Alarm der ringer til dig
Fra : streetteam

Dato : 22-07-02 16:19

Hej folks

Jeg har lige købt ny mobil og står så med den gamle. Den har hurtigdial.

Jeg har tænkt mig at montere den gamle mobil på min mc og tilslutte den min
alarm.

Fra alarmen der går igang når man ryster, trækker jeg en ledning til en
elektrisk låsepal (det er en lille pind der hopper ca en cm frem når man
sætter strøm til).
Låsepalen placerer jeg så overfor hurtigdial knappen på mobilen.

Så når nogen rører mc'en , går der strøm til låsepalan som så trykker på
hurtig dial knappen, der ringer til min nye mobil telefon.

Det vil virke både ind og udlands.

min mobil er ca. 200 kr. værd, et abb. koster 300 kr. om året (sonofon
variant), så det er en billig måde at få besked om nogle piller ved mc'en.

Da opsætningen er lidt storm p'sk vil jeg godt høre om nogle ved om jeg kan
til slutte strømmen fra alarmen (12 volt) direkte til mobiltelefonens
tastaturkontakt ? så undgår jeg låsepalen.

Mvh Per
PS. min email er falsk pga spam

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 22-07-02 16:31

> Så når nogen rører mc'en , går der strøm til låsepalan som så trykker på
> hurtig dial knappen, der ringer til min nye mobil telefon.

En tanke... hvad sker der, når din hurtig dial går i gang og du er flere
timer væk...?

Et par timers mobilregning og en mc, der er væk med samme sandsynlighed, som
hvis alarmen var uden telefon.

Touring Nyt anmeldte i øvrigt et lignende (Ericson) system for nogle numre
siden.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 22-07-02 17:26

"Henrik Steen Larsen" <SLEThsl@adslhome.dk> wrote in message
> Et par timers mobilregning og en mc, der er væk med samme sandsynlighed,
som
> hvis alarmen var uden telefon.

Det er der jo noget om - dit system skal vel også ringe af igen? Især ved
falske alarmer, som der jo nok bliver nogle stykker af, på sådan én med
ryste-sensor.

--
Jørgen

Fra : Buck

Dato : 22-07-02 17:58

Jeg mener mobiltelefonen kører med langt mindre spændinger end 12V, så du
skal nok overveje en løsning med et relæ eller lign.

En timelang mobiltelefonregning bliver det nok ikke til, for hvis man lægger
røret på bliver samtalen afbrudt på mobilen. (Modsat fastnettelefoner, hvor
den der ringer holder forbindelsen)

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : BLACK MAGIC Top Fuel~

Dato : 22-07-02 21:31

> En timelang mobiltelefonregning bliver det nok ikke til, for hvis man
lægger
> røret på bliver samtalen afbrudt på mobilen.

Rigtigt...

> (Modsat fastnettelefoner, hvor
> den der ringer holder forbindelsen)

Forkert... holdes kun i max. 90 sek. ( så man kan nå at gå fra
f.eks. et rum til et andet og svare tlf. )

> --
> /Buck

Jon Iversen.

Fra : Claus MC

Dato : 22-07-02 16:41

"streetteam" <biker@streetteam.dk> skrev i en meddelelse
> min mobil er ca. 200 kr. værd, et abb. koster 300 kr. om året (sonofon
> variant), så det er en billig måde at få besked om nogle piller ved mc'en.

Hvorfor ikke et taletidskort til 0 kr. i abonnement ? Du får forhåbentlig
ikke brug for minutterne på kortet alligevel..

/Claus

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 22-07-02 19:53

"Claus MC" <clausmc@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> "streetteam" <biker@streetteam.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor ikke et taletidskort til 0 kr. i abonnement ? Du får forhåbentlig
> ikke brug for minutterne på kortet alligevel..
>
> /Claus

Taletidskortet virker kun i en vis periode - så skal det skiftes uanset om
det er brugt op eller ej.

Du må ikke slutte 12 v til kontakten. Den må ikke have forbindelse hverken
til stel eller 12 v. Jeg vil heller ikke anbefale relæer eller lignende.
Faren for at ødelægge telefonen i processen er overhængende. (det er meget
småt at lodde på) Det sikreste er nok at lave en storm p holder som du selv
er inde på.

Ideen er i øvrigt god for gamle mobiltelefoner kan findes for næsten ingen
penge.

mvh
Bent Erik

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 22-07-02 21:41

> Taletidskortet virker kun i en vis periode - så skal det skiftes uanset om
> det er brugt op eller ej.

Må jeg anbefale f.eks. www.clubblahblah.dk . Abonnementsfri med samtalepris
på 1 kr og 10 øre i minuttet.

*ingen økonomiske interesser i selskabet andet end som kunde*

Fra : Per

Dato : 23-07-02 07:31

Tak for hjælpen, jeg blev lidt klogere på nogle af tingene

Mvh
Per

Fra : Kenneth S

Dato : 22-07-02 16:38

> [...]
> til slutte strømmen fra alarmen (12 volt) direkte til mobiltelefonens
> tastaturkontakt ? så undgår jeg låsepalen.

Du kan vel bruge et 12v relæ til at kortslutte tastaturkontakten...

Kenneth

Fra : Søren Lindholt

Dato : 24-07-02 21:25

"streetteam" <biker@streetteam.dk> skrev i en meddelelse
> min mobil er ca. 200 kr. værd, et abb. koster 300 kr. om året (sonofon
> variant),

Måske kan jeg finde en LilleLeif dukke du kan montere for at skræmme evt.
skumle typer væk?

Søren

Fra : Jørgen Winther

Dato : 24-07-02 21:37

"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> wrote in message

> Måske kan jeg finde en LilleLeif dukke du kan montere for at skræmme evt.
> skumle typer væk?

*LOL*

--
Jørgen

Fra : Leif & Susanne

Dato : 24-07-02 22:15

"Søren Lindholt skrev
> Måske kan jeg finde en LilleLeif dukke du kan montere for at skræmme evt.
> skumle typer væk?

Eller prøv at kikke på : Emne: MC Alarm

http://www.afh-electronic.dk/

Mc hilsen