Jyskenetbank ikke kompatibel med X?
Fra : Torben Hansen

Dato : 23-07-02 14:09

Hej,

Er det muligt at få Jyske Net Bank til at fungere under MacOS X? Jeg
bruger Internet Explorer 5.2.1 og har altid unden større problemer kunne
få det til at virke med MacOS 9.2 og de Explorer udgaver jeg nu har
brugt her.

Explorer 5.2.1 for X kommer med en Java fejl og afslutter. Der må være
nogle der netbanker?

Fra : Karl Antz

Dato : 23-07-02 14:14

Torben Hansen <tsh@gameon.dk> wrote:

> [...]
> brugt her.
>
> Explorer 5.2.1 for X kommer med en Java fejl og afslutter. Der må være

For tiden fungerer det ikke - men Jyske Bank har meddelt at de kommer
med en version uden Java i slutningen af august, og den vil formodentlig
fungere fint under OS X - i hvertfald fungerer de tyske webbanker
perfekt under OS X, og de kører efter dette princip.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-07-02 21:35

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> [...]
> fungere fint under OS X - i hvertfald fungerer de tyske webbanker
> perfekt under OS X, og de kører efter dette princip.

Et sted uden Java. Det lyder næsten for godt til at være sandt. Nå, ja,
undskyld til de mange java-piger og do.drenge herinde. Men jeg har altid
oplevet java, som noget 'skidt' der har skabt problemer m.h.t. en masse
HP'er og browsere. Men det er jo nærmest uundgåeligt.

Men jeg har nok uret :) ?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 24-07-02 00:17

> [...]

> bruger Internet Explorer 5.2.1 og har altid unden større problemer kunne
> få det til at virke med MacOS 9.2 og de Explorer udgaver jeg nu har

Det kan godt virke "under MacOS X", men kun med en browser, som startes
i classic mode.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Torben Hansen

Dato : 24-07-02 09:40

Det var også min tanke, men desværre er jeg så uheldig at min Internet
Explorer i Classic mode afslutter/lukker/slukker sekundet den henter
nøglekorts java appletten. Og så ved jeg ikke rigtigt hvordan jeg
afhjælper det, andet end jeg netbanker fra min gamle Ibook istedet.

Fra : Esben

Dato : 24-07-02 14:28

> [...]

> nøglekorts java appletten. Og så ved jeg ikke rigtigt hvordan jeg
> afhjælper det, andet end jeg netbanker fra min gamle Ibook istedet.

Netscape 4.79 i Classic mode skulle gøre det.

Venlig hilsen

esben

Fra : David Blangstrup

Dato : 24-07-02 15:42

On 24.7.2002 15:27, in article 1ffu08f.mrm0o91wy2j8aN%esha@nospamget2net.dk,
"Esben" <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Netscape 4.79 i Classic mode skulle gøre det.
>
> Venlig hilsen
>
> esben

Nej, appletten er der faktisk, du skal bare klikke lidt rundt. Noget værre
gøgemøg! Jeg plejer at ramme reset knappen, men du skal bare ramme et eller
andet I den usynlige applet, så er den der.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Lone Koefoed

Dato : 24-07-02 16:21

In article <B9648968.25083%david@blangstrup.dk>,
David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Nej, appletten er der faktisk, du skal bare klikke lidt rundt. Noget værre
> gøgemøg! Jeg plejer at ramme reset knappen, men du skal bare ramme et eller
> andet I den usynlige applet, så er den der.

eller klikke på Finder og så tilbage på Explorer. Det er noget værre
bøvl, men man vænner sig jo til det mest vanvittige.

--
Lone

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-02 20:57

Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> eller klikke på Finder og så tilbage på Explorer. Det er noget værre
> bøvl, men man vænner sig jo til det mest vanvittige.

Jeg har vænnet mig til, at jeg skal være lynhurtig til at se tallet,
hvis kode man skal skrive. Det er kun på skærmen i to sekunder. Desuden
har jeg lært udenad, hvor felterne er. Man må sige, at det er et sikkert
system. Det er helt sikkert, at fremmede ikke kan komme ind.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lone Koefoed

Dato : 24-07-02 22:26

In article <1ffuhg7.1myk79y12edsqhN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Jeg har vænnet mig til, at jeg skal være lynhurtig til at se tallet,
> hvis kode man skal skrive.

nyt slogan: køb en mac og skærp hukommelse og iagttagelsesevne
Ligesom at bo på 4.sal: man lærer skam hurtigt at huske alt det, man
skal have med sig.
Mht Jyskenetbank er det egentlig mærkeligt, at der ikke er problemer,
når først man er logget på - jeg mener, det må da være samme applet, der
kører? Men måske du har ret i, at det er en sikkerhedsforanstaltning

--
Lone

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-02 22:46

> [...]

> når først man er logget på - jeg mener, det må da være samme applet, der
> kører? Men måske du har ret i, at det er en sikkerhedsforanstaltning

Problemet er beskrevet på en af deres supportsider. De anbefaler, at man
geninstallere Internet Explorer. Det har jeg nu aldrig gidet.
Jeg ved ikke, om det er samme applet alle steder. Nogle steder
kan man bare trykke enter, andre steder skal man klikke på OK. Alt i alt
fungerer Jyske Netbank bedre på en pc. Der kan man f.eks. bare skrive,
når markøren står og blinker i et felt. På Mac er det nødvendigt at
klikke med musen i feltet, selv om markøren står og blinker. Men
forskellen er lille, og det fungerer da glimrende på Mac, når man lige
er kommet forbi den lidt spøjse log-in procedure.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Esben

Dato : 24-07-02 23:29

> [...]
> forskellen er lille, og det fungerer da glimrende på Mac, når man lige
> er kommet forbi den lidt spøjse log-in procedure.

Som sagt slipper man for alt dette med Netscape 4.79, som i øjeblikket
er den understøttede browser på mac hos Jyske Bank. Selv om den ved grød
ikke virker mange andre steder efterhånden (rejseplanen røg lige
forleden, så nu _er_ den altså på vej ud hos mig, men Gud hvor har den
ellers kørt stabilt...

vh esben