Erfaringer med at lægge tagpap selv
Fra : Bahle

Dato : 21-07-02 17:22

Hej NG,

Er der nogen der kan hjælpe mig med nogler erfaringer med at lægge
tagpap selv.

Jeg har købt Silvans video og der ser det nemt ud. Men nu har jeg lige
talt med en tømrer der selv har prøvet det. Hans konklusion er at det
ikke kan betale sig at gøre det selv af følgende grunde:

1) forskellen i prisen mellem at gøre det selv og lade professionelle
gøre det er ikke så stor, da vi private betaler væsentlig mere for
papet end de professionelle (som så skal have en timeløn).

2) det er svært at styre flammen - brænder man for kort tid hæfter
papet ikke; brænder man for længe ødelægger man pappet.

3) det bliver ikke lige så pænt og holder ikke lige så længe som når
en professionel gør det.

Det drejer sig om 35 m2 på et garage tag (et flat tag, hvor der skal
lægges på det eksisterende).

På forhånd tak, Peter