TimeToStr(Time) ??
Fra : Nils Thøger Møller

Dato : 22-07-02 23:13

Jeg har et program, hvor jeg skal bruge UTC tiden i stedet for Dansk normal
tid.
Hvordan får jeg trukket 2 timer fra tiden i Delphi 5, findes der en smart
måde til dette ?

Jeg bruger følgende stump kode...

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
Edit1.Text := TimeToStr( Time );
// Edit2.Text := TimeToStr( Time - ??? ); // Skal vise UTC tiden i stedet
for Dansk normal tid
end;

Hilsen
Nils

Fra : Harald

Dato : 22-07-02 23:49

"Nils Thøger Møller" <bentbit@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Edit1.Text := TimeToStr( Time );
> // Edit2.Text := TimeToStr( Time - ??? ); // Skal vise UTC tiden i stedet

F.eks. sådan, bemærk at jeg bruger Now i stedet for Time da det ellers ikke
vil virke hvis klokken er mellem 00:00 og 02:00:

Edit2.Text:=TimeToStr(Now-2*(1/24));

eller sådan så det også virker mht. sommertid:

var
SystemTime : TSystemTime;
begin
GetSystemTime(SystemTime);
Edit2.Text:=TimeToStr(SystemTimeToDateTime(SystemTime));
end;

I Delphi 6 kan man gøre sådan, ved ikke om det virker i Delphi 5. Uniten
IdGlobal skal tilføjes til uses. Denne virker også mht. sommertid:

Edit2.Text:=TimeToStr(Now-OffsetFromUTC);

Mvh
HK