/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Historie om Tophjælp.
Fra : Ras


Dato : 22-07-02 16:21

Hej alle.

Vil da lige fortælle om min erfaring med Topjælp, hvor jeg har abonnement
for 250,-/år igennem TopDK.

Søndag d. 7/7-02 kører jeg fra Nordsverige imod Helsingborg for at snuppe
færgen over. Ca. 20 km nord for Helsingborg knækker min kæde og der holder
jeg kl. 19.45 midt på motorvejen..!!...#?!##"!
Nå, men jeg har et tlf.nr. jeg kan ringe til - bliver dog guidet videre til
et Europa-nr., da det var uden for DK. En flink mand tager tlf. og siger han
vil prøve at skaffe en svensk bugsering. 1 time senere ringer en svensk
chauffør og vil vide hvor jeg holder helt præcist - og endnu en time efter
holder mc oppe på hans lad og vi triller mod færgen. Han dropper mig ved
færgelejet hvor jeg får trillet den ombord ½ times tid senere. Om bord på
færgen ringer jeg igen til DK-nr. og en flink mand sørger for at der holder
en chauffør klar når færgen er i havn på Helsingør-siden. Han var der 10
min. efter, så den var i vinkel. Ombord på hans lad og vi triller mod KBH
hvor jeg bor og kl. 00.30 står jeg på min bopæl.

Jeg havde frygtet en noget mere langsommelig procedure, da det var udenlands
og man i bund og grund vistnok kun har KRAV på en bugsering til nærmeste
værksted!
Jeg var kun glad for at komme (forholdsvis) hurtigt hjem fra
Sverige.....incl. mc og det hele..!

Har ikke de store erfaringer med Falck, men jeg holder mig ikke tilbage for
at anbefale Tophjælp efter denne oplevelse. - ros til dem..!

En anden skæg ting er, at det kun var MC`ister der lige satte farten ned og
skulle se om de kunne hjælpe - bilisterne ræsede bare forbi med 150
km/t...!...ros til mc-folket på landevejene når "arts-fæller" er i nød.

mvh.

Ras
SV650s



 
 
Henry (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 22-07-02 20:17

> færgen over. Ca. 20 km nord for Helsingborg knækker min kæde og der holder
> jeg kl. 19.45 midt på motorvejen..!!...#?!##"!
Måske lidt OT, men hvorfor sprang din kæde?

mvh
Henry



Ras (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Ras


Dato : 22-07-02 20:45


> Måske lidt OT, men hvorfor sprang din kæde?

´Hvad betyder OT..??.....og ang. kæden er det vel en lille biting - det du
skal lægge mærke til er, at jeg fortæller om Tophjælp`s ganske fornuftige
service.

........*host-host*.....øhhm..ok....kæden var en anelse for slap og stod for
udskiftning til det næste service (passede med antal km ved hjemkomst) men
så langt ville den sgu ikke...! :O/



Henrik Steen Larsen (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 22-07-02 21:42

> ´Hvad betyder OT..??.....og ang. kæden er det vel en lille biting - det du

Off Topic



Henry (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 22-07-02 23:02

> ´Hvad betyder OT..??....
Off Topic = udenfor emnet = du skriver i øst jeg spørger i vest (som du jo
også bemærker)

..og ang. kæden er det vel en lille biting - det du
Næ jeg kan ikke se at det er en biting, jeg har køret mc i 20år og jeg har
7-9-13 aldrig sprunget en kæde og derfor undre det mig noget med alle disse
"uheld" som folk her i NG har med deres kæder. Jeg går og bygger på en
lommefilosofi (selvom jeg måske burde lade være) om at det må være en
kombination af forkert justering samt smørring af kæderne. Jeg finder det
faktisk interessant at du mener at kæden skulle have været for slap.... det
passer desværre ikke ind i min lommefilosofi om at de springer fordi de er
for stramme!?!?!?!

> skal lægge mærke til er, at jeg fortæller om Tophjælp`s ganske fornuftige
> service.
Ikke i tvivl om det har selv brugt dem engang da jeg løb tør for benzin, jeg
regnede lidt (ca 5km) forkert på min reservetank.

