Giga/DECT
Fra : Henrik

Dato : 15-02-01 10:37

Hej

Min arbejdsgiver har nogle gamle Gigaset liggende og vil gerne forære mig et
par stykker, derfor søger jeg en "station" er der nogen der kan hjælpe mig
til at finde frem til den rette, evt. nogen der vil sælge.

Telefonerne er fra Siemens af lidt ældre dato ca. 2 år, kan det overhovedet
lade sig gøre ?

Mvh
Henrik

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-02-01 16:28

> [...]
> par stykker, derfor søger jeg en "station" er der nogen der kan hjælpe mig
> til at finde frem til den rette, evt. nogen der vil sælge.

Siemens 3030 eller 3070 må kunne bruges (hvis det er ISDN)
Ellers kan du købe en Siemens 3010 (til POTS)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Henrik

Dato : 15-02-01 17:13

Hej

Undskyld min uvidenhed, men jeg har endnu et spørgsmål, gældende både ISDN
samt analog (jeg har begge) vil de stationer du nævner godkende at man
melder "aperaterne" til uden videre og er der et maxantal ?

Har du evt. en pris/leverandør ?

Pft
Henrik

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-02-01 17:50

> Undskyld min uvidenhed, men jeg har endnu et spørgsmål, gældende både ISDN
> samt analog (jeg har begge) vil de stationer du nævner godkende at man
> melder "aperaterne" til uden videre og er der et maxantal ?

Nu nævner du ikke hvilke gigaset telefoner du har, men dem jeg nævnte kan
klare både 1000, 2000 og 3000 serien.
Jeg har selv 2060 (ældre udgave af 3070) og den kan klare 8 trådløse
enheder.

www.siemens.dk

Fra : Henrik

Dato : 15-02-01 17:25

Hej igen

Et tillægsspørgsmål !

Man kan vel ikke bruge den B&O (lidt ældre firkantede model) jeg har i
forvejen som "main-base" ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-02-01 17:50

> Man kan vel ikke bruge den B&O (lidt ældre firkantede model) jeg har i
> forvejen som "main-base" ?

Kender den ikke, men hvis det er en DECT/GAP base (har beo lavet andre
trådløse end Beocom 6000?) er det forsøget værd.

Fra : Ib Uhrskov

Dato : 15-02-01 22:04

Hej

> Kender den ikke, men hvis det er en DECT/GAP base (har beo lavet andre
> trådløse end Beocom 6000?) er det forsøget værd.

Hvis det er 5000 (har en selv) er det en analog telefon --> så nej

/ibber

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-02-01 22:56

> Hvis det er 5000 (har en selv) er det en analog telefon --> så nej

Analoge telefoner kan godt være DECT/GAP.
Mener du at den bruger analog overførsel (for så har du ret i dit nej)

Fra : Ib Uhrskov

Dato : 16-02-01 06:04

Hej

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:zfYi6.67435$zw.1220836@twister.sunsite.dk...

> Analoge telefoner kan godt være DECT/GAP.

Ja ok.

> Mener du at den bruger analog overførsel (for så har du ret i dit nej)

Snip fra manualen

"Håndsæt og baseenhed er tilpasset hinanden, således at der ikke kan
foretages opkald eller aflytning fra andre trådløse telefoner."

Samt der er ikke nævnt noget som helst om DECT/GAP i specificationer:

/ibber