Incassosag
Fra : FB

Dato : 23-07-02 14:25

Hej

Jeg har 8900 kr. inkl. tilgode hos en kunde.

Problemet er at vi bor i en lille by og der har aldrig været en
ordrebekræftigelse mellem os.

Jeg har besøgt kunden et par gange og vi har dskuteret produktet flere gange
også med vidner tilstede.
Jeg har en e-mail fra kunden hvor han skriver at jeg selvfølgelig skal have
betaling for mit arbejde.

Der er sendt en faktura og to rykkere til kunden.

Nu truer han med ikke at ville betale før han får en ordrebekræftigelse
(efter at jeg har sendt ham en faktura og to rykkere)

Hvad gør man med sådan en fyr? - finder nogle slemme drenge

Med venlig hilsen

Finn Bennetsen
bennetsen@web4me.dk

PS. Jeg vil altid sørge for en ordrebekræftigelse fremover

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-07-02 15:54

On Tue, 23 Jul 2002 15:25:01 +0200, "FB" <bennetsen@web4me.dk> wrote:

>Jeg har 8900 kr. inkl. tilgode hos en kunde.
>Nu truer han med ikke at ville betale før han får en ordrebekræftigelse
>PS. Jeg vil altid sørge for en ordrebekræftigelse fremover

Prøv hellere med en * ordrebekræftelse *.

FUT : dk.kultur.sprog

mvh,

Kim

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-07-02 16:09

"FB" <bennetsen@web4me.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Finn Bennetsen
> bennetsen@web4me.dk
>
> PS. Jeg vil altid sørge for en ordrebekræftigelse fremover

En ordrebekræftelse? På hvad? Har du ikke specificeret ydelsen på din
faktura? Har han protesteret din faktura inden for normal frist (8 dage
f.eks.) eller reklameret for en ikke bestillingssvarende leverance (samme
frist)?

Efter en specificeret faktura er en ordrebekræftelse for så vidt overflødig,
med mindre det er fordret i skriftlige betingelser for ordreafgivelse.

Efter 2 rykkere uden mellemliggende protest eller reklamation af
faktura/ydelse eller leverance, må der vist rykkes endnu en gang
rekommanderet med meddelelse om, at såfremt beløbet ikke er indgået inden
(sæt en frist på f.eks. 8 dage fra poststemplet dato), beklager du at måtte
overgive fordringen til restlig inkasso gennem din advokat med de derved
påløbne omkostninger for kundens regning.

En ordrebekræftelse er i sig selv ingen garanti for rettidig betaling og
tjener faktisk kun det formål, at du har forstået hans ordrespecifikke krav
rigtigt (det er jo det, du bekræfter), og at du samtidig specificere
leverings- og betalingsbetingelser med sanktioner, såfremt disse ikke
overholdes (altså hvis man endelig skal dele formål og ansvar op mellem
køber og sælger). Træffes der inden levering ikke anden aftale om andre
betingelser, er disse gældende og faktureres i overensstemelse hermed.

Tilbage for dig er der i den givne situation diskusionen om, hvorvidt du
"har leveret varen" i overensstemmelse med aftalen og de dermed stillede
krav.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Per H

Dato : 23-07-02 17:12

On Tue, 23 Jul 2002 15:25:01 +0200, "FB" <bennetsen@web4me.dk> skrev:

>Hej
>
>Jeg har 8900 kr. inkl. tilgode hos en kunde.

prøv onlineincasso. det er gratis for dig.

det er et advokatfirma i roskilde der tilbyder det.
jeg har prøvet det og der er 100 % seriøst

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Per H

Dato : 23-07-02 17:15

On Tue, 23 Jul 2002 15:25:01 +0200, "FB" <bennetsen@web4me.dk> skrev:

>Hvad gør man med sådan en fyr? - finder nogle slemme drenge

Det var dog det dummeste.

hvis det er SÅ langt ude, er du sikkert selv den skyldige.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : alf

Dato : 23-07-02 20:17

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det var dog det dummeste.
>
> hvis det er SÅ langt ude, er du sikkert selv den skyldige.

Rolig nu Per...så du slet ikke smileyen ??

Fra : Per H

Dato : 23-07-02 21:38

On Tue, 23 Jul 2002 21:16:56 +0200, "alf" <no@email.com> skrev:

>Rolig nu Per...så du slet ikke smileyen ??

jo men for sent.

jeg farrer vildt op når nogle benytte de feje triks

men sorry.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Peter G C

Dato : 23-07-02 17:32

FB <bennetsen@web4me.dk> skrev:

[klip]

> Der er sendt en faktura og to rykkere til kunden.

Det er skam fint nok.

Find straks en advokat, der sørger for resten.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : FB

Dato : 23-07-02 17:52

Tak for svarende.

Det med de "grimme drenge" var nu ment som en joke.

Finn Bennetsen