> .......*host-host*.....øhhm..ok....kæden var en anelse for slap og stod
for
> udskiftning til det næste service (passede med antal km ved hjemkomst) men
> så langt ville den sgu ikke...! :O/
ufatteligt at "du" tør kører med en kæde som du _ved_ er færdig, det er
simpelthen livsfarligt både for dig men også for dine medtraffikanter (uf
da, et moralsk opstød)

mvh
Henry (der blot var nysgerrig)



Ras (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Ras


Dato : 23-07-02 08:47



> ufatteligt at "du" tør kører med en kæde som du _ved_ er færdig, det er
> simpelthen livsfarligt både for dig men også for dine medtraffikanter (uf
> da, et moralsk opstød)
>

Har da egentlig ikke brug for en en moralsk "mc-far" - men kom da hellere
med nogle erfaringer fra dit 20-årige mc-liv...gode som dårlige, så vi kan
lære lidt af hinanden.
Feks. ved jeg nu hvad OT betyder...!

Takker for responsen.......men håber ikke det overskygger mit oprindelige
budskab.

mvh.

Ras. (med ny, velsmurt og yderst korrekt justeret kæde)



Toshido - AROS Motor~ (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Toshido - AROS Motor~


Dato : 23-07-02 19:22

Hej Henry
Jeg kan berette for dig, at jeg også har oplevet den tvivlsomme ære af at få
kæden til at sprænge! Det var på min GSX400X Impulse som du ved jeg nu har
lagt bag mig.

Jeg tror brudet skyldes et sæt slidte tandhjul eller forkert monteret
baghjul. Dette resulterede i, at kæden var svær at justere p.g.a. kæden var
både for slap og for stram! Lyder logisk ikke sandt? Når man drejede
baghjulet, så ville tandhjulene altså på 1 rotation både stramme kæden og
gøre denne slap. Kæden var godt smurt, så det var ikke problemet i mit
tilfælde.

Denne belastning af kæden er naturligvis noget lort som måtte resultere i
problemer. Der skete heldigvis ikke andet end, at kæden smadrede min
vandpumpe = kølervæske ud over hele vejen + udgangslejet blev smadret
hvilket betød afmontering og åbning af motor = kr. i alt kr. 8000 (som om
det ikke var nok, så var jeg uden motorcykel det meste af foråret 1998

Har du overvejet om en VFR måske bare ikke kan sprænge en kæde! ..... det er
sikkert derfor du aldrig har oplevet det


PS: Gik alt godt til Børnetræf? Jeg hører du og Susan var med. En våd
oplevelse eller havde I rimeligt vejr?






--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Skejbytoften 150, 8200 Århus N, Denmark

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779
IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk

-------------------------------------




Henry (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 23-07-02 20:47

> Hej Henry
> Jeg kan berette for dig, at jeg også har oplevet den tvivlsomme ære af at

> kæden til at sprænge! Det var på min GSX400X Impulse som du ved jeg nu har
> lagt bag mig.
>
> Jeg tror brudet skyldes et sæt slidte tandhjul eller forkert monteret
> baghjul. Dette resulterede i, at kæden var svær at justere p.g.a. kæden
var
> både for slap og for stram! Lyder logisk ikke sandt? Når man drejede
> baghjulet, så ville tandhjulene altså på 1 rotation både stramme kæden og
> gøre denne slap. Kæden var godt smurt, så det var ikke problemet i mit
> tilfælde.
>
> Denne belastning af kæden er naturligvis noget lort som måtte resultere i
> problemer. Der skete heldigvis ikke andet end, at kæden smadrede min
> vandpumpe = kølervæske ud over hele vejen + udgangslejet blev smadret
> hvilket betød afmontering og åbning af motor = kr. i alt kr. 8000 (som om
> det ikke var nok, så var jeg uden motorcykel det meste af foråret 1998
Jeg er ikke i tvivl om at en kæde der springer kan lave l*rt i det, det er
jo også det jeg skriver,
det der undre mig er antallet at "sprungne" kæder jeg læser om i denne NG.
IMHO (in my humble opinion) må der simpelthen være et eller andet der kikser
for vores
kære medbikere, jeg mener med de kæder der laves idag så vil jeg mene at en
en kæde
normalt skal kunne holde til 20-30.000 km hvis den vedligeholdes ordentligt
og MC'en bruges normalt.
(cross o-lign. undtaget) men jeg har på fornemmelsen at dem vi hører om her
i NG'en har en væsentlig
kortere levetid.
Jeg kan tage Sus's GS500 som et glimrende eksempel, hvis jeg følger manualen
mht. kæde justering
så er jeg sikker på at Sus kommer til at hjælpe til i statistikken over
sprungne kæder i løbet af ganske kort tid.
Hvis flertallet justere kæde 100% efter bogen og den er forkert ja så er det
klart det går galt.


