defekt opvasker
Fra : Martin Mathiesen

Dato : 23-07-02 14:35

Hejsa

Jeg har en gammel Atlas opvaskemaskine, som desværre er gået istykker.

Jeg har selv prøvet at splitte maskineriet ad og har fundet ud af at det er
selve den store pumpemotor det er galt med (den motor som giver selve
opvasken. Ikke den motor som pumper maskinen tom). Eller rettere... Motoren
virker fint, men udenpå motoren sidder der et hvidt plasthus. Inde i dette
hus sidder der åbentbart et skovlhjul. Men der er noget derinde der er gået
løst. Selve skovlhjulet sidder fint fast, men oven på dette ligger der en
løs plade og skramler rundt. Sikkert en plade til at indkapsle skovlhjulet
med. Denne del af pumpen er smeltet sammen og kan derfor ikke adskilles. Jeg
har gjort mine observationer igennem en af slangetilkoblingerne.

Nu er spørgsmålet bare... Kan man få det hvide plastikstykke som udgør selve
pumpedelen for sig selv eller skal man have en ny komplet motor med det hele
siddende på. Umiddelbart ser det ud som om dlastiken kan tages af motoren,
men jeg har ikke prøvet endnu! Er der nogle der har en idé om hvor meget
sådan noget koster? Eventuelt nogle som har denne reservedel liggende fra en
gammel opvasker?

MVH
Martin Mathiesen

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 23-07-02 19:12

"Martin Mathiesen" <martin@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan noget koster? Eventuelt nogle som har denne reservedel liggende fra

Jeg ved ikke om de har lige den stump liggende, men jeg har tidligere købt
reservedele til et køleskab gennem http://www.tp-denmark.info/shop/ med stor
succes. De skriver at de kan næsten alt på lager.

Henrik