Bedste 3D app til OSX
Fra : DeHunto

Dato : 23-07-02 09:48

Hej,

Hvad er det bedste program til 3D jobs på Mac OSX, pris ligegyldig - firmaet
betaler

Dan Henriksen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-07-02 10:01

DeHunto <dan@adsistance.dk> wrote:

> Hvad er det bedste program til 3D jobs på Mac OSX, pris ligegyldig - firmaet
> betaler

Q3 er efter min mening stadig det mest interessante.

--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-07-02 11:08

On Tue, 23 Jul 2002 11:00:45 +0200,

> Q3 er efter min mening stadig det mest interessante.

ups, morten - læs havd der står Jeg har ingen mening om hvad den
bedste 3D app er.

Fra : Tom

Dato : 23-07-02 11:18

Jeg er ret sikker på at i skal se jer om efter et 3D program der hedder
MAYA.
Dette program kan dog - uden problemer - suppleres med programmet Light
Wave 6.5 ( nyeste version)
MAYA er god til ( blandt meget andet ) at lave eksplotioner og
"stoflighed", mens LightWave er rigtig god til at lave animationer og meget
andet med.

Der er danske importører på begge softwareløsninger.

Interesseret i ata vide hvad de hedder, så pointer det her i NG
Tom

Fra : DeHunto

Dato : 23-07-02 12:38

> [...]
> MAYA er god til ( blandt meget andet ) at lave eksplotioner og
> "stoflighed", mens LightWave er rigtig god til at lave animationer og meget

Åhhheee ja, jeg skulle nok have skrevet hvad vi skal bruge programmet til!
Det vi (jeg) skal lave er rimeligt naturtro animationer af fx. en
kaffemaskine, citronpresser osv.

Så det lyder vel som at vi bør investere i LightWave!

Dan

Fra : Tom

Dato : 23-07-02 17:54

Uden at være særlig klog !?
Tror jeg at du har ret.
Dog vil jeg lige pointere at MAYA - efter sigende - skulle være bedre til
at skabe flotte overflader !
Tom

Fra : Henrik

Dato : 23-07-02 18:40

On 23/07/02 18:54, in article B96356E1.1EAC%tom@mir.dk, "Tom" <tom@mir.dk>
wrote:

> Uden at være særlig klog !?
> Tror jeg at du har ret.
> Dog vil jeg lige pointere at MAYA - efter sigende - skulle være bedre til
> at skabe flotte overflader !
> Tom

Episode I & II, Stuart Little I & II og Final Fantasy er b.la. lavet i Maya
så hvis du har set nogle af de ovennævte film så kan du danne dig et indtryk
af hvad programmet er gearet til, men du sætter dig alså ikke lige ned og
begynder at lave 3 animationer i Maya eller Light Wave, med mindre du har
prøvet at arbejde seriøst med 3 animationer i længere tid, Disse programmer
er, State Of The Art og der findes et hav af ekstra plugins. Om du skal køre
det på PC eller Mac så skal du have en maskine der sparker r.. med mindre du
har tid til at vente i evigheder. Jeg taler af erfaring. Men jeg kan forstå
at skal lave en kaffemaskine etc. prøv et lidt ældre program som hedder
Infini Q 3D(OS9)OSX ?. Det program kan b.la. gøre dette med kaffemaskinen og
programmet er ikke så kompliceret som B.la. Maya og Light Wave.

Mvh

Henrik

Fra : Jan Jonasen

Dato : 23-07-02 20:44

In article <B96361A0.2B12%henrik@rayban.dk>, Henrik (henrik@rayban.dk)
wrote:
> Jeg taler af erfaring.

Det vil jeg ikke specielt kalde det for mit vedkommende, men lidt sjov med
3D.

> [...]
> Infini Q 3D(OS9)OSX ?. Det program kan b.la. gøre dette med kaffemaskinen og
> programmet er ikke så kompliceret som B.la. Maya og Light Wave.

Tag også et kig på Cinema 4D i en eller anden udgave, da der er nogle
stykker at vælge imellem. Jeg brugte engang en (let grå) kopi til lidt
hjemmeunderholdning, primært da det på mig virkede intuitivt, i hvert fald
som 3D programmer nu bliver. Endvidere har det (vist alle udgaverne) en
afsindig hurtig render engine, som også laver smukke resultater til
forskellige formål.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Henrik

Dato : 23-07-02 21:34

On 23/07/02 21:43, in article MPG.17a7d044c38662989896f9@news.stofanet.dk,
"Jan Jonasen" <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> [...]
> som 3D programmer nu bliver. Endvidere har det (vist alle udgaverne) en
> afsindig hurtig render engine, som også laver smukke resultater til

Prøv at leg lidt med Maya, du download den her fra:
http://www.aliaswavefront.com/en/Tmpl/Maya/html/index.jhtml?page=/en/Communi
ty/Special/maya_ple/index.jhtml&style=normal

Dette er en non-commercial fuld version og er gratis. Nu er der ingen
undskyldning, lav så den kaffemaskine og citruspresser!

Henrik

Fra : DeHunto

Dato : 24-07-02 08:42

> [...]
>
> Dette er en non-commercial fuld version og er gratis. Nu er der ingen
> undskyldning, lav så den kaffemaskine og citruspresser!

Oki,

Tak for alle svar, nu har jeg noget at gå videre til chefen med.
Jeg har i tidernes morgen leget en del med strata, så det skal nok gå. Selv
om jeg godt kan se at jeg får kam til mit hår hvis vi vælger en af de store.

Gode steder jeg kan læse om brugen af disse?

Dan

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-07-02 17:02

DeHunto <dan@adsistance.dk> writes:

> Hvad er det bedste program til 3D jobs på Mac OSX, pris ligegyldig - firmaet
> betaler

Det afhænger - som altid - af hvad du skal bruge det til.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn