. rovfugle da jeg her allerede er dækket
godt ind.

Mvh
ivan

Fra : Bjarne Andersen

Dato : 23-07-02 17:15

Fugle i felten
Feltbestemmelse af fugle i Europa og Middelsområdet
af
Lars Svensson, Killian Mullarney, Dan Zetterstrøm, Peter J. Grant
850 arter

Nordens Fugle
af
Benny Gensbøl
309 arter
den er god her i Danmark og Sverige

mvh. BAN

Fra : Gorm Vognsen Jensen

Dato : 23-07-02 18:34

"Bjarne Andersen" <bba@pc.dk> wrote in message
> [...]
> af
> Lars Svensson, Killian Mullarney, Dan Zetterstrøm, Peter J. Grant
Ja, kan stærkt anbefales. Undgå dog første udgave, hvis du vil købe den
brugt. Der er ganske enkelt for mange trykfejl.
(Bemærk at bogen findes i en stor udgave (knap A4) med uddybende tekst og de
samme plancher i forstørrelse. Meget anbefalelseværdig; men kun til
feltbrug, hvis du har en kuli.)

> Nordens Fugle
> af
> Benny Gensbøl
> 309 arter
> den er god her i Danmark og Sverige
Jeg synes ikke, det er god felthåndbog. Der er ikke nok tegninger af andre
dragter. Tegningernes kvalitet er langt bedre i Svensson.
Bogen er derimod god til at fortælle mere om fuglene (levevis,
bestandsstørrelser m.m.).

mvh Gorm
--
Gorm Vognsen Jensen