tjenestemandsloven og omplacering
Fra : JYTTE JENSEN

Dato : 22-07-02 14:45

Er der nogen som ved om ens virksomhed (DSB) hvor jeg er ansat som
tjenestemand, har nogen forpligtelse (lovmæssigt ) til omplacering til andet
arbejde pga. sygdom ? Eller er det bare en hensigtserklæring ?
Lad endelig være med at sige jeg skal henvende mig til mit forbund. Det har
jeg prøvet, men det er som at slå i en dyne.

Venlig hilsen
Jytte

Fra : Mugge

Dato : 22-07-02 22:42

At slå i en dyne er også meget godt - forudsat at der er en person under
den.

JYTTE JENSEN <merkur11@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:UL__8.126$B65.4050@news.get2net.dk...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-07-02 07:02

Mugge skrev:

>At slå i en dyne er også meget godt - forudsat at der er en person under
>den.

Vær venlig at huske på at dette er en gruppe om jura. Det er ikke
meningen at gætterier, vurderinger og morsomme bemærkninger skal
være hovedindholdet i indlæggene.

--
Bertel

Fra : Peter G C

Dato : 23-07-02 17:41

JYTTE JENSEN <merkur11@get2net.dk> skrev:

> Er der nogen som ved om ens virksomhed (DSB) hvor jeg er ansat som
> tjenestemand, har nogen forpligtelse (lovmæssigt ) til omplacering til
> andet arbejde pga. sygdom ?

Hvad skulle alternativet for DSB være, hvis der ikke sker omplacering?
Bliver du så fyret i stedet for?

DSB er forligtet til at omplacere, hvis dette er praktisk muligt, og hvis
dette er er et alternativ til afskedigelse.

Du bliver nødt til at forklare noget mere om problemet, hvis vi skal kunne
hjælpe dig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com