Coca Cola/light!
Fra : Helle Nielsen

Dato : 22-07-02 22:14

Hejsa.

Nogen siger at man skal drikke Cola Light da det ikke feder ligesom den alm
cola mens andre siger at cola light binder fedtet meget mere og feder mere.
Hvad er rigtigt?? der er mere sukker i alm. cola? eller? HJÆÆÆLP! *g*

/Helle

__________________________________________________________________ Helle
ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Olsen

Dato : 22-07-02 22:23

"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mere.
> Hvad er rigtigt?? der er mere sukker i alm. cola? eller? HJÆÆÆLP! *g*

Coca Cola Light smager ikke godt.
Det gør Pepsi light derimod..den har den ægte
Colasmag, hvorimod Coca cola virkelig smager af sødestoffer...kvalmt.

Jeg har iøvrigt købt 2 kassser Pepsi Light idag..på dåse..

Den hverken binder fedtet eller er usund.
Og er en lækkerbisken når du vil forsøde din tilværelse
under en kur...kan absolut anbefales.

MVH

Fra : Hans Pedersen

Dato : 22-07-02 22:49

On Mon, 22 Jul 2002 23:13:57 +0200, "Helle Nielsen" <helle@jirty.dk>
wrote:

>Hvad er rigtigt?? der er mere sukker i alm. cola? eller? HJÆÆÆLP! *g*

Ja, selvfølgelig er der mere sukker i alm. sukkersødet cola end i Cola
Light, eftersom sidstnævnte er sukkerfri.

Jeg sidder her med min Coca Cola Light, og her kan jeg se, at der står
1 kcal pr. 0,25 liter. Der er altså stort set ingen energi i min
sodabajer.

Eftersom alm. Coca Cola vidst indeholder mindst 10% sukker, så må den
fede mere, da kroppens forbrænding vil overfalde disse "dårlige
kulhydrater".

Der er imidlertid nogle, der har nogle teorier om, at nutrasweet (det
kunstige sødemiddel i bl.a. Coca Cola Light) skulle ændre kroppens
insulinbalance, således man skulle føle sig mere sulten. Det skal jeg
ikke kunne kommentere yderligere på.

Endvidere har jeg læst at mange af skribenterne herinde har drukker
litervis af light-sodavand samtidigt med at de har gennemgået en
periode med kraftig vægttab.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 22-07-02 23:04

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunstige sødemiddel i bl.a. Coca Cola Light) skulle ændre kroppens
> insulinbalance, således man skulle føle sig mere sulten. Det skal jeg

Jeg har desværre ikke noget dokumentation men den påstand er afvist sammen
med at sødestoffer ikke er sundhedsskadelige ved normalt indtag

> Endvidere har jeg læst at mange af skribenterne herinde har drukker
> litervis af light-sodavand samtidigt med at de har gennemgået en
> periode med kraftig vægttab.

Ja da jeg er en af dem, dog drak jeg ikke så meget højest 0.5 liter om dagen

Mvh
Henrik

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 23-07-02 06:27

"Henrik Bruun-Petersen" <nytliv@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har desværre ikke noget dokumentation men den påstand er afvist sammen
> med at sødestoffer ikke er sundhedsskadelige ved normalt indtag

Ja, man kunne sagtens finde undersøgelserne frem, hvis man kigger lidt på
eksempelvis medline, men hele humlen er, at som med så mange andre ting, så
skal sødemidler indtages med måde - man kan sagtens få mus ti lat få kræft
af at spise nutrasweet, men så skal de altså indtage mængder der svarer til
at vi spiser et par kilo rent nutrasweet hver dag - og hvem kunne dog finde
på det?

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : LR

Dato : 23-07-02 01:03

Hans Pedersen skrev i meddelelsen
> [...]
>kunstige sødemiddel i bl.a. Coca Cola Light) skulle ændre kroppens
>insulinbalance, således man skulle føle sig mere sulten. Det skal jeg

Jeg har også hørt ham ernæringsprofessoren (Astrup?) udtale, at sukkeret i
cola skulle mætte så meget, at man automatisk spiser mindre, hvis man
drikker almindelig cola.

Endvidere er det blevet fremsat nogle teorier om at nutra-sweet skulle kunne
have en hæmmende indflydelse på hjernen, især hos individer i voksealderen.
(På baggrund af et forsøg med rotter.)

På den anden side bliver der fremsat så mange mærkelige videnskabelige
teorier og påstande hver dag, at man nok klogt i at tage dem med et gran
salt. Ovenstående afholder i hvert fald ikke mig fra at drikke skidtet, da
jeg er fuldstændig hooked på det. Skål.

Fra : Helle Nielsen

Dato : 23-07-02 07:02

> [...]
> salt. Ovenstående afholder i hvert fald ikke mig fra at drikke skidtet, da

---
Men der er også noget med at cola light er kræftfremkaldende har de fundet
ud af.?!

/Helle

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 22-07-02 22:59

> [...]
mere.
> Hvad er rigtigt?? der er mere sukker i alm. cola? eller? HJÆÆÆLP! *g*

Da der er Zero kalorier i light sodavand kan det jo ikke fede og det binder
heller ikke fedtet.

I alm. cola tonsvis af sukker (kulhydrater) så hold dig langt væk fra dem.

Coca Cola Light, Pepsi Light eller Pepsi Max er her ligegyldigt drik hvad du
bedst kan lide, jeg er f.eks til Pepsi Max.

