opfostring af fugleunge
Fra : LRJ

Dato : 21-07-02 16:45

Kan nogen hjælpe?
Vi har fundet en stor fugleunge - som kan være en drosselfugl af en
slags.
Den har fået fjer, ingen hale, spidst næb, gult indeni, den er plettet
på brystet og har sorte dækfjer og sorte fødder og er ca på størrelse
med en lille knyttet hånd.
Hvad skal vi made den med? Vi har givet den moset æggeblomme med
opmadningsfoder til zebrafinker i. Hvormeget skal den have ad gangen?
Jeg går udfra at den skal fodres ca hver time undtagen om natten?
Hvornår skal den have vand at drikke? Skal den have et badekar - vi
har forsigtigt sprøjtet med en forstøver - det kunne den godt lide.
Den er i et stort bur og har sand på bunden, samt en lille brødkurv
med hø som rede. Er det ok? Jeg har et digitalt billede hvis der er
nogen der kan artsbestemme den.