Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb i Taiwan?
Fra : Flemming Hansen

Dato : 23-07-02 09:26

Gad vide om nogen af Jer kender noget til følgende:

Må man sende et digitalkamera hjem fra Taiwan?
Skal der tillægges told og moms og hvordan udregnes det?
Jeg kender nemlig en som kender en......., som bor dernede.

Kan der være problemer med kameraets sprog?

Er der nogen som kender nogle hjemmesider med priser fra Taiwan? Eller hvad
er niveauet i forhold til danske priser (kan det overhovedet betale sig)

Mvh.
Flemming

Fra : Gjøl

Dato : 23-07-02 09:44

Flemming Hansen wrote
[Snip]
> Er der nogen som kender nogle hjemmesider med priser fra Taiwan?
> Eller hvad er niveauet i forhold til danske priser (kan det
> overhovedet betale sig)

Jeg er også interesseret i at høre om dette, da jeg skal til Singapore
og Philippinerne i Jan og Feb, næste år, det kunne jo være at man faldt
over et godt tilbud, medens man er i Singapore.

Fra : max

Dato : 23-07-02 10:04

> [...]
> er niveauet i forhold til danske priser (kan det overhovedet betale sig)

Ja seføli skal der betales told og moms.. Men din ven kan sende
det som gave til en lav værdi, men måske forsvinder den på
vejen så det er risky - Og de kan finde på at åbne den i den
danske told og så er det jo smugleri - kling kling betal ved
kasse 1.. Det er sikkert billigere i Taiwan end i Danmark, men
hvorfor spørger du ikke bare din ven der nede han må da vide det.
Og så kan du gøre op med dig selv om det er besparelsen værd.
Nårh ja du blir nok nødt til at lære kinesisk, det sku ikke være så
svært, de siger man skal kunne 10.000 tegn for at læse en avis,
så du må kunne nøjes med det halve til brugsanvisningen... Men
hvis du er go til engelsk så er det måske nemmere at købe i usa
der er det osse næsten halv pris - hvis du ikke er momsregistreret.
mvh max

Fra : Jack L.

Dato : 23-07-02 12:38

"Flemming Hansen" <flemming.r.hansen@holstebro.dk> wrote in message

Hej Flemming.

Der er ikke behov for at lære kinesisk på de digicams der sælges dernede.
Der er naturligvis engelsk som vestlig sprog i de fleste kameraer. Desuden
overdriver "max" lidt, 3000 tegn er nok for at kunne læse en avis. De
resterende 7000 (eller hvor mange der måtte være) er for at skrive digte,
romaner på højt niveau, kort sagt, lidt udenfor daglig brug.

Da jeg var dernede i vinters i år (februar) kiggede jeg selv efter digicams.
Medmindre du kan finde nogle smug-varer, som især hærger i Hong Kong, så er
der ikke mere end 600-800 kroner at spare. Det gjaldt fx med en Canon A20,
hvor sammenlignede prisen med denne og edbpriser.

Iøvrigt, som "max" siger, det er ret risikofyldt at få pakken sendt ind til
Danmark. Næsten uanset hvor grimt det er, så kan PostDanmark finde på at
åbne den, især når det kommer fra Asien. Og så er der pludselig ikke 6-800
kroner at spare. Det er ihvertfald min erfaring, at "sjove navne" lægger de
mere mærke til.

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Jack L.,

Fra : Jack L.

Dato : 23-07-02 12:39

"Jack L." <jack_nospam@nospam.dk> wrote in message
> "Flemming Hansen" <flemming.r.hansen@holstebro.dk> wrote in message
>
> Der er ikke behov for at lære kinesisk på de digicams der sælges dernede.

<--- Jeg mente, "der er ikke behov for at KUNNE kinesisk...". Man lærer ikke
kinesisk på digicams. o_O