Værnepligten
Fra : Mugge

Dato : 23-07-02 12:30

Når jeg engang (ja, så er det sagt: jeg er ikke så gammel...) bliver
indkaldt til værnepligt, hvad er så konsekvensen hvis jeg

a) udebliver
b) agerer totalt sindssyg ell. lign. og det opdages at det er fup

Hvis jeg til sessionen "faker" at jeg er en forvirret homoseksuel mand, er
chancerne for at jeg kommer ind, vel lig nul?

Er den civile værnepligt ligeså lang eller længere end værnepligten? (Og
hvor lang er den egentlig?)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-07-02 12:35

"Mugge" <findes.ikke@rend.og.hop.nu> writes:

[snip gentagelse af spørgsmål]

Du får ikke andre svar af at spørge om præcis det samme igen!

/Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Gevaldi

Dato : 23-07-02 12:33

Mugge skrev:

> [...]
>
> a) udebliver
> b) agerer totalt sindssyg ell. lign. og det opdages at det er fup

Du skal nok blive kasseret, for helt normal
kan du umuligt være.

FUT dk.netetikette

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : alf

Dato : 23-07-02 20:38

"Gevaldi" <georg_valdi369@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du skal nok blive kasseret, for helt normal
> kan du umuligt være.
>
> FUT dk.netetikette

Nå ja ja ja...!
Bare fordi man ikke har samme holding til værepligten som dig,
så er man unormal ??

> FUT dk.netetikette

Hvorfor ? På grund af din egen tåbelige bemærkning eller...?

Fra : Gevaldi

Dato : 23-07-02 21:27

alf skrev:

> Nå ja ja ja...!
> Bare fordi man ikke har samme holding til værepligten som dig,
> så er man unormal ??

Det har intet at gøre med min holdning til værnepligt, og
årsagen til mit svar var at Mugge kl. 3.00 i nat første gang
stillede hans spg. og det kan vel ikke være rimeligt at man
stiller det samme spg. 2 gange med 22 1/2 times mellemrum.

> Hvorfor ? På grund af din egen tåbelige bemærkning eller...?

Tåbeligheden er helt på din side, især når
du ikke følger futten

Fra : Mugge

Dato : 23-07-02 22:20

Jeg troede ikke at mit program havde sendt indlægget, da jeg ikke kunne, og
stadig ikke kan, se det tidligere indlæg.
Gevaldi <georg_valdi369@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d3dbcb1$0$16818$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Peden

Dato : 23-07-02 12:47

> Når jeg engang (ja, så er det sagt: jeg er ikke så gammel...) bliver
> indkaldt til værnepligt, hvad er så konsekvensen hvis jeg
>
> a) udebliver

Så bliver du hentet af politiet, så det er nok er særdeles dum ide, specielt
hvis du derefter prøver med plan b)

> b) agerer totalt sindssyg ell. lign. og det opdages at det er fup
>
> Hvis jeg til sessionen "faker" at jeg er en forvirret homoseksuel mand, er
> chancerne for at jeg kommer ind, vel lig nul?

Jeg tror nu det er et gammelt rygt fra den amerikanske hær, jeg kunne ikke
forestille mig at homoseksuelle ikke kunne aftjene værnepligt.

> Er den civile værnepligt ligeså lang eller længere end værnepligten? (Og
> hvor lang er den egentlig?)

Du har med andre ord ikke tjekket hos forsvaret, på deres hjemmeside(r)?
Der finder du sikkert et eller andet....

mvh
Peter Risager, kommende menig ved Prinsens Livregiment

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 25-07-02 06:47

> Jeg tror nu det er et gammelt rygt fra den amerikanske hær, jeg kunne ikke
> forestille mig at homoseksuelle ikke kunne aftjene værnepligt.