Men lad være med at overdrive kuldsyrer drikkeriet og pas på ikke at blive
hook fordi du måske vil bruge det som en trøst.

Mvh
Henrik

Fra : Jinnie Laursen

Dato : 23-07-02 11:09

Hej Helle....
Nu kan jeg ikke huske...havde du problemer med Hovedepine????
Sødemidler er noget af det VÆRSTE til at fremkalde migræne og tro mig, det
passer....jeg drak også meget cola light men men men, jeg fik så meget
migræne at jeg faktisk havde opkast hver gang....hvilket er sjældent
ellers.....det bedste er i det hele taget at holde sig fra det.....det er
kun et fåtal af kunstige ting der er godt for noget....så tænk dig om før du
drikker det...og hvis du ikke drikker det ret tit så skader det jo ikke med
en alm. derudover er Cola slet ikke godt for knoglerne *SS*...drikker meget
mælk selv og har faktisk kun haft brækket et kraveben efter et slemt styrt
fra en hest........men tænk over det med cola'en....en Cocio light smager jo
altså også ret okay *SS*
Knuz Jinnie (Cocio-alkoholiger *LOL*)

Fra : Thomas E

Dato : 23-07-02 11:14

Bruger de overhovedet nutrasweet længere? Blev det ikke forbudt? Og i så
fald hvad bruger de så nu?

Fra : Hans Pedersen

Dato : 23-07-02 12:16

On Tue, 23 Jul 2002 12:13:42 +0200, "Thomas E"
<eriksen_tour@hotmail.com> wrote:

>Bruger de overhovedet nutrasweet længere? Blev det ikke forbudt? Og i så
>fald hvad bruger de så nu?

Nej, Nutrasweet bruges stadig i alverdens produkter. Lige fra cola til
vitaminpiller.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : izeqb

Dato : 23-07-02 13:57

On Tue, 23 Jul 2002 12:09:26 +0200, "Jinnie Laursen"
<bobo@alf-bobo.dk> wrote:

> [...]
>fra en hest........men tænk over det med cola'en....en Cocio light smager jo

Det der med at cola ikke er godt for knoglerne passer ikke.
Problemet var at man mente at unge mennesker erstattede cola'en med
mælk, og derfor havde et problem med knoglerne.

Men en anden ting er at det slet ikke er nødvendigt at drikke mælk.
Du får den kalk du skal have fra postevandet, der er massere at tage
af

I asien drikker de f.eks næsten ikke mælk.

MVH.
Hjalte

Fra : Klaus Petersen

Dato : 24-07-02 14:13

> Du får den kalk du skal have fra postevandet, der er massere at tage
> af
> I asien drikker de f.eks næsten ikke mælk.

Mælk er heller ikke sundt i størrere mængder - dvs. 1 liter og over.

Fra : KGB

Dato : 28-07-02 20:02

"izeqb" <isak@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af
>
> I asien drikker de f.eks næsten ikke mælk.

I asien er mange, af en eller anden grund overfølsomme overfor mælk, derfor
drikkes det ikke.
Desuden har de somregel kun pulvermælk, og det smager absolut ikke godt med
et glas dejligt varmt pulvermælk, og de glor åndsvagt på en hvis du prøver
at få kold mælk

Gustav

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 28-07-02 23:36

wrote:

> [...]
>cola mens andre siger at cola light binder fedtet meget mere og feder mere.
>Hvad er rigtigt?? der er mere sukker i alm. cola? eller? HJÆÆÆLP! *g*

Jeg har hørt at Cola skulle være dehydrerende (ligesom kaffe?). Jeg ved
ikke om det er rigtigt, jeg tror ikke helt på det med mindre jeg får
nogen videnskabelige henvisninger.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Martin

Dato : 11-08-02 11:48

> [...]
>
> __________________________________________________________________ Helle
> ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Vi er lige startet inde hos vægtvogteren, og hun sagde at vi godt måtte
drikke ½ L cola light hver dag, så det kan ikke være helt usundt..

MVH

Martin Christiansen

Fra : Martin

Dato : 11-08-02 11:50

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 15-08-02 12:43

In article <3d3c75a0$0$54746$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Helle Nielsen claimed the following:
> [...]
> cola mens andre siger at cola light binder fedtet meget mere og feder mere.
> Hvad er rigtigt?? der er mere sukker i alm. cola? eller? HJÆÆÆLP! *g*

Lad være med at drikke nogen form for Colaprodukter/sodavand - dog er det ikke
skadeligt at drikke ½ liter danskvand med brus om dagen.

Første gang du handler ind tænker du "Nej, jeg må ikke drikke sodavand", anden
gang tænker du "Jeg må gerne drikke sodavand, hvis det bare er Light", "tredje
gang tænker du "Når jeg drikker light, må jeg også gerne købe en lille kage",
fjerde gang tænker du "Jeg køber hvad jeg vil, for jeg har alligevel ødelagt
min kur med sodavand og kage".

Derfor, det er et skråplan at begynde at forsvare produkter man ved er usunde,
og når du stiller spørgsmålet må det også tildels være for at få be- eller
afkræftet om light er bedre end normalt, men lad tvivlen komme din krop til
gode, og lad være med at drikke nogen af delene.

--
Anders Vind Ebbesen
"Any doctrine that weakens personal responsibility for judgement and for action