Nitro3000 - Er det godt?
Fra : Thomas Hvalsø Sørens~

Dato : 22-07-02 19:33

Er der nogen som ved, om det er bedre at fylde Hydro Texaco's
Nitro3000-benzin på MC'en fremfor alm. 92 eller 95 oktan?

M.v.h.

Thomas Hvalsø
mr-whalesea@anarki.dk
XJ600S Diversion

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 22-07-02 19:55

"Thomas Hvalsø Sørensen" <mr-whalesea@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som ved, om det er bedre at fylde Hydro Texaco's
> Nitro3000-benzin på MC'en fremfor alm. 92 eller 95 oktan?

Det går i gearkassen, og kan ødelægge din kobling forbi der er antifriktions
middel i..
En herfra gruppen, husker desværre ikke vedkomne, har fået ødelagt koblingen
på sion kawa 10'er (var det ikke en ZX10R??)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Asger Steffensen

Dato : 22-07-02 20:58

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
koblingen
> på sion kawa 10'er (var det ikke en ZX10R??)

Det er vist Rasmus på sin ZX-9R. HydroTexaco har fået hans kobling til
analyse. Kan ikke lige huske hvad der kom ud af det.

Asger
ZX-10

--
In 2001, 89% of all statistics are made up on the spot. This is up by 45%
from 2000.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 22-07-02 21:01

"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Det er vist Rasmus på sin ZX-9R. HydroTexaco har fået hans kobling til
> analyse. Kan ikke lige huske hvad der kom ud af det.

Ahhh, yes! Det var jo Rasmus.. Tænkte egentlig på dig da jeg skrev (NEJ,
skal IKKE misforstes :))
Jeg husker desværre heller hvad der blev af det.. måske man skulle læse
gruppen igennem, når nu vejret alligevel er så snot agtigt! :)

Fra : RasmusZX9R

Dato : 07-08-02 08:23

> Det er vist Rasmus på sin ZX-9R. HydroTexaco har fået hans kobling
til
> analyse. Kan ikke lige huske hvad der kom ud af det.

Jeps.
Det var mig.
Der er ikke kommet noget ud af det endnu.
De har sendt min kobling videre til et labaratorie i Belgien,og de er
saa ved at finde ud af hvad der skal ske.
Mvh
Rasmus ZX9R-C (som ikke koerer lige nu,da ejeren er paa Galapagos og
dykke..((-: )

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Rolsted

Dato : 23-07-02 17:58

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> --
> Michael Frederiksen
> Honda SFX - *suk*

He he, særdeles passende signatur
- no offense (og det ved du også godt i og med, at jeg selv stadig er
knallertkører) -

--
mvh. Claus Rolsted - Knallert-45-pilot endnu indtil 13. aug. - I hope :-/
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået - Køreteknisk Anlæg den 1. aug.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 23-07-02 22:10

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> He he, særdeles passende signatur

Ja blev sq træt af junior MC og MC wannabie..
lige meget hvor våde mine drømme bliver er det sq ikke det samme :

> - no offense (og det ved du også godt i og med, at jeg selv stadig er
> knallertkører) -

Jeg har intet imod at folk kalder min knallert for en knallert.. det er det
jo :)
Jeg gider bare ikke en eller anden højrøvet klaphat (ingen nævnt!) der synes
der er direkte pinligt at man hilser, eller er belvet for gammel og mavesur
til at huske hvordan det rent faktisk var at være 17 og vente på et
kørerkort til noget fornuftigt (det ene eller andet) Det er dem jeg tænder
lidt af på! Men fuck, blokker afsender funktionen er opfundet, dog ikke
taget i bruge.. Det plejer at ende med EOD eller en undskyldning!

> [...]
> Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået - Køreteknisk Anlæg den 1. aug.
> Skal til endelig køreprøve den 13. august =:-|

Skal forsøge at huske og krydse fingre, om ikke andet, så held og lykke!!

Fra : RacerNiels

Dato : 22-07-02 20:00

"Thomas Hvalsø Sørensen" <mr-whalesea@get2net.dk> wrote in message
> Er der nogen som ved, om det er bedre at fylde Hydro Texaco's
> Nitro3000-benzin på MC'en fremfor alm. 92 eller 95 oktan?

Nej, gør det ikke!

Som skrevet i tidligere indlæg (og som HT selv siger) ophobes der et
friktionsnedsættende stof i olien, og da olien på en MC også tuller rundt i
koblingen er det ikke en ønskelig effekt af så nedsat friktionen.

Jeg har ingen personlige erfaringer med det - viderebringer blot hvad jeg
har hørt. Shell's V-Power indeholder ikke det friktionsnedsættende stof.

