Affald
Fra : Jeannette

Dato : 23-07-02 00:24

Lige en lille Århushistorie fra det virkelige liv:

Jeg skulle bruge et par uger af denne sommerferie, på at gøre lejlighed i
stand. Det gav selvfølgelig en masse affald i form af gulvtæpperester,
lister, hylder, en pcskærm samt en masse småting som kom i fire sorte sække
sammen med noget flamingo og noget pap fra et nyt tv.
Jeg ringede til storskrald, som kom og hentede det hele, undtagen sækkene,
hvilket jeg undrede mig meget over, for jeg havde hørt, at vores
affaldscontainere her i Århus udelukkende var til husholdningsaffald.
Jeg ringede til Storskrald igen, hvor jeg fik oplyst at de kun tog "ting"
med. Dvs. det de kunne se hvad var, de tog IKKE sække med.
Jeg spurgte så, hvad jeg så skulle gøre af dem, hvortil den flinke dame i
røret ville vide, hvad der var i sækkene. Jeg fortalte, at der var gamle
håndklæder, der var i stykker, gamle ting der ikke kunne genbruges, lidt
tæpperester, som ikke kunne rulles sammen, noget flamingo samt en papkasse,
som jo ikke måtte komme i den container til papir. Knapt havde jeg
færdiggjort sætningen, før hun nærmest skreg ind i røret, at DET måtte jeg
under ingen omstændigheder komme i affaldscontaineren, hvortil jeg
forsikrede hende, at det heller ikke var min intention, og at det var
derfor, jeg havde sat det ud til storskrald. Hun gentog, hvad de ville tage
med og sagde at jeg skulle på lossepladsen med sækkene. Jeg blev lidt tam og
spurgte hende, hvad folk der boede i midtbyen og ikke havde bil plejede at
gøre i sådan en situation. Det anede hun intet om, og fortalte mig endnu
engang, at jeg skulle på lossepladsen med det. Jeg tøvede lidt, spurgte om
de ellers ikke reklamerede med at man bare kunne ringe til dem, fordi man
nærmest i forvejen havde betalt for afhentning af alt affald. Det
bekræftede hun dog, men sagde for tredje gang, at jeg selv måtte sørge for
at komme af med sådan noget. Jeg kunne ikke lade være med at synes, det var
lidt komisk, selv om jeg var klar over, at jeg stod i en situation, jeg ikke
lige kunne håndtere. Jeg spurgte tilsidst damen, om hun vidste, hvilken bus
der kørte ud til lossepladsen....Heller ikke det kunne hun oplyse mig om, da
hun ikke var ansat ved Århus Sporveje, hvorefter vores samtale hurtigt blev
sluttet af.....

Moralen: Bor du i lejlighed og har du ikke bil:
LAD VÆRE MED AT KØBE NYT TV...

I tilfælde af at det er nødvendigt:
Sørg for enten at have rigeligt ruller med sorte affaldsposer ( IKKE SÆKKE)
og hav en god kniv, sådan du kan skærer flamingo, pap etc. i små stykker, så
de ligner almindelig husholdningsaffald.

Nette

PS: Der kører ingen bus ud til Lossepladsen her i Århus. Gad vide hvad en
taxi koster????

Fra : Pia J

Dato : 23-07-02 07:54

Du overvejede ikke at tømme sækkene i en fin bunke på pladsen? De henter jo
alt som ikke er pakket ind... Havde det hjulpet at bruge klare sække?

:Pia

Fra : Jeannette

Dato : 23-07-02 09:55

"Pia J" skrev
> Du overvejede ikke at tømme sækkene i en fin bunke på pladsen? De henter
jo
> alt som ikke er pakket ind... Havde det hjulpet at bruge klare sække?

Nej, jeg burde nok havde skrevet direkte hvad hun sagde. Med det samme jeg
spurgte, så remsede hun nogenlunde følgende op, uden at trække vejret:

"Vi tager møbler, husholdningsmaskiner, sammenrullede gulvtæpper, store
el-varer, fjernsyn, hårde hvidevarer og cykler med. Resten må du selv sørge
for at komme af med."

Og nej, jeg smider ikke en masse småting på gaden, så ville jeg jo få en
bøde

Nette

Fra : Pia J

Dato : 23-07-02 11:18

"Jeannette" <nette98get2net@hotmail.com> wrote in message
news:3d3d1a0d$0$393> Og nej, jeg smider ikke en masse småting på gaden, så
ville jeg jo få en
> bøde

Det var nu også kun for sjov

Her hvor jeg bor stiller folk rask væk deres gamle skriveborde ved
flaskecontaineren, efterlader tv ved skakten til husholdningsaffald og
smider køkkenskrald i papcontaineren så vi skal betale for at få det hentet
istedet for at få genbrugspenge.

Suk.

:Pia

Fra : Jeannette

Dato : 23-07-02 12:35

"Pia J" skrev
> [...]
> flaskecontaineren, efterlader tv ved skakten til husholdningsaffald og
> smider køkkenskrald i papcontaineren så vi skal betale for at få det

Det var det sidste fra mig nu også,- Altså for sjovt....
Der tales meget her i Østjylland omkring folks svineri over det hele for
tiden og forleden blev bødetaksten sat op.

For et par uger siden viste de i TV2Østjylland, et indslag med en kvinde,
der havde fået læsset en masse "køkkenaffald" af i sin vejgrøft. Hun rodede
lidt i det og fandt ikke mindre end et privat brev fra skattevæsenet. Man
kunne jo kun formode at det var sigtet til affaldets ejermand, som straks
blev ringet op. Han kom med en historie om at hans nabo havde lovet at kører
begge deres overskydende affald væk, men manden skulle nok sørge for at få
det fjernet hurtigst muligt. PINLIGT, specielt når man bor i et lille
bysamfund i Østjylland. Og man kan undre sig over at sådan en mand, der
alligevel har det læsset på sin trailer, ikke kan finde nok rundt i området,
til at kunne finde på den gratis losseplads.

Men køkkenskraldet i papcontaineren, DET må da være et barn der har gjort
det...Men igen, det var jo heller ikke et barn, der havde kørt bilen med
traileren....
Kan folk virkelig være SÅ "dovne"? TSK!!

Genbrugspenge er ikke noget vi får her for "skidtet", i så fald havde jeg
været milionær nu

Jeannette

Fra : M@rk

Dato : 23-07-02 07:55

Tue, 23 Jul 2002 01:24:29 +0200, berigede "Jeannette"
<nette98get2net@hotmail.com> dk.fritid.hus-og-have med:

>Moralen: Bor du i lejlighed og har du ikke bil:
>LAD VÆRE MED AT KØBE NYT TV...

...... eller bed leverandøren om, at tage papkassen med når de kører

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it