knirkende beslag i iceBook
Fra : walther

Dato : 22-07-02 09:39

Hej,

Før jeg købte min iBook, spurgte jeg her i gruppen om det var en god
maskine, og fik mange rigtigt gode svar.
En nævnte, jeg kan ikke huske hvem, at nogen modeller havde et knirkende
beslag. Sådan en model har jeg fået!

Er der nogen der ved mere om det? bliver de ombyttet etc. eller måske et
sted hvor der står mere om det, eller andre der har samme problem.

Endnu en gang tak for hjælpen,
walther

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 22-07-02 10:12

walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der ved mere om det? bliver de ombyttet etc. eller måske et
> sted hvor der står mere om det, eller andre der har samme problem.

Min kærestes iBook knirker også. Dog ikke altid. Der er også forskel på
om man åbner låget hurtigt eller langsomt. Hvis der er nogen der ved
mere er jeg også ret nysgerrig.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : walther

Dato : 22-07-02 10:53

In article <1ffpz13.277o3nxhc8y7N%nicolai@robra.dk>,
nicolai@robra.dk (Nicolai Brandt) wrote:

> Min kærestes iBook knirker også. Dog ikke altid. Der er også forskel på
> om man åbner låget hurtigt eller langsomt. Hvis der er nogen der ved
> mere er jeg også ret nysgerrig.

Ja, man lærer jo at omgås problemer. For at ændre vinklen, skal jeg
lukke låget i, og så op igen. Ellers bøjer LCD skærmen helt! og med
meget høje lyde.

Jeg regner med at sende den ind, inden den ødelægger LCD skærmen.

mvh,
walther

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 22-07-02 11:40

walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> Ja, man lærer jo at omgås problemer. For at ændre vinklen, skal jeg
> lukke låget i, og så op igen. Ellers bøjer LCD skærmen helt! og med
> meget høje lyde.

Jeg har lige tjekket og det er meget simpelt at genskabe problemet. Det
lyder fuldstændig som samme problem. Også netop det lille trick med at
lukke låget inden man ændrer på vinklen...

> Jeg regner med at sende den ind, inden den ødelægger LCD skærmen.

Man kunne også starte med som Jesper skriver at ringe til Apple support.

Jeg er selvfølgelig meget interesseret i at høre hvad du evt. finder ud
af.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 22-07-02 11:47

On 22/07/02 12:39, in article 1ffq2xg.a4j6umj4fwm0N%nicolai@robra.dk,
"Nicolai Brandt" <nicolai@robra.dk> wrote:

> [...]
> lukke låget inden man ændrer på vinklen...

> Man kunne også starte med som Jesper skriver at ringe til Apple support.

Ja - ring til Apple Support. Hvis de er enige i at de er en bytter (og det
bør de være) sørger de for at iBook'en bliver afhentet - fragtmanden har en
speciel transportkasse med, så det behøver du ikke bekymre dig om. Den
bliver så sendt til Holland for at blive repareret/evt. ombyttet - og du
skulle gerne have den tilbage efter 3-4 dage.

Tlf. nr. til Apple Support er 7010 2007.

--
mojn, Jesper

j m f i n k (at) m a c . c o m

Fra : walther

Dato : 22-07-02 11:54

> [...]
> skulle gerne have den tilbage efter 3-4 dage.
>
> Tlf. nr. til Apple Support er 7010 2007.

Tak for hjælpen gutter, det var præcist hvad der skete.
Nu skal jeg så bare have backet up, og klare mig uden macen i noget tid!

tak,
walther

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 22-07-02 15:35

> Tak for hjælpen gutter, det var præcist hvad der skete.
> Nu skal jeg så bare have backet up, og klare mig uden macen i noget tid!

Wow, er det rigtigt? Har du allerede ringet?
Jeg tror lige jeg skal ha' snakket med kæresten, det er jo' hendes så
hun skal nok lige sige ok til det, inden jeg sender den afsted i flere
uger

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 22-07-02 16:14

On 22/07/02 16:35, in article 1ffqe0v.1jptxem1w2u8w0N%nicolai@robra.dk,

> [...]
> Jeg tror lige jeg skal ha' snakket med kæresten, det er jo' hendes så
> hun skal nok lige sige ok til det, inden jeg sender den afsted i flere

Hmm... Flere uger? Normalt regner Apple med en 3-4 dage ... men det er vel
meget godt altid at forberede sig på det værst tænkelige

--
mojn, Jesper

j m f i n k (at) m a c . c o m

Fra : walther

Dato : 22-07-02 18:40

In article <B961EDD2.BA2F%jmfink@mac.com>,
Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Hmm... Flere uger? Normalt regner Apple med en 3-4 dage ... men det er vel
> meget godt altid at forberede sig på det værst tænkelige

Gutten jeg snakkede med sagde ca. 10 arbejdsdage. Det skulle dæleme
helst ikke være længere, da det er min arbejdsmaskine der ryger afsted!

mvh,
walther

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-07-02 19:37

walther <walther_hansen@hotmail.com> writes:

> Gutten jeg snakkede med sagde ca. 10 arbejdsdage. Det skulle dæleme
> helst ikke være længere, da det er min arbejdsmaskine der ryger afsted!

Der gik tre uger for min, da den røg afsted over påsken.

Der er nu ikke noget som en bærbar i sofaen :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : [5220] Maciek

Dato : 26-07-02 18:31

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Der er nu ikke noget som en bærbar i sofaen :)

HØRT!!

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 22-07-02 10:54

On 22/07/02 11:12, in article 1ffpz13.277o3nxhc8y7N%nicolai@robra.dk,

> Min kærestes iBook knirker også. Dog ikke altid. Der er også forskel på
> om man åbner låget hurtigt eller langsomt. Hvis der er nogen der ved
> mere er jeg også ret nysgerrig.

Prøv at ringe til Apple Support og forklar problemet - f.eks. ved at holde
telefonrøret helt tæt på beslaget mens 'låget' åbnes...

Hvis det er helt slemt er det en bytter/reparation.

--
mojn, Jesper

j m f i n k (at) m a c . c o m

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-07-02 17:57

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Prøv at ringe til Apple Support og forklar problemet - f.eks. ved at holde
> telefonrøret helt tæt på beslaget mens 'låget' åbnes...

Det er ligesom, når min lille søn skal fortælle mormor, at han har fået
en ny tand: Han åbner munden på vid gab og holder den hen til
telefonrøret.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-07-02 18:59

On Mon, 22 Jul 2002 11:12:10 +0200, Nicolai Brandt <nicolai@robra.dk> wrote:

> [...]

Problemet er kendt, Ring til Apple og bestil en reparation (de
ombytter hængslet) - lad vær' med at førsøge at smørre dig ud af det.
Mange smørre midler kan nedbryde plastik'et

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?