Sommerhandsker til regnvejr ?
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 22-07-02 17:05

Jeg har flere gang på udenbys nyhedsgrupper hørt om test af "knittet kevler
gloves". Eller på godt dansk kevler hansker... Ideen skulle være at de er
meget stærke overfor slidpåvirkninger, hvilket et par tynde læderhansker
ikke er i det her vejr. Nu har jeg købt et par (hos RS) som jeg har tænkt
mig at køre med.

Selve handsken minder om en lidt grov bomuldshandske, men skulle altså være
ret solid. De er egenligt beregnet til at håndtere glasskår.

Den medfølgende dok. siger at de lever op til std'erne BSEN 388 og BSEN407 -
Nogen der hare en ide om hvor gode de er ?

Der er nok ikke tvivl om at en foret handske er bedre mod slag men de tynde
læderhansker jeg ellers på denne årstid yder jo heller ikke nogen synderlig
beskyttelse mod slag.

/A

Fra : Søren Lindholt

Dato : 23-07-02 10:27

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in article <ahha4f$egf$1@sunsite.dk>...
> [...]
> ikke er i det her vejr. Nu har jeg købt et par (hos RS) som jeg har tænkt

Det er jo altid bedre end ingen handsker.
Moden i speedway lige nu er kevlardragter, der ligner en af de der
engangsdragter til at bruge når man maler, med lidt flere kulører på. Men
er nok en snas dyrere!!
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Asger Steffensen

Dato : 23-07-02 17:08

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tynde
> læderhansker jeg ellers på denne årstid yder jo heller ikke nogen

Det lyder fornuftigt. Kevlar er helt sikkert mere slidstærkt end læder.
Min nyanskaffede Schwaben Leder dragt har på indersiden af alle polstringer
et lag kevlar. Logikken er den at når polstringen har taget af for slaget,
vil man måske glide et stykke på asfalten, hvilket hverken læder eller
polstring holder til, men det gør kevlar!

So ein ding muss ich auch haben. RS - hvad/hvor er det?

Asger
ZX-10

--
In 2001, 89% of all statistics are made up on the spot. This is up by 45%
from 2000.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-07-02 18:17

> So ein ding muss ich auch haben. RS - hvad/hvor er det?

www.RS-components.dk Nummerret er 861-237

Jeg så tilfældigvis at de havde fået handskerne på programmet, men ellers så
kig efter "knitted kevlar gloves" eller "glass handling gloves" hos pushere
af arbejdstøj

/Anders Majland

Fra : Sven Møller Jensen

Dato : 24-07-02 22:58

nyhedsmeddelelse:ahha4f$egf$1@sunsite.dk...

> [...]
tynde
> læderhandsker jeg ellers på denne årstid yder jo heller ikke nogen
Davs
Anders Majland spørger om disse handsker -
Min fornemmelse er, at de hverken er vind- eller vandtætte, men ganske
rigtigt
beskytter mod slag og asfalt-eksem - Mine portør-kolleger på Viborg Sygehus
i transporten har udleveret disse handsker, og de yder optimal beskyttelse,
når
gutterne skal håndtere skærende affald - Men tænk på, hvor mange gange du
står af, i
modsætning til, hvor mange gange det regner (?) Og du har altid vind på
handsken
under kørslen.
P.S. Jeg HAR haft dem på engang, og de er vævet/strikket som en tæt
netundertrøje.
m.v.h Sven

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-07-02 17:33

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> [...]
>
> Selve handsken minder om en lidt grov bomuldshandske, men skulle altså
> være ret solid. De er egenligt beregnet til at håndtere glasskår.

Jeg tror egentlig ikke at den beskytter dig ordentligt mod asfalteksem uden
at der er et lag foer i den, for jeg har selv oplevet at få pænt kraftige
hudafskrabninger gennem cowboybukser _uden_ at der var et eneste hul i
dem... det var der til gengæld i mig :-/
Mon ikke det samme gør sig gældende for kevlarhandsker? De speedwaydragter
som Søren Lindholt nævner består garanteret også af mere end et tyndt lag
kevlar
--
mvh Jes Vestervang
FZS600