Medieafspiller
Fra : Harald

Dato : 22-07-02 14:51

Hej

Hvis man vil kunne afspille film kodet med f.eks. DivX hvad skal man så
kikke efter? Jeg har forsøgt med TMediaPlayer og den kan da også afspille de
fleste DivX men jeg kan ikke ændre størrelsen og der er ingen lyd.

Mvh
HK

Fra : Klaus Petersen

Dato : 22-07-02 16:44

> [...]
de
> fleste DivX men jeg kan ikke ændre størrelsen og der er ingen lyd.

Tjae.. et bud ville være at du skulle kikke efter en Directx/DirectShow
implementation til delphi. I DirectX SDK er der et eksempel program til
DirectShow, som kan vise divx.

Fra : Harald

Dato : 23-07-02 22:52

"Klaus Petersen" <spektual@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> de
>
> Tjae.. et bud ville være at du skulle kikke efter en Directx/DirectShow
> implementation til delphi. I DirectX SDK er der et eksempel program til
> DirectShow, som kan vise divx.

Man skal vel på en eller anden måde benytte de codec som er installeret.

Mvh
HK

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 26-07-02 00:52

"Klaus Petersen" <spektual@hotmail.com> wrote in message
> Tjae.. et bud ville være at du skulle kikke efter en Directx/DirectShow
> implementation til delphi. I DirectX SDK er der et eksempel program til
> DirectShow, som kan vise divx.

Det er i hvert fald en mulighed.

www.progdigy.com er det et sæt komponenter der hedder DSPack. De giver en
forholdsvis nem adgang til DirectShow. Der er også et forum på siden der
plejer at være udmærket.

Jeg har aldrig prøvet at lave noget med DivX med pakken, men jeg tror at det
er rimelig enkelt. Der er også nogle demo programmer du kan kigge på.

Simon

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 26-07-02 01:26

"Simon Hiort-Lorenzen" <bulk@_spamblock_hilo.dk> wrote in message
> på www.progdigy.com er det et sæt komponenter der hedder DSPack. De giver
en
> forholdsvis nem adgang til DirectShow. Der er også et forum på siden der
> plejer at være udmærket.

Når jeg lige kigger lidt på det så er det faktisk utrolig nemt.
Komponenterne skal selvfølgelig hentes og installeres først.

Smid en FilterGraph og en VideoWindow komponent på en form, set
VideoWindow.FilterGraph property'en til din FilterGraph, og
FilterGrap.AutoCreate til True og gør sådan:

FilterGraph.RenderFile('EtEllerAndet.Avi');
FilterGraph.Play;

Så finder DirectShow ud af hvilke codecs der passer. Jeg har prøvet både med
avi (Divx), asf og mpeg uden problemer.

Simon

Fra : Harald

Dato : 26-07-02 17:34

"Simon Hiort-Lorenzen" <bulk@_spamblock_hilo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> FilterGraph.Play;
>
> Så finder DirectShow ud af hvilke codecs der passer. Jeg har prøvet både

Virker også fint her, tak for det.

Mvh
HK

Fra : Jønne K

Dato : 30-07-02 14:07

"Harald" <swobu@kroning.dk> wrote in message news:<3d4179f9$0$26787$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> "Simon Hiort-Lorenzen" <bulk@_spamblock_hilo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Unskyld - kan man få lidt hjælp til det her???
Jeg sidder selv og roder med afspilning af forskellige mediafiler, men
når i snakker om installere, så skal jeg lige have hjælp. Der er ikke
nogen installationsprocedurer, og hvordan og hvorledes jeg derefter
benytter dem i Delphi4 er sort.
Kan man installere dem som components, eller skal man kende
klassenavnet og "manuelt" oprette dem?

Fra : Harald

Dato : 30-07-02 15:14

"Jønne K" <jtp.jk@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> benytter dem i Delphi4 er sort.
> Kan man installere dem som components, eller skal man kende

På hans HP skriver han "DSPack 2.0 is designed to work with Delphi 6 but it
work with delphi 5 as well. Delphi 4 will not be supported anymore."

Mvh
HK

Fra : Jønne K

Dato : 31-07-02 06:31

> [...]
6 but it
> work with delphi 5 as well. Delphi 4 will not be supported anymore."

Jo jo det er rigtig nok - men lidt længere nede er den lidt ældre
version DSPack 1,5 RC1, som er til brug i Delphi 4,5,6.
Jeg har rodet alt det igennem, der kan downloades for den version, men
ingen installationsprocedurer - og så var det at jeg tænkte at det var
nogen der vidste hvordan og hvorledes (måske endda et eksempel...)

Jønne

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 02-08-02 21:20

"Jønne K" <jtp.jk@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> ingen installationsprocedurer - og så var det at jeg tænkte at det var
> nogen der vidste hvordan og hvorledes (måske endda et eksempel...)

Jeg tror bare du skal åbne DShow.dpk som ligger i Delphi 4 biblioteket og
trykke install.

Sådan fungere det i hvert fald for den nye version.

Simon