> Har du overvejet om en VFR måske bare ikke kan sprænge en kæde! ..... det
er
> sikkert derfor du aldrig har oplevet det
Nåååå nej det havde jeg ikke tænkt på <G> men det er jo endnu et eksempel på
hvor god og driftsikker en VFR er


> PS: Gik alt godt til Børnetræf? Jeg hører du og Susan var med. En våd
> oplevelse eller havde I rimeligt vejr?
Jo når nu vi er helt OT så, ja vi havde et kanon træf, vi kom jo lidt senere
(fredag aften) og vi tog det gode vejr med og blev dejligt solbrændte,
hvorimod alle de andre hardcore campister havde lavet en del rygsvømning om
natten, 70-80mm regn er jo lidt belastende.... men vi slap

CU
Henry



Toshido - AROS Motor~ (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Toshido - AROS Motor~


Dato : 23-07-02 21:06

BTW en anden faktor som måske kan have indflydelse på de (efter sigende)
mange bristede kæder. Jeg kom i tanke om hvad min mekaniker fortalte mig
efterfølgende. De kunne se, at kæden faktisk var hoppet af p.g.a. en
manglende kædelås!

Ja! min kæde på Impulsen var samlet med kædelås, som åbenbart var hoppet af!
Det er derfor jeg nu KUN vil køre med nittede kæder.

Jeg ved ikke om dette forhold går igen i forbindelse med de andre
"kæde-historier" men det er en faktor som er være at medtage.


--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779
IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk

-------------------------------------




Henry (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 23-07-02 21:13

> BTW en anden faktor som måske kan have indflydelse på de (efter sigende)
> mange bristede kæder. Jeg kom i tanke om hvad min mekaniker fortalte mig
> efterfølgende. De kunne se, at kæden faktisk var hoppet af p.g.a. en
> manglende kædelås!
>
> Ja! min kæde på Impulsen var samlet med kædelås, som åbenbart var hoppet
af!
> Det er derfor jeg nu KUN vil køre med nittede kæder.
Me2


> Jeg ved ikke om dette forhold går igen i forbindelse med de andre
> "kæde-historier" men det er en faktor som er være at medtage.
Jeg har haft det inde på livet, jeg brugte 2-3 clips på min VF1000F før mine
nerver sagde stop og krævede et nitteled ;o9

mvh
Henry



Peder (24-07-2002)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 24-07-02 07:51

On Tue, 23 Jul 2002 22:13:00 +0200, "Henry" <henry@nomail.com> wrote:


>Jeg har haft det inde på livet, jeg brugte 2-3 clips på min VF1000F før mine
>nerver sagde stop og krævede et nitteled ;o9

Det er ret enkelt at sikre en clipskæde med sikringstråd/tynd ståltråd
og lidt silicone

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"
- Terry Pratchet, "Moving Pictures" (DiscWorld)

Morten Juel (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 22-07-02 21:56

Jeg har også kun 13+ erfaringer med dansk autohjælp )

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750



Per (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 23-07-02 13:39

Og jeg har kun gode erfaringer med Falck også i udlandet og hjemme.

Så ?

Mon ikke vi kan høre både gode og dårlige historier om de forskellige
selskaber ?

Mvh
Per


"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:ahhr56$eoa$1@sunsite.dk...
> Jeg har også kun 13+ erfaringer med dansk autohjælp )
>
> --
> Mvh
> Morten
> Golf II GTI --- http://golf2.dk
> GPZ 750
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408649
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste