Sandwichtoaster!
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 22-07-02 10:14

Hej!!

Jeg har købt en sandwich toaster, og kunne godt tænke mig nogen opskrifter
på toast man kunne lave i sådan en, som ikke lige er pariser toast!
Er der nogen der har nogle gode foreslag?

Med venlig hilsen
Heidi Bojsen

Fra : Charlotte og Jesper

Dato : 22-07-02 11:20

Hej Heidi
Pepperoni, rå løg, tomater og ost.
Kort og godt.
VH
Jesper

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-07-02 11:18

Heidi Bojsen skrev:

> Er der nogen der har nogle gode foreslag?

Ost, skiver af frisk tomat, friskpresset hvidløg, rosmarin, salt.
Uhm!

// Klaus

Fra : Martin Andersen

Dato : 22-07-02 12:32

tomatpasta, skinke, løg og en skive ost

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 22-07-02 13:29

Er en varm skinkesandwich stadig en parisertoast, hvis man drøner
en flækket jalapeño i eller varierer ostetypen?

vh/Torben

PS. Lad være med at bruge det, der sælges som toastost. Det er
fyldt med etellerandet napalmagtigt stads, der får det til at
dryppe ud. Jeg tvivler oprigtigt på, at det overhovedet er
berettiget til at blive kaldt ost.

scripsit Heidi:

Fra : Finn

Dato : 22-07-02 13:34

Tun, Ananas og tomat.

Finn

Fra : KA

Dato : 22-07-02 13:53

Det er godt nok længe siden jeg har prøvet ...
men engang i tidernes morgen, var det meget hipt med :

banan & syltetøj
leverpostej & grøn peber

Og så vil jeg give Torben ret ~ gå i en stor bue uden om den såkaldte
"toastost" !!!

MVH
Kirsten
http://hjem.get2net.dk/Jullemor_And

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-07-02 14:33

"Heidi Bojsen" <Heidi.Bojsen@tdcadsl.dk> writes:

> Jeg har købt en sandwich toaster, og kunne godt tænke mig nogen opskrifter
> på toast man kunne lave i sådan en, som ikke lige er pariser toast!
> Er der nogen der har nogle gode foreslag?

Banan og pålægschokolade
Tomat, ålerøget spegepølse og ost
Tomater og salt
Tomater og ost

Det var i hvert fald mine favoritter.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-07-02 15:21

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Banan og pålægschokolade

Så tør jeg osse godt afsløre min svaghed: crunchy peanutbutter
med bitterorangemarmelade.

// Klaus

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 24-07-02 08:42

Mon, 22 Jul 2002 16:21:28 +0200, skrev Klaus Alexander Seistrup
<jakabov119@magnetic-ink.dk> :

>Så tør jeg osse godt afsløre min svaghed: crunchy peanutbutter
>med bitterorangemarmelade.

Eller et par skiver brie og en stor klat solbærsyltetøj.

--
Gitte Sørensen news@gittes.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : Nielsen

Dato : 22-07-02 15:58

1.
Smør med ketchup eller tomatpure og drys med oregano (og evt. også andre
krydderier). Ost, skinke, tomatskiver i (evt. også lige peberfrugt) - det
giver en slags "pizza-toast".

2.
Smør med Thousand Island dressing - drys med frisk eller tørret hakket dild.
Hårdkogt æg og tomat i. Det smager også godt med lidt rejer i.

3.
Smør med let mayo rørt med en smule karry. Kogt kylling, bacon, tomatskiver
og løg i.

4.
Smør med let mayo rørt med lidt sennep og en anelse honning. Ost, skinke,
tomatskiver og løg i. - Eller du kan prøve at toaste den uden tomatskiver og
løg, og så åbne den og komme det i bagefter.

--
Nielsen

-------oooOOooo-------
http://outsearch.dk/opskrifter - velbekomme

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 23-07-02 07:08

> [...]

> opskrifter på toast man kunne lave i sådan en, som ikke lige er
> pariser toast!
> Er der nogen der har nogle gode foreslag?

Her er et par fornuftige forslag ..

PS: Husk at grill'en skal forvarmes ca. 8-10 minutter, - og vær
omhyggelig med stegetiden.

Kyllinge sandwich:
Grilltid: 2 min.

2 skiver sandwichbrød
smør
smøreost (gryere)
rester af stegt kylling
peber eller paprika

Kyllingen skæres i tynde skiver. Brødskiverne smøres tyndt på den ene
side, og smøreosten kommes ovenpå smørret. Kyllingen lægges imellem
skiverne, drysses med peber eller paprika, og sandwich'en lukkes og
grillsteges. Serveres varm med sennep til.
-oo-

Tunfiske sandwich:
Grilltid: 2 min.

