Mappe liste (D4)
Fra : Bean

Dato : 22-07-02 18:40

Jeg har en listbox som jeg gerne vil gøre til en "mappe liste". Med andre
ord
så skal den kun indeholde en list af de mapper som f.eks ligger under
c:\windows.
Nogen der har en idé om hvordan det kan gøres ?
--
BA

Fra : Harald

Dato : 22-07-02 19:36

"Bean" <box5000@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> c:\windows.
> Nogen der har en idé om hvordan det kan gøres ?

F.eks. sådan hvis din listbox hedder ListBox1:

var
filnavne : string;
begin
filnavne:='c:\windows\*.*'#0;
SendMessage(ListBox1.Handle, LB_DIR, DDL_DIRECTORY or
DDL_EXCLUSIVE,longint(filnavne));
end;

Mvh
HK

Fra : Harald

Dato : 22-07-02 19:40

"Harald" <swobu@kroning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begin
> filnavne:='c:\windows\*.*'#0;
> SendMessage(ListBox1.Handle, LB_DIR, DDL_DIRECTORY or

Og så kan du f.eks. smide en DDL_HIDDEN ind i din SendMessage hvis du også
vil have skjulte mapper med.

Mvh
HK

Fra : Bean

Dato : 22-07-02 19:53

> [...]
> begin
> filnavne:='c:\windows\*.*'#0;
> SendMessage(ListBox1.Handle, LB_DIR, DDL_DIRECTORY or

Den havde jeg godt nok aldrig selv hittet ud af. Takker
--
BA