buler i laminat på badeværelse
Fra : john-pilely

Dato : 22-07-02 08:04

Hejsa !

Vi har fået lagt vådrumslaminat på i badevær. for 2 mdr. siden.
Efter kort tid kom der 2 små buler foran kanten ind til brusekabinen. Vi kontaktede
ham der havde limet gulvet, som åbnede og med garanti kunne sige at det ikke drejede sig om fugt,
men
at det kunne være et par søm der p.g.a limen havde arbejdet sig op af træet (han kunne se 2 små
buler i pladen under laminatet ).

Nu har disse "søm" åbenbart fået "unger", da de efterhånden er vokset til 12-15 buler ! Vi vil
selvfølgelig
kontakte ham snarest, men er der nogle der har oplevet det samme og/ eller har et bud på hvad det
kan skyldes ?

Hilsen Sanne

Fra : arkitekten

Dato : 07-08-02 08:21

"john-pilely" skrev d. 22-07-02 08:04 dette indlæg :
> [...]
til 12-15 buler ! Vi vil
> selvfølgelig
> kontakte ham snarest, men er der nogle der har oplevet det samme og/

Kære Sanne,
hvad er vådrumslaminat? er det vinyl? laminat kender jeg ikke.

Er jeres mand autoriseret vådrumsgulvmand? hvis ja skulle han have
udfærdiget en attest på arbejdets udførelse.
I skal kun bruge firmaer med autoisation til vådrum. Kontakt
Gulvbranchens Oplysningsråd og hør mere. Jeg er bange for du kan kassere
hele gulvet.
Forsikringen dækker heller ikke.
Hilsen Per

http://www.kandu.dk/

Fra : john-pilely

Dato : 09-08-02 05:37

Hej Per !

Tak for dit svar !

Du har jo nok ret i at det er vinyl og ikke laminat.........

Ham der udførte arbejdet er autoriseret - men sort........
og udfærdiget ikke nogen attest !

Men hvad kan det skyldes ?

Hilsen Sanne

Fra : Per H

Dato : 09-08-02 13:02

On Fri, 9 Aug 2002 06:36:34 +0200, "john-pilely"
<john-pilely@post.tele.dk> skrev:

Det er vel et søm der er på vej op.
Det er jo det med de galvaniserede søm der trækker sig selv op.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : arkitekten

Dato : 16-08-02 06:53

> [...]
til 12-15 buler ! Vi vil
> selvfølgelig
> kontakte ham snarest, men er der nogle der har oplevet det samme og/

Kære Sanne
du skriver at han er autoriseret, hvad for een? Er han GSO autoriseret?
Tror du han vil vedgå noget ansvar, har du tillid til hans vurdering?
nej vel.
Tror du ikke det havde været bedre at lade noget så kompliseret lave af
et firma med "vådrumsautorisation" under overvågning af Teknologisk
Instutut. Netop den skade du har er den hyppigste og sværeste at udføre
korrekt. Jeg kan ikke komme nærmere ind på hvad der er i vejen uden at
se dit gulv. Du må søge den rette rådgivning.
Hilsen Per, arkitekt

http://www.kandu.dk/