Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony Cyber Shot
Fra : Flemming Hansen

Dato : 22-07-02 11:53

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan/vil svare på.

1. Er det kun Sony, som laver kameraer med en linse som kan drejes i forhold
til resten af kameraet?

2. Hvad bør man max give for et brugt Sony Cyber Shot 2,1 MP, som er i god
stand og med ekstra mem.stik?

3. Kan ovenstående bruge alm. batterier?

4. Grunden til, at jeg finder ovenstående kamera interessant er den
fleksible linse og at den kan optage videoklip med lyd - men er der andre
alternativer.

Mvh.
Flemming

Fra : Brizz

Dato : 22-07-02 12:12

"Flemming Hansen" <flemming.r.hansen@holstebro.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan/vil svare på.
>
> 1. Er det kun Sony, som laver kameraer med en linse som kan drejes i
forhold
> til resten af kameraet?

Nej mener det er nikon der også har lavet et der kan.

> 2. Hvad bør man max give for et brugt Sony Cyber Shot 2,1 MP, som er i god
> stand og med ekstra mem.stik?

Ved det faktisk ikke.

> 3. Kan ovenstående bruge alm. batterier?

Har et DSC-F55E og det kan IKKE bruge alm batterier. De koster en milliard
de batterie så jeg var et smut i us anderledes og købte et nyt batt og et
64mb mem card for den samme pris som et batt koster herhjemme

> 4. Grunden til, at jeg finder ovenstående kamera interessant er den
> fleksible linse og at den kan optage videoklip med lyd - men er der andre
> alternativer.

Ja nikon mener jeg det er

Brian

Fra : U. Pedersen

Dato : 28-07-02 22:46

"Brizz" <bs@(fjernmig)gronaerten.dk> skrev:

> [...]
Jeg har en DSC-S50 den ville jeg da nok have en 4000,- - 5000,- for
hvis jeg skulle sælge den

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-07-02 15:43

Flemming Hansen <flemming.r.hansen@holstebro.dk> skrev:

:: Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan/vil svare på.
::
:: 1. Er det kun Sony, som laver kameraer med en linse som kan drejes i
:: forhold til resten af kameraet?
::
Nej det er der andre der også har, fx Nikon, Sharp og JVC
Mit Sony P71 kan ikke.

:: 2. Hvad bør man max give for et brugt Sony Cyber Shot 2,1 MP, som er
:: i god stand og med ekstra mem.stik?

Her ville et model nummer have været godt og memorystick størrelsen. Men
de nye Sonyer er ikke så dyre endda. Sammenlign med et P51 til ca 3.000
og find en pris udfra det.
::
:: 3. Kan ovenstående bruge alm. batterier?
::
Næppe. De bliver brugt op før du får kameraet tændt... men igen det
kommer måske an på modellen. Jeg købte 6 Ni-MH batterier i Føtex (2 stk
50 kr, 6 stk 80 kr!). De virker fint i mit kamera.

:: 4. Grunden til, at jeg finder ovenstående kamera interessant er den
:: fleksible linse og at den kan optage videoklip med lyd - men er der
:: andre alternativer.

De nye Sony'er kan nok ikke optage med lyd.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Klaus Bjarner

Dato : 22-07-02 17:45

"Flemming Hansen" <flemming.r.hansen@holstebro.dk> wrote in

> Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan/vil svare på.
>
> 1. Er det kun Sony, som laver kameraer med en linse som kan drejes i
> forhold til resten af kameraet?

Nej - det gør bl.a. Nikon også.

> 2. Hvad bør man max give for et brugt Sony Cyber Shot 2,1 MP, som er i
> god stand og med ekstra mem.stik?

Det kommer så sandelig an på, hvilken model. Se evt. hvad det koster af
ny, eller hvad en tilsvarende koster på www.edbpriser.dk eller hos en
forhandleren som f.eks. www.itbutikken.dk

> 3. Kan ovenstående bruge alm. batterier?

Som regel følger der et genopladeligt batteri med af videokamera-typen.

> 4. Grunden til, at jeg finder ovenstående kamera interessant er den
> fleksible linse og at den kan optage videoklip med lyd - men er der
> andre alternativer.

Der er i dag mange kameraer der kan optage videoklip. Den bevægelige
optik har jeg kun set hos Sony og Nikon. Hvis du kan leve uden kan jeg
klart anbefale Canon's digitale kameraer.

Mvh
Klaus

Fra : Flemming Hansen

Dato : 23-07-02 07:18

Mange tak for Jeres svar Brizz, Michael og Klaus.