Erfaring med glasdøre foran bruseniche
Fra : Jesper Aarup

Dato : 22-07-02 11:26

Hej

Er der nogen der har erfaringer med glasdøre foran en muret bruseniche.

Jeg forestiller mig en helt enkel dør, kun glas med hængsler og håndtag -
ingen profiler langs kanten - til montering i en multipladevæg.

Hvem kan levere og holder det?

mvh Jesper

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 22-07-02 19:22

"Jesper Aarup" <jesper.aarup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg forestiller mig en helt enkel dør, kun glas med hængsler og håndtag -
> ingen profiler langs kanten - til montering i en multipladevæg.

Jeg er ved at undersøge noget tilsvarende, jeg ved det findes og at det kan
holde da min søster har en sådan, men hvem der kan levere den kan jeg ikke
lige find ud af.

Henrik

Fra : Per H

Dato : 22-07-02 20:53

On Mon, 22 Jul 2002 20:22:26 +0200, "Henrik B. Larsen" <henrik@gsx.dk>
skrev:

>"Jesper Aarup" <jesper.aarup@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Ja det holder fint- prøv glarmester.

Der er meget stor prisforskel på glarmestere.

ellers prøv et saunafirma.

Der er vist noget spec glas som har en overflade, som afviser
vandet, og defro kalk.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : J Hansen

Dato : 22-07-02 21:15

"Henrik B. Larsen" <henrik@gsx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kan
> holde da min søster har en sådan, men hvem der kan levere den kan jeg ikke

Jeg har lige monteret en brusedør i gasbeton vægge, hvis det er noget sådan
i tænker på.
Det er en bruseniche der er opbygget i gasbeton, den måler indvendig 90 cm
på den ene led og 80 på den anden, dog er hjørnerne på skrå sådan at
døråbningen er 74 cm, (der var ikke plads til mere) Døren eller dørene for
der er nemlig 2 svingdøre som kan svinge helt ind og også udad, helt i glas
med en meget enkelt profil, som støder helt tæt sammen når dørene lukkes,
ved gulvet er der en kant på ca 10 cm og derpå er der sat en meget lille
profil der stopper for vandet, meget enkelt og rengøringsvenligt.
Disse døre kan købes i BAUHAUS jeg kan ikke lige huske hvad de hedder, men
kan finde ud af det til imorgen hvis det har interesse.
Jytte

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 23-07-02 19:18

> [...]
> Disse døre kan købes i BAUHAUS jeg kan ikke lige huske hvad de hedder, men
> kan finde ud af det til imorgen hvis det har interesse.

Tak skal du ha.
Det lyder som om jeg skal i Bauhaus en af dagene og se mig om.

Henrik