Photoshop vs. frontpage
Fra : Anders

Dato : 22-07-02 20:50

Hej

Hvordan laver jeg en transparent tekst i photoshop og lægger den ind i
FP2000.
Jeg har lavet teksten på transparent baggrund men så snart jeg gemmer,
bliver alt andet end teksten hvidt... Hvad gør jeg galt?

Fra : Peter

Dato : 22-07-02 21:11

> [...]
> Jeg har lavet teksten på transparent baggrund men så snart jeg gemmer,
> bliver alt andet end teksten hvidt... Hvad gør jeg galt?

Fjern "øjet" i baggrunds-laget så du har grå/hvide tern som baggrund

- File>Save For Web
- vælg gif
- vælg Transparency

--
Venlig hilsen
Peter Heinzl

Fra : Anders

Dato : 23-07-02 20:03

"Peter" <peter@cgi-shop.dk> skrev i en meddelelse

> Fjern "øjet" i baggrunds-laget så du har grå/hvide tern som baggrund
>
> - File>Save For Web
> - vælg gif
> - vælg Transparency

Tak for svaret, men det virker stadig ikke
Jeg har gjort følgende:
- åbnet et ny lærred og valgt det til at være transparent
- valgt texttool og skrevet teksten.
- Gået tilbage til normal mode og ændret tekstens udseende med "blending
options"
- der er ikke angivet nogen baggrund og der er derfor ikke noget øje at
fjerne.
- herefter har jeg valgt save for web, valgt gif og tranparency.
- Der er efterfølgende stadig en hvid kant rundt om

Hvad gør jeg galt?
Tak for tålmodigheden!

Fra : Camilla Scharff

Dato : 24-07-02 17:11

Hej

Post evt. dit spørgsmål i dk.edb.grafik, der er der måske bedre chancer for,
at en Photoshop-ekspert læser med

Mvh. Camilla

Fra : A.Overgaard

Dato : 25-07-02 10:42

"Anders" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad gør jeg galt?
> Tak for tålmodigheden!
>
> Prøv at lave et ekstra lag. Opret et transparent baggrundslag,
derefter et nyt lag hvor du så sætter din tekst ind. Du skal stadig
gemme som gif.