Det stammer fra den amerikanske hær, men er ikke et rygte, det er reelt nok,
det er dog snak om at det forbud skal nedlægges. Men i danmark holder den
ikke, i hvert fald ikke med homoseksuel, forvirret er en andel ting, men det
skal vist være meget slemt og virke meget oprigtig for at de hopper på den

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 25-07-02 18:19

On Thu, 25 Jul 2002 07:47:22 +0200, "Peter Sepstrup" <sepstrup@privat.dk> wrote:

>Det stammer fra den amerikanske hær, men er ikke et rygte, det er reelt nok,
>det er dog snak om at det forbud skal nedlægges

Er I nu helt sikre på at det blot er et "rygte" fra Amerika? Det var da mig
bekendt alm. praksis i DK army indtil en gang op i tresserne, muligvis endda
helt op i halvfjerdserne, så rygtet kan vel også stamme herfra? Men jeg skal da
ikke udelukke at jeg her selv ligger under for et rygte

Venlig Hilsen/Kind Regards

Kim Kolmorgen
Homepage: http://home19.inet.tele.dk/kimkolmorgen/
Spamprotection: "From" address may change without prior notice. Delivery delays to be expected.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-07-02 07:25

On Thu, 25 Jul 2002 19:18:47 +0200, Kim Kolmorgen <kk1@privat.dk>
wrote:

>Er I nu helt sikre på at det blot er et "rygte" fra Amerika?

Udgangspunktet er nok at starte med deres "Don't ask, don't
tell"-politik:
http://psychology.ucdavis.edu/rainbow/html/dontasklaw.html

Mere litteratur:
http://www.california.com/~rathbone/links003.htm

Sagen er mere kompliceret (og sandsynligvis ud over denne gruppes
grænser), idet det involverer en praksis ("Hvis du ikke siger noget,
vil vi også undlade at spørge") for at kompensere for reglerne.

--
- Peter Brodersen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 25-07-02 07:47

"Mugge" <findes.ikke@rend.og.hop.nu> skrev Tue, 23 Jul 2002 13:30:09
+0200

>Når jeg engang (ja, så er det sagt: jeg er ikke så gammel...) bliver
>indkaldt til værnepligt, hvad er så konsekvensen hvis jeg
>
>a) udebliver

Du bilver indkaldt igen, evt. afhentet af politiet.

>b) agerer totalt sindssyg ell. lign. og det opdages at det er fup

Det *bliver* opdaget. Og jo mere overbevisende du kan spille dén rolle,
jo mere vil man blive klar over at du faktisk er ganske godt begavet.

>Hvis jeg til sessionen "faker" at jeg er en forvirret homoseksuel mand, er
>chancerne for at jeg kommer ind, vel lig nul?

Din seksualitet spiller ingen rolle, ihvertfald ikke her i landet. Og
mht. at spille forvirret - samme svar som ovenfor.

De forskellige prøver, dels ved sessionen og dels efter indkaldelsen,
fortæller langt mere end du tror.
Og jo mere du forsøger at 'snyde', jo mere fortæller de. )

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-07-02 10:58

Arne Feldborg skrev:

>Og jo mere du forsøger at 'snyde', jo mere fortæller de. )

Hvis det lykkes ham at snyde helt, vil det kunne få konsekvcenser
for et fremtidigt job.

--
Bertel

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 25-07-02 11:27

"Bertel Lund Hansen" wrote:

> Hvis det lykkes ham at snyde helt, vil det kunne få konsekvcenser
> for et fremtidigt job.

Det vil også kunne få konsekvenser ved tegning af f.eks. en
livsforsikring eller forsikring mod invaliditet.

Mvh. Henrik

Fra : -=///DAX\\\\\\=-

Dato : 25-07-02 21:26

Mugge skrev i <news:3d3d3e4c$0$11806$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]
> mand, er chancerne for at jeg kommer ind, vel lig nul?
>
> Er den civile værnepligt ligeså lang eller længere end værnepligten?

hashvrag, ja det er det eneste rigtige valg. Militæret ka' ikke fordrage
stofmisbruger, så hvis du kender (eller selv er i besiddelse) nogen der
ryger det, besøg dem lige inden sessionen så du rigtig stinker. Angående
dit eget forslag, så skal du præstere at "komme" når lægen tager dig på
testiklerne ellers er de sgu li'glad. Men som andre (dog få) har
givet udtryk for så kunne du gå glip af noget godt som du vil mindes
resten af dit liv.

Mvh.

Brian

--
Hvis du ka' du li' små søde hunde
så kig nærmere her:

Fra : -=///DAX\\\\\\=-

Dato : 11-08-02 10:28

> [...]

> mand, er chancerne for at jeg kommer ind, vel lig nul?
>
> Er den civile værnepligt ligeså lang eller længere end værnepligten?

Hej

Jeg faldt lige over denne side kunne være den var lige noget for dig.
Jeg poster den her i håb om at du opdager den, da du ikke har angivet en
gyldig email:

http://www.angelfire.com/yt/slipfor/

mvh.

Brian