webserver
Fra : René Christensen

Dato : 22-07-02 16:22

jeg er helt på bar bund med at få sat en webserver op, er der nogen der kan
hjælpe med hvor det er muligt at finde oplysninger om hvordan man helt fra
bunden sætter en sådan op?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-07-02 18:50

"René Christensen" <renechristensen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
kan
> hjælpe med hvor det er muligt at finde oplysninger om hvordan man helt fra

Mon ikke dit spg kører lidt mere hjemme i windows.server end system.unix?
Webservere har ikke besynderligt meget med hardware at gøre..

/Dennis

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-07-02 19:13

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> [...]
>
> Mon ikke dit spg kører lidt mere hjemme i windows.server end system.unix?
> Webservere har ikke besynderligt meget med hardware at gøre..

Depends, det kunne jo være et hardware spørgsmål
Uden hardware kommer René jo ikke så langt mht OS

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : zakria

Dato : 22-07-02 22:29

prøv at starte med at fortælle hvilken webserver det er eller er der flere
forskellige?

Fra : René Christensen

Dato : 25-07-02 22:31

Hej igen, nej det er bare sådan generelt, hvordan gør jeg den synlig på
nettet, hva skal jeg sætte op i routeren, hvordan gør jeg så det er en www
adresse man taster ind og ikke et ip nummer, osv., af den slags
grundliggende ting

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 23-07-02 15:34

> [...]
kan
> hjælpe med hvor det er muligt at finde oplysninger om hvordan man helt fra

1) Du skal have en server, den behøver ikke være særlig stor for at være
webserver
2) Få fat i Apache, du kan evt. skaffe og installere Red Hat Linux 7.3, så
får du automatisk det hele.
3) Læs http://www.sslug.dk/linuxbog/alle/bog/webserver.html.
Mvh
Torben