ISDN router med callerID over SNMP?
Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 22-07-02 17:16

Hejsa,

Bag den lidt kryptiske overskrift gemmer der sig følgende spørgsmål:

Jeg leder lidt efter en ISDN router der, f.eks. via SNMP, melder til
en server på det interne netværk, når foretages eller modtages et
telefonopkald. Ideen er, at jeg gerne vil fange alle telefonopkald på
en computer i samme øjeblik de foretages, både indkomne og udgående
opkald.

Jeg har kigget lidt i dokumentationen for Cisco 760-serien, men jeg
kan ikke helt blive klog på, om den rent faktisk kan det jeg
efterspørger.

Er der nogle der kender en router der kan noget tilsvarende?

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-07-02 17:25

"Thomas Bjorn Andersen" <tbaNOSPAM200207@gen-v.net> skrev i en
meddelelse news:m3vg77rb5o.fsf@ted.gen-v.net...
> Jeg leder lidt efter en ISDN router der, f.eks. via SNMP, melder til
> en server på det interne netværk, når foretages eller modtages et
> telefonopkald.

En alm. ISDN enhed kan ikke se hvad andre ISDN-enheder på samme S-bus
foretager sig.

> Er der nogle der kender en router der kan noget tilsvarende?

Der var en fyr herinde på et tidspunkt der havde sat to ISDN-kort i en
linux-kasse (et kort var "vendt om" så den lyttede på sendeparret) og
fået dem til at logge alt hvad der skete på linjen.
Derudover fåes naturligvis analysatorer fra fx http://www.trendtest.com/
som kan fåes med fine snitflader til lidt mere end hvad en ordentlig
Cisco router koster.

Hvis du skal bruge det til noget seriøst og ikke vil bøvle med det, vil
jeg anbefale analysatoren.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 22-07-02 17:27

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> writes:

> "Thomas Bjorn Andersen" <tbaNOSPAM200207@gen-v.net> skrev i en
> meddelelse news:m3vg77rb5o.fsf@ted.gen-v.net...
>
> En alm. ISDN enhed kan ikke se hvad andre ISDN-enheder på samme S-bus
> foretager sig.

Ah, det begrænser jo morskaben lidt.

> Hvis du skal bruge det til noget seriøst og ikke vil bøvle med det, vil
> jeg anbefale analysatoren.

Ok, jeg neddrosler mine forventninger lidt. I første omgang havde jeg
blot tænkt mig at bruge det herhjemme. Pt. har jeg kun to almindelige
analoge telefoner sat til, så de går gennem min nuværende router, der
fint nok fanger når den selv ringer op eller modtager opkald besvaret
på de analoge linier. Det er en 3Com 891, men den kan desværre ikke
selv melde på netværket når den modtager eller foretager opkald.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-07-02 00:08

> En alm. ISDN enhed kan ikke se hvad andre ISDN-enheder på samme S-bus
> foretager sig.

Men du ved jo også godt at Beocom 3 kan

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Michael Kjaer

Dato : 22-07-02 20:15

Thomas Bjorn Andersen <tbaNOSPAM200207@gen-v.net> wrote in

> [...]
> efterspørger.
>
> Er der nogle der kender en router der kan noget tilsvarende?

Jeg bruger syslog med en Eicon diva Lan, det virker fint. Jeg tror heller
ikke at jeg vil have problemer med at få min Zyxel prestige til at gøre det
samme.

--
Michael Kjær

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 23-07-02 08:57

Michael Kjaer <mkjaer@xxximage.dk> writes:

> [...]
> ikke at jeg vil have problemer med at få min Zyxel prestige til at gøre det

Tak for vinket, jeg kigger efter en gammel Eicon.

Fra : Michael Kjaer

Dato : 23-07-02 16:39

> Tak for vinket, jeg kigger efter en gammel Eicon.

Husk det skulle være en Diva-Lan. Prøv først at kigge efter syslog på
Cisco'en, der skulle være en god chance for at den også sender POTS-info.

--
Michael Kjær

Fra : Ole Kirkholt

Dato : 29-07-02 10:50

"Thomas Bjorn Andersen" <tbaNOSPAM200207@gen-v.net> skrev i en meddelelse

> Tak for vinket, jeg kigger efter en gammel Eicon.

Jeg har en liggende som du kan købe. Hva med 500 kr ?

mvh

Ole

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 29-07-02 18:24

"Ole Kirkholt" <ole@kirkholt.com> writes:

> "Thomas Bjorn Andersen" <tbaNOSPAM200207@gen-v.net> skrev i en meddelelse

> Jeg har en liggende som du kan købe. Hva med 500 kr ?

Tak for tilbuddet, men jeg har alleredet fundet en.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-07-02 09:02

"Michael Kjaer" <mkjaer@xxximage.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger syslog med en Eicon diva Lan, det virker fint.

Kan du se andet end kald der kommer/afgår fra de analoge telefoner og
routeren der?

Fra : Michael Kjaer

Dato : 23-07-02 10:38

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in news:3d3d0d1c$0$16781
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> "Michael Kjaer" <mkjaer@xxximage.dk> skrev i en meddelelse
>
> Kan du se andet end kald der kommer/afgår fra de analoge telefoner og
> routeren der?
man ser ikke hvad andet udstyr laver på ISDN linien, hvis det er det du
mener.

--
Michael Kjær

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-07-02 00:07

"Thomas Bjorn Andersen" <tbaNOSPAM200207@gen-v.net> wrote in message
> telefonopkald. Ideen er, at jeg gerne vil fange alle telefonopkald på
> en computer i samme øjeblik de foretages, både indkomne og udgående
> opkald.

En Beocom 3 kan lige netop det.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-07-02 07:15

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> En Beocom 3 kan lige netop det.

Får man ikke svært ved at få det over i en computer?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-07-02 09:21

> Får man ikke svært ved at få det over i en computer?

Så vidt jeg læser det, så skal dataene bare opsamles (og en mulighed er en
SNMP-forbindelse til noget udstyr).

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-07-02 09:34

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-07-02 14:15

> "Ideen er, at jeg gerne vil fange alle telefonopkald på
> en computer i samme øjeblik de foretages"

Så må man lave et hardware-hack til en Beocom 3... En MAX232 og lidt ekstra
småting (skifteregistre, latch og lign.) og så er man kørende...

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 23-07-02 08:56

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> writes:

> "Thomas Bjorn Andersen" <tbaNOSPAM200207@gen-v.net> wrote in message
>
> En Beocom 3 kan lige netop det.

Hmm, det er jo en flot telefon, men på
http://www.bang-olufsen.com/presentations/beocom3/presentation.php
fremgår det ikke, at man kan sætte den til et computernetværk
(ethernet, TCP/IP), så det er vist ikke lige det jeg efterspurgte.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-07-02 09:22

> fremgår det ikke, at man kan sætte den til et computernetværk
> (ethernet, TCP/IP), så det er vist ikke lige det jeg efterspurgte.

Er det et krav?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 23-07-02 09:52

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> writes:

> "Thomas Bjorn Andersen" <tbaNOSPAM200207@gen-v.net> wrote in message
>
> Er det et krav?

Jeps. Min computer skal gøre nogle ting, når der er et
indkommet/udgående opkald.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-07-02 14:16

> Jeps. Min computer skal gøre nogle ting, når der er et
> indkommet/udgående opkald.

Prøv at høre B&O. De har jo halvdelen af teknologien du efterspørger...