Finanseringsselskab med laaang ekspedition~
Fra : Henrik Bonde

Dato : 23-07-02 09:53

Davs
Jeg vil høre hvordan jeg står juridisk, i en sag med grotesk lang
ekspeditionstid.
I slutningen af marts kontakter jeg et finanseringsselskab, med
henblik at oprette et pantebrev i mit hus.
Jeg får besøg fra selskabet, og får oplyst at der vil pga.
ekspeditionstid på dommerkontoret vil gå ca 6 uger.
Dvs til i midten af maj.
I dag skriver vi den 23 juli, og sagen er stadig ikke afsluttet.
Jeg er blevet holdt hen med acontobeløb, og løfter om at nu skulle
sagen nok blive afsluttet.
Jeg mangler at modtage mine papirer incl skøde, samt godt og vel
200.000.-
Jeg har svært ved at gennemskue årsagen til forhalingen, da jeg i
sagens natur ikke betaler en krone i afdrag, før sagen er afsluttet.

Hvad gør jeg?

Mvh
Henrik Bonde

Fra : Stina H. Diderichsen

Dato : 24-07-02 18:53

Henrik Bonde påstod i dk.videnskab.jura at:

>Jeg har svært ved at gennemskue årsagen til forhalingen, da jeg i
>sagens natur ikke betaler en krone i afdrag, før sagen er afsluttet.
>
>Hvad gør jeg?

Venter - og imens bruger du tiden til at ringe til dit
tinglysningskontor og forhører dig om hvorvidt pantebrevet er blevet
tinglyst.

Hvis pantebrevet er blevet tinglyst skal finansieringsselskabet
afregne til dig straks.

Hvis pantebrevet ikke er tinglyst (der ligger hober af sager på landes
tinglysningskontorer, ekspeditionstider på flere måneder er desværre
ikke en ukendte i sommerperioden) kan du ikke gøre så forfærdeligt
meget andet end at blive ved med at vente.

--
"Brunstig dræbergiraf begår selvmord"
- Overskrift på www.ekstrabladet.dk den 26.6.2002 -

Fra : Henrik Bonde

Dato : 13-08-02 10:34

On Wed, 24 Jul 2002 19:52:49 +0200, Stina H. Diderichsen
<spam@detteerIKKEengyldigURL.dk> wrote:

>Venter - og imens bruger du tiden til at ringe til dit
>tinglysningskontor og forhører dig om hvorvidt pantebrevet er blevet
>tinglyst.

Davs igen
Jeg er stadig til grin
Ud af et provenu på 250.000 er der blevet udbetalt 46.000, så jeg
stadig har godt 200.000 til gode

Det drejer sig om 2 pantebreve, som finanseringsselskabet
refinansieret hos 2 selskaber.

Her er lidt datoer:

2/4 - 02: Aftalen underskrives
3/4 -02. Huset vurderes
10/4 - 02 Tinglysningskontoret modtager pantebrevene til tinglysning
9/5 - 02 Tinglysningskontoret afsender pantebrevene til
finansieringsselskabet.
Og i slutningen af maj, modtager finansieringsselskabet pengene fra de
2 selskaber de har refinansieret hos.

Det vil sige at der er tilbageholdt over 200.000 af mine penge, i
omkring 2½ måned.
Kan det være lovligt?
Er der nogen paragraffer der omhandler ovenstående?
Er der være mulighed for en politianmeldelse?

Jeg har forsøgt at kontakte finansieringsselskabet i en den sidste
uges tid, uden resultat.

Alle svar modtages med tak, og gerne hurtigt, da jeg efterhånden er
desperat.

Mvh
Henrik Bonde