Topcom Cocoon 85, trådløs telefon på tilbu~
Fra : David Wittrock Rathj~

Dato : 23-07-02 16:39

Hej dk.teknik.telefoni

Jeg har købt den trådløse telefon "Topcom Cocoon 85" Føtex har på tilbud i
denne uge til kr. 349,-

Det er en analog telefon med indbygget nummerviser mv. På papiret ser det ud
til at være et rigtigt godt tilbud. I praksis syntes jeg telefonen
uanvendelig. Om den så kun kostede hundrede kroner, vil jeg stadig mene at
det er for dyrt, for et produkt, jeg finder så ringe.

Lydkvaliteten er det ringeste jeg nogensinde har hørt gennem en telefon.
Det lyder som om, det frekvensbånd der kommer i gennem, er meget smallere
end, hvad der er normalt.
I håndsættet lyder det som om, der er en noise gate med en meget langsom
release tid. Det betyder at den første del af, hvert ord mangler, hvis der
har været blot en lille pause før ordet.
I den telefon der modtager opkaldet er der ikke dette problem med "
afklipning" af ordene, men lydkvaliteten er stadig ringe.

Problemerne syntes uafhængig af afstanden til basestationen. Lydkvaliteten
forringes og udfaldene tiltager voldsomt allerede ved afstande på ca. 6-8
meter mellem basestation og håndsæt.

Mit spørgsmål er dette:
Er det blot hvad jeg måtte forvente af en trådløs telefon til den pris,
eller er det et fejlbehæftet eksemplar jeg har købt.

Er det realistisk at jeg selv kan koble noise gaten fra eller stille
releastiden mere passende.

Med venlig hilsen

David Wittrock Rathje
Dwr"snabelA"tdcadsl.dk

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 23-07-02 17:10

Du har jo iflg dansk købelov 8 dages retur-ret i original emballage - så
hvis jeg var dig - røg den lige i hovedet på dem igen -
det er stadig - desværre - man får hvad man betaler for!

Fra : HKJ

Dato : 23-07-02 17:43

"(2791) Peder" <peder.hansen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Du har jo iflg dansk købelov 8 dages retur-ret i original emballage

Vrøvl, ifølge dansk lov er en aftale en aftale. Men ved fjernsalg (dvs.
postorder/internet), har du dog 14 dages returret.

fut: dk.forbruger

Fra : Hartmann

Dato : 07-08-02 08:23

Hej David

Hos Føtex er det sådant at du kan aflevere ting du har købt inden 8 dage
hvis du har kvitering og original embalage, skynd dig at aflevere den,
man kan købe ting for billigt. Køb en telefon et stde hvor du kan komme
til at prøve den live INDEN du køber den og brug de penge det nu maåtte
koste at få en ordentlig telefon.

http://www.kandu.dk/

Fra : foldager

Dato : 08-10-02 19:35

Tak for et skudsikkert argument for IKKE at købe en cocoon 85. Føtex har
nemlig valgt at sælge flere af slagsen, denne gang til 433 (et godt
tilbud ifølge konen).....Stage) er født 13 Mar 1861 i Kalvehave.

http://www.kandu.dk/