Vejens tilstand!!!?
Fra : Eddy Folder

Dato : 22-07-02 09:26

Hej alle

Nu har der været vejarbejde ude foran på min vej og der har de lappet vejen
og drysset noget der ligner 1 mill. småsten på, men problemet er at det ca.
er 1/4 af dem der er blevet siddende på asfalten. Disse små sataner er ikke
sjove når man skal ud fra sin gade og ind igen. De generer ikke billisterne,
men MC folk der ikke aner de er der og skal dreje, har ikke en chance..

Mit spørgsmål er her om det er mulig at få dem til at fjerne alle deres
efterladenskaber igen??? Er der nogen man kan kontakte ????

Mvh.

Eddy Folder

Fra : Leif & Susanne

Dato : 22-07-02 10:14

"Eddy Folder skrev i
> Nu har der været vejarbejde og drysset noget der ligner 1 mill. småsten
på.
> problemet er at det ca. 1/4 af dem der er blevet siddende på asfalten.
> Mit spørgsmål er her om det er mulig at få dem til at fjerne alle deres
> efterladenskaber igen???
> Er der nogen man kan kontakte ????

JA
Prøv at ringe til Vejdirektoratet på 8020.2060

Mc hilsen
Leif & Susanne
Aprilia Pegaso 650
DMCN# 252/253

Fra : Eddy Folder

Dato : 22-07-02 11:17

Tusinde tak.. Har lige snakket med dem og de ville kikke på det.. Håber bare
ikke man bliver kastet hen i en bunke med "sager der ikke er prioteret"

Mvh.

Eddy Folder

Fra : Henning

Dato : 22-07-02 11:39

> Tusinde tak.. Har lige snakket med dem og de ville kikke på det.. Håber bare
> ikke man bliver kastet hen i en bunke med "sager der ikke er prioteret"

Så kontakter du politiet, hvis ikke der er skiltet feks 'Løse sten'.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Armand

Dato : 22-07-02 23:42

Henning <henning@see.sig> skrev i en
> Så kontakter du politiet, hvis ikke der er skiltet feks 'Løse sten'.

Det er min opfattelse at man skilter imod problemet med nogle sørgelige
skilte, som hurtigt regner fra hinanden; men at det tilsyneladende
stemmer overens med den tid som entreprenøren regner med at det tager at
få kørt stenene ned i, og/eller af vejbanen.
At dét så ikke holder, og at der specielt på smallere sogneveje bliver
dannet noget lignende midter-rabatten imellem en markvejs to hjulspor af
ikke ned/af -kørte sten, som bliver liggende i halve år!

I ét tilfælde har jeg haft held med at beklage mig til kommunen
(Lunderskov), og beskrive problematikken set med en motorcyklists øjne:
Der var fejet op
på min daglige arbejdsvej førend næste dags fyraften

--
Armand.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 23-07-02 08:03

> [...]
> Der var fejet op
> på min daglige arbejdsvej førend næste dags fyraften

Det er da en service man ikke kan beklage sig over! - Har altid haft den
holdning, at "det hjælper nok ikke at gøre opmærksom på det alligevel", men
nu tror jeg da, at jeg vil prøve at kontakte Århus Vejvæsen næste gang den
er gal....så må vi se om deres service er lige så god

Mvh /Ole
YZF-R6

Fra : Armand

Dato : 23-07-02 20:06

Ole Sørensen <whocares@e-mail.dk> skrev i en
> [...]
den
> er gal....så må vi se om deres service er lige så god

Vær grundig og forklarende omkring problematikken, samt hold tonen i et
sobert leje, så bliver man taget alvorlig!

--
Armand.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 23-07-02 11:11

> [...]
> Der var fejet op
> på min daglige arbejdsvej førend næste dags fyraften

Kunne man ikke, måske i DMC-regi, få forfattet en standardskrivelse, der så
kan sendes hver gang der bliver hældt sådanne løse sten på vejen? For de er
da altid et problem - hele konceptet er problematisk for bl.a.
motorcyklister.

--
Jørgen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 23-07-02 19:08

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan sendes hver gang der bliver hældt sådanne løse sten på vejen? For de er
> da altid et problem - hele konceptet er problematisk for bl.a.

Rigtig god idé!
Måske vi kunne få den altid vel-artikulerede hr. Armand til nedfælde
problematikken set med en motorcyklists øjne?
Når det giver pote overfor Lunderskov, så må det være noget, der holder

--
mvh. Claus Rolsted
Pt. Vespa ET2 - MC-teoriprøve bestået - Køreteknisk Anlæg den 1. aug.