Kan man få sporet sin mobil.....
Fra : René Andreasen

Dato : 22-07-02 08:54

......hvis den bliver hugget...altså på baggrund serienummer eller sådan
noget lignende????

MVH

René

Fra : Fischer

Dato : 22-07-02 09:12

> .....hvis den bliver hugget...altså på baggrund serienummer eller
> sådan noget lignende????

Du kan få den spærret. Hvis tyven så sætter et registreret nummer
(abonnement) i, så kan han spores.
Men ellers skal du ikke regne med noget.

Skulle telefonen så blive fundet igen efter at den har været spærret, så
skal du regne med en masse bøvl for at få spærringen ophævet igen - hvis det
overhovedet lykkes .......

*Fischer

Fra : René Andreasen

Dato : 22-07-02 09:42

Ok....tak for det...men hvordan spærrer man den???

Hvad gør man og hvad skal man bruge og hvem skal man kontakte???

MVH

René

PS. Du kan sende en mail med svaret til r_andreasen@tdcspace.dk

Fra : Fischer

Dato : 22-07-02 10:00

> Ok....tak for det...men hvordan spærrer man den???

Hvis din mobil er blevet stjålet, så skal du kontakte dit mobilselskab. Så
vil de spærre dit nummer (SIM-kort) så det ikke kan bruges længere. Hvis du
ikke har aktiveret PIN-koden eller fået telefonen stjålet i tændt tilstand,
så skal dette nok gå lidt kvikt!
De kan sikkert også fortælle hvad du skal med selve telefonen, men jeg vil
tro at du skal melde telefonen stjålet til politiet (husk IMEI-nummer). De
vil så nok sørge for at teleselskaberne spærrer telefonen på nettet.

*Fischer

Fra : Hubertus

Dato : 24-07-02 00:15

Politiet sender EMEI nummeret til holland, hvorfra det bliver spærret (via
et signal).
Herefter virker telefonen ikke mere (i Europa altså !!!)
mvh
Hubertus