2 skiver sandwichbrød
2 skiver gruyereost
1 lille dåse tunfisk i olie
peber
1 tsk sennep
smør

Tunfisken sønderdeles med en gaffel og blandes med sennepen. Tilsæt
peber. Brødskiverne smøres på den ene side, og osten lægges på.
Tunfisken lægges imellem de to skiver. Sandwich'en lægges på grill'en og
drejes ¼ omgang under stegningen. Kan serveres som forret med tomatsauce
eller ketchup, Worchestersauce og drueagurker.
-oo-

Skinke og ananas sandwich:
Grilltid: 2 min.

2 skiver sandwichbrød
smør
1 skive rå skinke (eller 2 skiver bacon)
1 lille skive ananas (frisk eller fra dåse)

Lad ananas'en dryppe af og tør den med sugende papir (køkkenrulle).
Brødskiverne smøres på den ene side, og ½ skive skinke eller 1 skive
bacon lægges på hvert brød. Læg ananasskiven mellem skinke- eller
baconskiverne og læg sandwichen på grill'en. Serveres varm med
Worchestersauce.
-oo-

Sardin sandwich:
Grilltid: 2 min.
(4 pers.)

8 skiver sandwichbrød
1 dåse sardiner i olie
50 g smør
peber
ansjossmør
2 spsk kapers

Fjern skind og ben fra sardinerne og mos dem med en gaffel. Kom kapers
ved og bland godt. Tilsæt lidt peber. Brødskiverne smøres på den ene
side, og ovenpå smørret kommes lidt ansjossmør. Sardinerne kommes
imellem, og sandwich'en lukkes og grillsteges. Vend den ¼ omgang under
stegningen. Serveres varm med tomatsauce og hakkede løg.
-oo-

Chokolade sandwich:
Grilltid: 2 min.

2 skiver sandwichbrød
4 stykker chokolade
smør (usaltet)

Brødskiverne smøres på den ene side. Anbring chokoladen mellem de to
skiver (ikke for nær kanten). Grillsteg sandwichen. Drej den ¼ omgang
under stegningen. Serveres varm, som mellemmad eller til dessert.
NB: Før chokoladen lægges på brødet, kan dette evt. drysses med
finthakkede mandler, valnødder eller kokosmel.
-oo-

Roquefort sandwich:
Grilltid: 2 min.

2 skiver sandwichbrød
25 g roquefort
25 g smør
2 valnødder

Valnøddekernerne befries for hinder og hakkes groft. Brødskiverne smøres
på den ene side. osten blandes med resten af smørret og valnødderne, og
blandingen kommes imellem skiverne. Læg dem på grill'en i 2 minutter og
drej sandwichen ¼ omgang under grillstegningen. Sandwichen kan serveres
som et mellemmåltid med et glas portvin eller som forret ledsaget af
friske bladselleri.
-oo-

Banan sandwich:
Grilltid: 2 min.
(2 pers.)

4 skiver sandwichbrød
1 lille, ikke for moden banan
2 spsk melis eller vanillesukker
1 knivspids kanel
1 spsk rosiner u/kerner
1 tsk hakkede mandler

Bananen skrælles og moses med en gaffel. Kom kanel, rosiner og de
hakkede mandler ved og rør godt rundt. Brødskiverne smøres på den ene
side, og bananmosen kommes imellem. Læg sandwich'erne på den varme grill
og drej ¼ omgang under grillstegningen. Når de er færdige, drysses de
med sukker - eller endnu bedre: Hæld lidt varm rom på sandwich'erne og
flambér.

Go' fornøjelse!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Don't forget to listen to Radio Jazz
Koebenhavn's Jazzradio on 102,9 FM, Hybrid 104,5 FM
www.radiojazz.dk djaaa!

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 23-07-02 08:12

Mange tak for alle de gode forslag. Jeg glæder mig til at komme i gang!!

Med venlig hilsen
Heidi Bojsen

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 23-07-02 09:50

Min favorit er at skære pizzaen fra dagen før ud, uden at kanten kommer med,
lægger så 2 stykker sammen som en toast(måske lidt chili i). Jeg kan faktisk
finde på at købe pizza med hjem fra arbejde, for at gøre det senere på
aftenen i stedet for at spise den med det samme.
Mvh
Karsten