Mc -løfter
Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 22-07-02 14:37

Hey there

Er der nogen af jer der kan anbefale en bestemt type MC-løfter,
altså sådan en til baggaflen/baghjulet - og evt. en forhandler/privat
der sælger sådanne svende til fornuftige priser ?

mvh
Michael

Fra : Lasse Madsen

Dato : 22-07-02 22:42

> Øhh det kommer jo lige ant på hvilken scooter den skal bruges til ?

Hvem snakker om scooter ?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-07-02 23:32

Lasse Madsen wrote:

> Hvem snakker om scooter ?

Ordet scooter dækker i bund og grund ikke over noget bestemt køretøj, det
er bare at transportmiddel man 'fiser rundt på'. I engelsksprogede lande
kan ordet scooter altså godt bruges om en mc, selvom de fleste nok nødig
vil sætte deres elskede i samme bås som en ussel scooter
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Jens Arnfast

Dato : 23-07-02 08:04

On Tue, 23 Jul 2002 00:31:35 +0200, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:
[snip]
> [...]
>kan ordet scooter altså godt bruges om en mc, selvom de fleste nok nødig
>vil sætte deres elskede i samme bås som en ussel scooter

... jeg plejer da at kalde min mc for en knallert..
--
-jens

"Me no internet, only janitor, me just wax floors."

Fra : Armand

Dato : 22-07-02 23:51

Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en
> Hvem snakker om scooter ?

"Scooter" er et universelt begreb omkring transport!

Jeg har engang oplevet Anders Rasmussen benævne Pippi Langstrømpe's hest
som en "kødscooter"

--
Armand.

Fra : AW på TRX

Dato : 23-07-02 07:55

Jeg har en Micron som er købt hos Louis i Tyskland. Den er lavet i røde
runde stålrør og ser rap ud
Eneste anke, er at det U stykke som bagsvingeren skal hvile i i hver side er
lidt for smalt. Men nu har jeg jo også en super-racer med en ultra bred og
stiv bagsvinger . Nå men det går, og til alle andre cykler den har været
prøvet på passer den fint.

Allan
TRX 850 - der af en eller anden grund har en bredere bagsvinger end andre
cykler.

Fra : GRISEN

Dato : 23-07-02 17:46

On Tue, 23 Jul 2002 08:55:20 +0200, "AW på TRX" <awXXX@teamunique.dk> wrote:

> [...]
>
>Allan
>TRX 850 - der af en eller anden grund har en bredere bagsvinger end andre

Gider du så ikke lige måle hvor brede bagsvingere din Micron kan tage?

Kan du løfte den op uden hjælp (og uden at vælte cyklen) ???
Jeg aner ikke om en TRX850 har midterstøtteben, men jeg kunne godt forestille mig lidt besværligheder med en
cykel som kun har sidestøtteben.

mvh Jan

Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 24-07-02 08:20

Hey igen.

Nu måjeg lige stemple ind igen.

Mit oprindelige spørgsmål gik på, hvilken MC-løfter - I forskellige, kunne
anbefale -
primært ud fra egne erfaringer - såvel + som -.

Min lille FZR 1000 (som jeg i øvrigt har til salg på anden NG !!) har en
kongebred bagsvinger i alu,
og IKKE NOGET CENTRALSTØTTEBEN, og derfor kunne jeg godt forestille mig at
det ville
være med en vis risiko at man skulle løfte sådan en fætter "op" - uden at
tabe hele Gøjemøset på
gulvet og uden af ridse alu'en på bagsvingeren.
Jeg har været henne og rykke i nogle at de Cykler jeg har set
forskelligesteder stå "oppe" på
en MC-løfter, og jeg synes faktisk de står lidt usikre - i forhold til en
evt. Centerstøttefod.

Så MC-kolleger, duer de flotte Røde MC-løftere til noget, eller er det
bare pop ???

mvh
Michael

Fra : GRISEN

Dato : 01-08-02 21:53

On Wed, 24 Jul 2002 07:20:14 +0000 (UTC), sumdj@ringamt.dk wrote:

>Hey igen.
>
>Nu må jeg lige stemple ind igen.
>
>Mit oprindelige spørgsmål gik på, hvilken MC-løfter - I forskellige, kunne
>anbefale - primært ud fra egne erfaringer

Hej Michael,

Hvor travlt har du med at anskaffe MC-løfter?
Jeg er ved at købe en "Paddock Stand" fra www.coolvizion.com (sitet kører ikke særlig stabilt), så hvis du
ikke har alt for travlt, kan du få en update, når den er ankommet. Der går formodentligt et par uger.
Min FZR1000 er fra 1989 og bagsvingeren er ca. 35 cm bred. De påstår, at deres "Paddock Stand" sagtens kan
nuppe Yams'en.

Jeg har også været en del nervøs for at tilte svinet når den skal løftes, men hvis man starter med at sætte en
lille klods under støttebenet, så cyklen næste står lodret og naturligvis er lidt forsigtig, så burde man vel
kunne undgå problemer ?!? Det er stadig kun en teori.

De tager £5½ i forsendelse, så det er til at leve med.
Hvis du evt. vil vente og se (og skubbe), så bliver det i Valby.

mvh Jan

Fra : GRISEN

Dato : 07-08-02 20:49

On Thu, 01 Aug 2002 22:53:06 +0200, GRISEN <grisen@pornotrold.dk> wrote:

>Jeg er ved at købe en "Paddock Stand" fra www.coolvizion.com (sitet kører ikke særlig stabilt), så hvis du
>ikke har alt for travlt, kan du få en update, når den er ankommet.

Nå, den gik ikke. Posten i England har lige hævet priserne, så pakker over 2 kg kosetr £24 til Danmark.
Jeg må lede videre herhjemme efter en stabil model.

mvh Jan