Isolering af oliefyrskeddel
Fra : albert

Dato : 23-07-02 09:20

Jeg skal have noget isolering omkring min oliefyrs-keddel, og da jeg altid
har hørt at Rockwool ikke kan brænde tænkte jeg at det ville være godt at
'vikle om'. Men nu har jeg spurgt yderligere omkring mig og det lader til at
der er flere der mener, at Rockwool KAN brænde.

Hvordan isolerer jeg bedst min keddel????????

Albert

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-07-02 12:48

> [...]
at
> der er flere der mener, at Rockwool KAN brænde.
>
> Hvordan isolerer jeg bedst min keddel????????

Rockwool er lavet (som navnet antyder) af sten, og kan derfor ikke brænde.
Men hvis det er pakket ind i papir/plastic kan disse materialer selvfølgelig
brænde.

citat fra www.rockwool.dk
"Rockwool stenuld anvendes primært til isoleringsmaterialer, der sparer
store mængder energi og dermed bidrager til et bedre miljø. Desuden isolerer
produkterne effektivt mod brand..."

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Finn Amnitzbøll Ande~

Dato : 23-07-02 14:34

Rockwoll kan ikke brænde men det kan smelte og hvis det sker, så er din
kedel forlængst stået af og muligvis alt omkring.

Fra : albert

Dato : 23-07-02 18:43

Er der så forskel på det Rockwool I nævner Thomas og Finn, ellers er jeg jo
egentlig ligevidt!!!!!!!!!!!!!!

Er der forskel på alm. Rockwool (hvis der er noget der hedder sådan) og
Rockwool stenuld (stenuld vel egentlig bare er oversættelsen af navnet???),
eller er det det samme??????

Albert

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-07-02 23:52

> [...]
>
> Er der forskel på alm. Rockwool (hvis der er noget der hedder sådan) og
> Rockwool stenuld (stenuld vel egentlig bare er oversættelsen af

Rockwool er rockwool, det kan fås i flere forskellige "indpakninger" men
selve det isolerende materiale er det samme. For så vidt er glasuld også
hjemmehørende i den kategori, da det er lavet af glas som er lavet af sand
som er lavet af ja... Sten.
Og bliver din keddel så varm udvendigt at du kan smelte sten/glas så er
kedlen nok ikke dit største problem som Finn skrev...

Fra : albert

Dato : 24-07-02 20:48

Tak for hjælpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!