Ansvarsforsikring af Honda cb750 1975 - hv~
Fra : Thomas Lund Madsen

Dato : 21-07-02 17:54

Hej,

Jeg er ved at undersøge hvad en forsikring til en Honda CB750, 1975, vil
koste, er der ikke nogle veteranordninger eller skal man være medlem af en
eller anden touingclub for finde en ansvarsforsikring til almindelige penge?

På forhånd tak.

MvH

Thomas Lund Madsen, Aalborg

Fra : Esben Laursen

Dato : 21-07-02 18:05

"Thomas Lund Madsen" <tlm@surfpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> koste, er der ikke nogle veteranordninger eller skal man være medlem af en
> eller anden touingclub for finde en ansvarsforsikring til almindelige

Da jeg undersøgte til min CB350 fra 75 sagde alle at den skulle være 35 år
inden det var en veteran...

jeg ville kikke lidt på GF-forsikring der skulle du kunne få den forsikret
for under 2k

kik lidt her:
http://www.gf-forsikring.dk/tempfiles/165.asp

I Herning koster den 1853,- med 0 år på bagen =)

Esben

Fra : Jørgen Winther

Dato : 21-07-02 22:22

"Esben Laursen" <spam@hyber.dk.remove> wrote in message
> Da jeg undersøgte til min CB350 fra 75 sagde alle at den skulle være 35 år
> inden det var en veteran...

Hos DVMC's forsikring (Runa), kan man udover en egentlig veteranforsikring,
hvor køretøjet ganske rigtigt skal være 35 år, også få en
"klassiker"-forsikring, for de køretøjer, der blot er 25 år. Der stilles dog
nogle krav, bl.a. skal køretøjet opholde sig i aflåst garage, det må ikke
benyttes til daglig transport mm. - forsikringen er kun for DVMC's
medlemmer, men hvis du er interesseret i gamle motorcykler, så kunne et
medlemsskab måske under alle omstændigheder være interessant for dig.

Se mere om Dansk Vintage Motor Club på www.dvmc.dk.

--
Jørgen

Fra : Claus Ruglund Jakoib~

Dato : 21-07-02 20:47

Thomas Lund Madsen wrote:
> [...]
> eller anden touingclub for finde en ansvarsforsikring til almindelige penge?

Den kan ikke forsikres som veteran endnu, men der er nu ingen problemer
i at forsikre den,
jeg giver 1400 pr år hos Provinsforsikring, uden nævneværdig ancennitet...
MVH Claus
Cb750 f2 '77

Fra : Michael Jakobsen

Dato : 13-08-02 10:38

Jeg har min CB650 fra 83 forsikret i GF-forsikring for ca. 1300 årligt incl.
vinterkørsel, startende med 3 års ancennitet. Og det er muligt at deponere
pladerne, og derved spare lidt på forsikringen.

Hilsen,
Michael