Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
AVI film igen
Fra : Andre

Dato : 21-07-02 19:50

Jeg har skrevet før om mine problemer med de avi film mit Fujifilm kamera
laver. Jeg vil gerne have dem vis på min computer. Jeg har prøvet med
Windows Media Player men den køre filmen, uden at vise lyd eller billede.
Jeg har også prøvet at hente nogle andre programmer, uden held. Er der ikke
en som kan forklare mig hvordan jeg skal bære mig ad, for alt det med codec
mv. forstår jeg altså ikke.

Hvis det lykkes mig at få det til at køre, har jeg også et andet ønske, at
gøre filmene lysere, for når jeg ser dem på mit kamera, ser de meget mørke
ud.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-07-02 21:39

Andre wrote:

> [...]
> programmer, uden held. Er der ikke en som kan forklare mig hvordan
> jeg skal bære mig ad, for alt det med codec mv. forstår jeg altså

Prøv at hente QuckTime player på
http://www.apple.com/dk/quicktime/download - du må ikke blive
forskrækket over at det er et Apple produkt, QuckTime findes også til
Windows, og de fleste digicams lagrer netop deres film i QT-formatet.

> Hvis det lykkes mig at få det til at køre, har jeg også et andet
> ønske, at gøre filmene lysere, for når jeg ser dem på mit kamera,
> ser de meget mørke ud.

Den gratis QuckTime player kan ikke så meget udover at vise filmen, men
PRO-versionen som Windows-brugerne skal betale for (QT er en del af
MacOS), har en hel del mulighedder for redigering.

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-07-02 08:22

Andre wrote in <3d3b0340$0$16827$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> [...]
> Jeg har også prøvet at hente nogle andre programmer, uden held. Er der
> ikke en som kan forklare mig hvordan jeg skal bære mig ad, for alt det med

Det er ligegyldigt hvilket program du bruger, det drejer sig om at have det
rigtige codec.

Kig på producentens hjemmeside, de må have det nødvendige software for at
kunne bruge dit kamera. Går det galt, så fulgte der måske en CD med, hvor
den slags burde ligge på.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Peter Schrøder

Dato : 22-07-02 10:14

"Niels Andersen" skrev
> Det er ligegyldigt hvilket program du bruger, det drejer sig om at have
det
> rigtige codec.

Ikke i dette tilfælde.
Den codec som Quicktime bruger til at afkode avi-film
fra Fujikameraet, laves p.t. ikke til andre programmer.
Så Andre´ er nødt til at bruge Quicktime.
(Følger iøvrigt også med kameraet)

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply