Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Godt råd søges mod ridser i LCD display
Fra : Martin Dyring

Dato : 23-07-02 13:18

Hejsa.

Måske er det ikke så relevant i gruppen - men jeg håber nu alligevel at
nogen har et par fif.

Mit digitalkamera (Fuji S602Z) har fået et par mindre ridser i LCD
displayet. Det er jeg naturligvis ret ked af, så jeg tænkte på om der findes
nogle mirakelkure til den slags? (man kan få noget der kan fjerne ridser i
CD'er, måske findes der noget tilsvarende?)

--
Mvh,
Martin Dyring

Fra : Klaus Bjarner

Dato : 23-07-02 13:54

"Martin Dyring" <mda@image.dk> wrote in

> [...]
> findes nogle mirakelkure til den slags? (man kan få noget der kan
> fjerne ridser i CD'er, måske findes der noget tilsvarende?)

Hej Martin

Den eneste måde du kan fjerne ridser på, er desværre ved at slipe,
hvilket jo så kan give endnu flere ridser, hvis man er uheldig.

Jeg har selv flere gange forsøgt mig med held med tandpasta. Tandpasta
er meget lidt slipende, så det passer perfekt, hvor emnet er meget
ømtåleligt. Brug endelig ikke for meget og med forsigtighed. Start med
et hjørne i stedet for lige midt på - til at vurdere effekten.

Hilsen
Klaus

Fra : Peter Schrøder

Dato : 23-07-02 14:33

"Martin Dyring" skrev
> [...]
> nogle mirakelkure til den slags? (man kan få noget der kan fjerne ridser i
> CD'er, måske findes der noget tilsvarende?)

De fleste slibemidler kræver god tilstrømning af vand, så
det kan du antagelig godt glemme.
Vinduet er formodentlig fremstillet af polyester eller acryl.
Prøv at genskabe et par ridser i et tilsvarende materiale.
Så kan du jo evt. øve dig på at fjerne dem dér først.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-07-02 19:52

Peter Schrøder wrote:

> De fleste slibemidler kræver god tilstrømning af vand, så
> det kan du antagelig godt glemme.

Slipoline er god til at polere acryl, polyconat og tilsvarende hårde
gennemsigtige plastmaterialer, det kræver ikke vand.

Wienerkalk kan bruges til at polere fine ridser i glas væk, det skal
holdes let fugtigt med sprit.

Jeg har engang poleret en ret kraftig ridse væk i 28" TV-skærm, med
Wienerkalk, det tog ca. 3 - 4 timer, men resultatet var slidet værd.

OBS - OBS - OBS - OBS - OBS - OBS - OBS - OBS - OBS - OBS - OBS - OBS
Husk at brug af ovenstående midler sker på eget ansvar...!
OBS - OBS - OBS - OBS - OBS - OBS - OBS - OBS - OBS - OBS - OBS - OBS

Fra : thl

Dato : 23-07-02 16:29

"Martin Dyring" <mda@image.dk> skrev i en meddelelse news:KMb%8.34336$Yf1.1481109@news010.worldonline.dk...
> [...]
> nogle mirakelkure til den slags? (man kan få noget der kan fjerne ridser i
> CD'er, måske findes der noget tilsvarende?)

Th.Hansen har et polermiddel til mobildisplays, det er ikke så ringe endda.

Mvh

Thorbjørn

Fra : Rune Christiansen

Dato : 23-07-02 19:33

"thl" <amagerfoto@pc.dk> wrote in message

> "Martin Dyring" <mda@image.dk> skrev i en meddelelse

> Th.Hansen har et polermiddel til mobildisplays, det er ikke så ringe
endda.

Det samme ville jeg forslå. Det virker faktisk overraskende godt.

Det er jo værd at prøve

Fra : Martin Dyring

Dato : 24-07-02 12:03

"thl" <amagerfoto@pc.dk> wrote in message
> Th.Hansen har et polermiddel til mobildisplays, det er ikke så ringe
endda.

Hej Thorbjørn,

Har du en adresse eller noget på det firma? -Det lyder som noget der er værd
at prøve.

--
Mvh,
Martin Dyring

Fra : thl

Dato : 24-07-02 13:17

> endda.
>
> Hej Thorbjørn,
>
> Har du en adresse eller noget på det firma? -Det lyder som noget der er værd
> at prøve.

http://www.thansen.dk/products.asp?c=76487226&n=283057977#xy

mvh
Thorbjørn

Fra : oz1xyznospam@tdcadsl~

Dato : 25-07-02 02:32

Jeg har lige købt en tube i dag, hos DK Autodele i glostrup
(underafdeling af T.Hansen gruppen).

Min mobiltelefon / minidisc / digitalkamera har fået en tur..

Og jeg er imponeret...
jeg synes virkelig at det virker godt....
Jeg har ikke fortrudt købet.

Mvh.

Pip

Fra : Martin Dyring

Dato : 25-07-02 09:50

<oz1xyznospam@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg har lige købt en tube i dag, hos DK Autodele i glostrup
> [...]
> Og jeg er imponeret...
> jeg synes virkelig at det virker godt....
> Jeg har ikke fortrudt købet.

Jeg har også bestilt - det burde dukker op med posten idag. Er spændt på om
jeg opnår samme resultat. :)

Mvh,
Martin

Fra : J.M.Rasmussen

Dato : 24-07-02 08:02

> [...]

> Mit digitalkamera (Fuji S602Z) har fået et par mindre ridser i LCD
> displayet. Det er jeg naturligvis ret ked af, så jeg tænkte på om der

Slipoline, eller noget til at polere små-ridser i autolak, evt. tandpasta af
den type mod tandsten.

JMR.

Fra : Martin Dyring

Dato : 24-07-02 08:50

Mange tak for de hurtige svar. Nu har jeg i det mindste en ide om hvad der
kan bruges. :)

--
Mvh,
Martin Dyring

Fra : Kim Meineche

Dato : 27-07-02 08:31

En optikker kan måske polere ridserne væk, hvis alt andet fejler.
Ulsted i Holstebro har en polermaskine til ure og div. instrumenter
med plastic.

Held og lykke!
Kim Meineche!