Niels
SV650 *gotta love it*

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 22-07-02 21:26

"Thomas Hvalsø Sørensen" <mr-whalesea@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som ved, om det er bedre at fylde Hydro Texaco's
> Nitro3000-benzin på MC'en fremfor alm. 92 eller 95 oktan?

Hej Thomas.

Drop det !, det er ikke pengene værd, hverken Shell's V-Power eller Hydro
Texaco's
Nitro3000 !, slet ikke til vores lav teknologiske vidunder, næææhh du, du
køber bare det billigste 92 oktan du kan opdrive,
og så ud og nyde den danske sommer

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 22-07-02 22:18

> [...]
> Nitro3000 !, slet ikke til vores lav teknologiske vidunder, næææhh du, du
> køber bare det billigste 92 oktan du kan opdrive,

Uden at være helt sikker vil jeg nu mene det godt kan være pengene værd
alligevel. Mange mc-er kører jo stadig med kaburatorer, og tilsætter man så
en uoriginal udstødning plus jetkit og andet godt, er der nok en pæn
sansynlighed for, at forbrændingen ikke er lige perfekt ved alle
omdrejningstal, hvilket jo alt andet lige kan føre til belægninger i
cylindrerne og andre steder. At benytte en benzin der fjerner disse
belægninger virker da på mig som noget, der sagtens kunne resultere i flere
kilometer før motoren for alvorlige interne problemer eller hvad?
At de friktionsreducerende ingredienser i nitro 3000 er et problem undrer
mig lidt, meningen med olie er vel netop at sørge for så lav friktion
internt i motoren som muligt? Fedter koblingen så også på en cykel, der er
lavet til del syntetisk olie, hvis man hælder fuldsyntetisk på?
Mvh
Anders O, der normalt bruger V-Power, men også i en snæver vending hælder
nitro i tanken, da jeg arbejder på en HT tank.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-07-02 22:31

[8260]Anders Olesen wrote:
> At de friktionsreducerende ingredienser i nitro 3000 er et problem undrer
> mig lidt, meningen med olie er vel netop at sørge for så lav friktion
> internt i motoren som muligt?

Det er ikke helt det samme. Olien fjerner friktionen ved at sørge for at
der hele tiden er en tynd film af olie mellem metalfladerne, mens
additiverne træder til når oliefilmen ikke kan holde. Oliefilmen skal bare
holde, så hvad det nytter ved jeg ikke :-/ Nåmen, når de nævnte additiver
kommer i koblingen fjerner de nogen af den friktion der er mellem pladerne.
Ret simpelt sagt og det er egentlig ikke noget jeg ved specielt meget om
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : albert

Dato : 23-07-02 04:33

> [...]

flere
> kilometer før motoren for alvorlige interne problemer eller hvad?

Kan blot indskyde, at jeg havde min CBR1000 åben i motoren efter godt 8000km
på V-Power. Her fandt jeg vel en 2-3mm belægning på både stempler og
ventiler, så dette forhindrer den ikke 100%. Om det havde været værre hvis
jeg ikke havde brugt det, har jeg ingen ide om...

mvh Albert

Fra : Gundersen

Dato : 22-07-02 21:03

Hejsa

Er der nogle der lige vil forklare mig, uvidende, hvordan at Benzinen
kommer i Olien?

Det har jeg gået og spekuleret lidt over.

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Ksa

Dato : 22-07-02 23:29

> Er der nogle der lige vil forklare mig, uvidende, hvordan at Benzinen
> kommer i Olien?
>
> Det har jeg gået og spekuleret lidt over.
Der vil altid slippe lidt forbi stemplerne når du har haft en forbrænding.
Og mere er der ikke at sige til det.

Ksa Duc.900SL

Fra : Mads Lund

Dato : 29-07-02 08:43

> Er der nogen som ved, om det er bedre at fylde Hydro Texaco's
> Nitro3000-benzin på MC'en fremfor alm. 92 eller 95 oktan?

Det virker fint. Jeg kørte et par timers ræs i går med Nitro3000 i tanken,
og jeg væltede kun 2 gange, hvilket er en ganske markant forbedring ifht.
når jeg har kørt på normal bensin

Og jeg nægter at tro på at det kan komme i olien på yamahaen, men nu er det
jo også en 2 takter.

Seriøst kan jeg godt forestille mig at jeg fortsætter med nitro3000 på 2
takts maskinerne, for kan det reducere stemplets friktion bare en anelse, så
vil det være medvirkende til en forlængelse af stemplets holdbarhed.
Principielt set kunne man så reducere oliemængden i bensinen, men det er
farligt terræn at eksperimentere på. Og meromkostningen er ganske marginal,
bl.a. koster det ca 3 kr i totaktsolie pr l bensin.

Mads Lund
GS500E speedway style